Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/2096

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблеми малого та середнього бізнесу в умовах пандемії COVID-19: європейський вимір
    (Видавництво Львівської політехніки, 2005-03-01) Дернова, І. А.; Боровик, Т. М.; Dernova, I. A.; Borovyk, T. M.; Черкаський державний бізнес-коледж; Cherkasy State Business College
    Важливу роль у розвитку економічних систем провідних країн світу відіграє малий та середній бізнес, який забезпечує близько половини надходжень валового внутрішнього продукту, що свідчить про глобальне значення малого та середнього бізнесу для суспільства загалом. Стаття присвячена комплексному дослідженню малого та середнього бізнесу в Україні. Проведено статистичну оцінку загальних показників діяльності суб’єктів середнього та малого підприємництва у розрізі окремих країн, виділено основні перешкоди для ведення бізнесу в Україні. Проаналізовано наявність ринкових бар’єрів входу та виходу для суб’єктів господарювання України у порівнянні з країнами Європи і Центральної Азії та країнами ОЕСР. З метою аналізу позиціонування України в глобальному просторі проведено дослідження міжнародних рейтингів, які оцінюють соціальну, економічну та політичну сфери в Україні. Розглянуто стан підтримки малого і середнього бізнесу в Україні та країнах ЄС з боку держави. Узагальнено та виділено ключові напрямки активізації малого та середнього бізнесу в умовах економічної кризи, спричиненої світовою пандемією.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інституціональні аспекти використання підприємницького потенціалу малого і середнього бізнесу в Україні у контексті євроінтеграційних реформ
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Гаращенко, Н. М.; Лаврененко, В. В.; Harashchenko, N. M.; Lavrenenko, V. V.; Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана; Kyiv National Economic University named after Vadym Hetman
    Розглянуто інституціональні особливості функціонування малого і середнього бізнесу в Україні, виявлено обмежувальні чинники для реалізації його підприємницького потенціалу. Охарактеризовано інституційні фактори, що перешкоджають розвитку підприємницького середовища у контексті підписання Угоди про асоціацію з ЄС. Доведена необхідність розроблення державної політики підтримки малого і середнього бізнесу та запропоновано її пріоритети.
  • Thumbnail Image
    Item
    Економічний механізм підвищення ефективності використання залучених коштів громадськими організаціями з метою розвитку підприємництва
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Коваль, З. О.; Коваль, Я. Б.; Хом’як, Р. Л.
    Обґрунтовано необхідність формування економічного механізму підвищення ефективності використання залучених коштів громадськими організаціями з метою розвитку підприємництва в Україні. Проаналізовано наявний стан щодо надходження і використання залучених коштів громадськими організаціями, динаміку і структуру цих коштів. Досліджено ефективність використання цих коштів та можливості їх викoристання для розвитку вітчизняного підприємництва.Запропоновано основні аспекти побудови економічного механізму підвищення ефективності використання залучених коштів громадськими організаціями з метою розвитку підприємництва. The article substantiates the need for the formation of the economic mechanism more efficient use of raised funds community organizations to develop business in Ukraine. Are pointed out problems indicate that use of the capacity of the public and community organizations in the development of business in Ukraine, namely: low public awareness about the prestige and benefits of opening their own business; distrust of the public authorities of the executive power and local self government; low awareness of entrepreneurs and work associations; insufficient level of logistical support and professional training community organizations and passivity community organizations to involve its members, representatives, experts involved in training programs. There is also a large number of problems of the financial plan, namely the decrease in state funding of community organizations, lack of mechanism to finance their statutory activities, as well as their consumer approach to raising funds for the implementation of statutory activities and more. Other problems associated with the formal approach of some managers of state executive authorities and local authorities to implement the provisions of the current legislation, administrative documents executive authorities regulating the work to ensure the participation of public institutions in the formation and implementation of public policy, including policy development. in addition, we have a low level of business confidence in public institutions and the small number of success stories of their cooperation. Separation problems and create conditions for inefficient use of funds raised by community organizations. Also processes the receipt and use of these resources require proper balancing. The article analyzes the current state on receipt and use of funds raised by community organizations, dynamics and structure of these funds. Structure research use of the community organizations during the last three years shows that a significant portion funds raised were repaid by the state or non governmental donors unused or not reflected in the statistical reports. The efficiency of the use of funds raised by community organizations and their possible use for the development of domestic business. The basic conditions of efficiency funds community organizations, namely: establishing a dynamic and multilevel cooperation with their business, their effective support for the development of social enterprises, providing them unbiased reporting in the statistics for the full analysis of the public sector, including for the development of entrepreneurship and more. The basic aspects of building economic mechanism more efficient use of funds raised community organizations for the development of business, objective of which would be a reasonable balancing processes the receipt and use of these funds.
