Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2096

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 18
  • Thumbnail Image
    Item
    Адміністрування митних платежів: концептуальний базис у стратегіях розвитку підприємств
    (Видавництво Львівської політехніки, 2005-03-01) Маслак, О. О.; Передало, Х. С.; Маслак, Т. О.; Maslak, O. O.; Peredalo, Kh. S.; Maslak, T. O.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розвинуто концептуальний базис адміністрування митних платежів у частині уточнення змісту зазначеного поняття та виокремлення його характерних ознак. Встановлено, що у теорії оподаткування адміністрування митних платежів розглядають найбільш поширено як процес збирання, обчислення, контролю та сплати цих видів податкових платежів. За результатами огляду й узагальнення літературних джерел поняття адміністрування митних платежів запропоновано розглядати у двох аспектах: як діяльність митних та інших органів із стягнення та перерахування митних платежів у відповідні бюджети; як процес реалізації митної політики в сфері справляння митних платежів (мита, ПДВ, акцизного збору, митних зборів тощо). Для конкретизування сутності адміністрування митних платежів виокремлено його характерні ознаки.
  • Thumbnail Image
    Item
    Оцінювання результативності управління зовнішньоекономічною діяльністю на основі цільових показників
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Мельник, О. Г.; Передало, Х. С.; Горошко, Юрій Васильович; Melnyk, O. G.; Peredalo, Kh. S.; Horoshko, Yu. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто сутність понять “ефект”, “ефективність” та “результативність”. Зауважено, що ефективність є ширшим поняттям, оскільки не бере до уваги досягнення окремих результатів, на відміну від поняття “результативність”. Перераховано основні проблеми, пов’язані з оцінюванням результативності управління зовнішньоекономічною діяльністю. Наведено, на основі опрацювання як наукових джерел, так і практики діючих організацій, етапи оцінювання результативності управління зовнішньоекономічною діяльністю на підставі цільових показників. Рекомендовано систему показників оцінювання результативності управління зовнішньоекономічною діяльністю для імпортоорієнтованого підприємства.
  • Thumbnail Image
    Item
    Значущість основних чинників економічної конкуренції через призму використання інструментів проєктного менеджменту у підприємництві
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Самсоненко, М. С.; Передало, Х. С.; Огерчук, Ю. В.; Samsonenko, M. S.; Peredalo, Kh. S.; Oherchuk, Yu. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто основні чинники економічної конкуренції, а саме: людей, час, гроші та якість. Відображено можливість керувати цими чинниками через конкретні інструменти проєктного менеджменту. Підкреслено практичну значущість кожного із чинників економічної конкуренції та відповідного інструменту проєктного менеджменту для управління ним на прикладі компаній у різних сферах економіки, спираючись на результати досліджень чи статистичні дані. Запропоновано удосконалений процес оцінювання зацікавлених груп впливу на проєкти з метою підвищення рівня їх конкурентоспроможності.
  • Thumbnail Image
    Item
    Роль емоційного інтелекту в системі основних компетенцій менеджера
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-25) Передало, Х. С.; Peredalo, Kh. S.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто сутність емоційного інтелекту, зокрема трактування цієї категорії основними її дослідниками, модель емоційного інтелекту, що відображає його складові, сфери застосування та сфери впливу (“я”, “ти” та “ми”). Вказано на відмінність між поняттями “компетенція” та “компетентність”, а також на місце емоційного інтелекту чи компетентності у системі інших ключових компетенцій сучасного менеджера. Відображено взаємозв’язок між емоційним інтелектом та іншими навичками управлінця. Наведено поради щодо розвитку емоційного інтелекту менеджера, базуючись на його класифікації, що одночасно відображає рівень його зростання.
  • Thumbnail Image
    Item
    Удосконалення системи управління якістю підприємств – виробників будівельних матеріалів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Двуліт, З. П.; Ільницька, К. О.; Завербний, А. С.; Передало, Х. С.; Dvulit, Z. P.; K. O. Ilnytska.; Zaverbnyj, A. S.; Peredalo, K. S.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто проблему необхідності запровадження та моніторингу системи управління якістю на прикладі галузі виробництва будівельних матеріалів. Проаналізовано ринок обсягів виробництва будівельних матеріалів у 2013–2018 рр., суб’єктів господарювання у галузі виготовлення виробів із цегли та підприємства у галузі будівельних матеріалів за 2010–2018 рр. Розвинено алгоритм виконання процесу контролювання засобів моніторингу та вимірювального устаткування.
  • Thumbnail Image
    Item
    Ризики зовнішньоекономічної діяльності: особливості та методи управління ними
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-20) Двуліт, З. П.; Передало, Х. С.; Моторнюк, У. І.; Наумчук, С. І.; Dvulit, Z. P.; Peredalo, Kh. S.; Motorniuk, U. I.; Naumchuk, S. I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    На сучасному етапі розвитку економіки України в межах міжнародної співпраці важливим аспектом функціонування організації є поінформованість та освіченість як працівників відділу ризик-менеджменту, так і всього персоналу у сфері управління ризиками, якими супроводжується здійснення зовнішньоторговельних операцій. Адже своєчасне реагування у ризикових ситуаціях або ж запобігання появі ризиків у зовнішньоекономічній діяльності мінімізує можливі втрати у майбутньому. У роботі обґрунтовано актуальність дослідження цієї тематики, зокрема наведено причини появи ризиків у сфері зовнішньоекономічної діяльності та фактори впливу на їх появу, типологізовано ризики під час здійснення зовнішньоекономічних операцій та методи управління ризиками.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблеми використання природних ресурсів в умовах глобалізації
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Яригіна, Т. О.; Передало, Х. С.; Огерчук, Ю. В.; Yarigina, T.; Peredalo, Kh.; Oherchuk, Yu.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Подано класифікацію природних ресурсів, наведено статистику поточного забезпе- чення природними ресурсами та частки наявності родовищ природних ресурсів у країнах світу та в Україні, досліджено водний та лісовий потенціал України, охарактеризовано програму збалансованого природокористування, ратифіковану в Україні, обґрунтовано заходи щодо збереження природних ресурсів, перераховано поради для їх оптимального використання на особистісному, підприємницькому та міжнародному рівнях.
  • Thumbnail Image
    Item
    Планування та мотивування в процесі формування апарату управління організації
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2002) Передало, Х. С.; Дарміць, Р. З.; Процик, І. С.
    Розглянуті класифікаційні ознаки планування, їх мотиваційна дія на управлінців та можливість використання на вітчизняних підприємствах. Запропонований алгоритм аналізу планування. Taxonomic signs of the planning, their motivations action and possibility of the use on domestic enterprise are considered. Offered algorithm analysis process of the planning.
  • Thumbnail Image
    Item
    Боротьба з контрабандою як один із методів забезпечення економічної безпеки держави
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Передало, Х. С.; Стасів, Н. В.
    Встановлено, що внаслідок нестабільної економічної та політичної ситуації в країні контрабанда набуває розмірів масового негативного явища та становить реальну загрозу економічним інтересам держави. Висвітлено сутність поняття контрабанди та механізм класифікації дій, що підлягають визначенню цього терміна. Сформовано групи товарів, що перевозяться контрабандистами та охарактеризовано основні способи здійснення контрабанди. Визначено основні причини контрабанди в Україні та встановлено шляхи протидії. In the article we explain the essence and the concept of smuggling and which actions to take in order to solve the problem. The purpose of the article is to analyze the characteristics of smuggling and identifying the main ways to combat this phenomenon. We consider 5 main groups of goods transported by smugglers, namely particularly valuable goods, goods that pose a threat to human health, items that pose a threat to personal and public safety, items that pose a threat to public morality, things that threat personal integrity of the person and highlight two main methods of smuggling operations. Physical methods include attempts to hide smuggled goods in another product or not declare all the smuggled items to the authority or hide the goods from customs inspection or threaten the officers for permission to import/export of contraband/transport a large number of goods. Economic methods include bribery, using of diplomatic protection and understatement of customs value of goods. The results of a poll display that the main causes of smuggling into the country are: corruption in customs, border and other regulatory bodies, excise import duty, excise duty and VAT, imperfection of the legislative, regulatory and legal framework for the regulation of imports and to combat smuggling, violations of customs rules, lack of cooperation of law enforcement and controlling bodies in Ukraine with relevant bodies of neighboring states to share information on combating the movement of goods out of customs control or concealed from customs control, prevailing unemployment among residents of border areas, lack of proper control over the sale of goods in the internal market, lack of effectiveness of customs and border control, advantageous geographical position and transport into the state. These polls established that to combat smuggling , we must solve several problems: install tight parliamentary and public control over the actions of customs and border agencies and ensure punishment for corruption; optimize import duty, excise duty and VAT includes ensuring the necessary protection of the domestic market; simplify procedure of customs clearance, strengthen the interaction between the Security Service, Interior Ministry, State Border Service of Ukraine and law enforcement and regulatory authorities of neighboring countries and customs authorities to exchange information; ensure the maintenance of customs with modern means of customs control, establish surveillance systems, electronic scales, devices for scanning and others; promote the development and use of Dog Training service, search for methods to detect drugs based on international experience; issue counterparts narcotics training for dogs, as for training with the use of substitutes that have a smell different from the original; report on the media actions of public authorities relating to the fight against smuggling and customs violations. Gradual implementation of the set of measures to combat smuggling will lead to the protection of economic interests of the country, it will improve the state budget and impact the criminal situation in the country, which together leads to the formation of strong reserves to strengthen the economic security. However, even if the domestic market state will take all necessary measures to overcome the smuggling, do not forget that the problem exists across the border and, unfortunately we can not avoid it on the international market, it's impossible to fight it everywhere, one must start with his country .
  • Thumbnail Image
    Item
    Єврорегіони: характеристика та принципи функціонування
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Куцин, А. Р.; Передало, Х. С.
    Розглянуто тлумачення поняття “транскордонне співробітництво” та єврорегіонів у міжнародному праві та українським законодавством, проаналізована діяльність єврорегіонів, що функціонують в Україні на цьому етапі розвитку транскордонного співробітництва. Сформульовано принципи здійснення транскордонного співробітництва. The article investigates the theoretical aspects of cross-border cooperation. The aim of the article is to create principles of cross-border cooperation and to consider euroregions and it’s features. The analysis of the term definitions showed that cross-border cooperation is joint actions aimed on deepening and strengthening good neighbor relations between territorial communities or authorities within the jurisdiction. The article specifies the characteristic features of such euroregions as: “Carpathian euroregion”, “Bug”, “Lower Danube”, “Upper Prut”, “Dnipro”, “Slobozhanschyna” and “Dnister”. It is shown that common purpose and activities of these euroregions is organization and coordination of measures to promote cooperation in the fields of economy, science, culture, health, education and sports. After analyzing the patterns of the existence and development of euroregions and crossborder cooperation in general, we can see that it’s implemented in the following stages: 1. Investigation of existing links between partners; 2.Choosing and implementation of development strategy; 3.Creating and providing development programs; 4.Analysis and evaluation. According to these stages principles of cross-border cooperation are identified. They are the principle of partnership, the principle of attraction, the principle of participation, the principle of didacticism, the principle of informativeness, the principle of objectivity. As it’s shown in article Ukraine has some achievements in the development of crossborder cooperation. This positive side is that Ukraine started program of training staff for cross-border cooperation, formed the basis of the legal framework of cross-border cooperation, which always requires changes to the relevant international law, the development and implementation of new laws. Also country realised and improved state regional policy on crossborder cooperation, created seven euroregions, organised cooperation with border areas. The problem is that there is no single, unified organisational and financial platform of implementation of regional policy on cross-border cooperation.