  • Thumbnail Image
    Item
    Використання досвіду республіки Польща у процесі трансформації господарської системи України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Козяк, В. Д.; Саніна, О. Р.
    Проаналізовано процес формування ефективної господарської системи у Польщі. Досліджено причини невдач економічних реформ в Україні. Обґрунтовано використання досвіду Польщі у процесі формування раціональної структури виробництва. The process of effective economic system formation in Poland is analyzed. The reasons of the economic reforms failure in Ukraine are investigated. The Poland's experience in forming a rational structure of production is grounded.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблеми та перспективи розвитку українських підприємств на засадах франчайзингу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Домарадзька, Г. С.; Гладун, Т. М.
    Проаналізовано проблеми та досліджено перспективи розвитку вітчизняних підприємств на засадах франчайзингу. Розроблено послідовність реалізації франчайзингової стратегії. Зроблено висновки про можливість практичного застосування рекомендацій та отриманих результатів. The article deals with the problems and perspectives of development of Ukrainian enterprises on the ground of franchise. The author develops the sequence of applying of the strategy of franchise. The conclusions about the practical usage of the results gained and recommendations are made.
  • Thumbnail Image
    Item
    Світовий досвід розвитку малого бізнесу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Ватченко, О. Б.
    Досліджується світовий досвід розвитку малого бізнесу – складова конкурентоспроможної, динамічної, інтелектоємкої економіки, яка впливає на стійке економічне зростання, збільшення кількості робочих місць та добробут населення. The authors examine the international experience of small business as component of competitive, dynamic and intellectual economy that affects sustainable economic growth, creating more jobs and human well-being.
  • Thumbnail Image
    Item
    Реалізація конкурентної політики підприємництва з урахуванням впливу інституційних механізмів та процесів самоорганізації
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Кашуба, Я. М.
    Розкрито та обґрунтовано механізм конкурентної політики підприємництва, що базується на сполученні інституційних важелів управління та внутрішніх процесів самоорганізації. This paper is devoted to the ground of competition policy mechanism of enterprise which is based on connection of institutional levels of management and internal processes of self-organization.
  • Thumbnail Image
    Item
    Підприємництво як функціональна роль та умова поліпшення якості людського капіталу
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2001) Безтелесна, Л. І.
    Наведено теоретико-методологічне обґрунтування підприємництва.Розкрито суть та значення підприємництва як важливого фактора економічного зростання.Доведено, що підприємництво є функціональною роллю, а не фактором виробництва. Простежено взаємозв’язок між підприємницькою діяльністю та реалізацією людського капіталу. Запропоновано реформувати систему освіти для поліпшення якості людського капіталу та розвитку підприємництва. Відзначено,що підприємництво слугує індикатором якості людського капіталу. The article deals with the theoretical and methodological basis of business and entrepreneurship.It determines the essence and the meaning of business as an important factor of economical growth. The author proves that business is a functional role and not a factor of production.In the article,the correlation between business activities and human capital realization is examined. The author suggests carrying out the reform of the educational system in order to improve the quality of human capital and to promote the development of business. In conclusion, business is defined as an indicator of the human capital in this article.
  • Thumbnail Image
    Item
    Роль підприємництва в умовах становлення ринкової економіки
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2001) Березовський, К. В.
    Розглянуто сутність поняття “підприємництво”,його моделі в сучасному суспільстві, особливості здійснення маркетингових досліджень на малих підприємствах. In thе articles the essence of concept “entreprenership”,its pattern in modern company, feature of accomplishment of marketing researches at the small enterprises is considered.
  • Thumbnail Image
    Item
    Система пріоритетів та критеріїв стратегії підприємництва
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2001) Будіщева, І. О.; Домарадзька, Г. С.; Устінова, І. Г.
    Запропоновано концепцію стратегії підприємництва, розроблено модель пріоритетів стратегії та досліджено вплив стратегічних факторів на досягнення мети фірми. Пропонується система критеріїв стратегічного вибору пріоритетів для контролю реалізації стратегії. Як критерій управління розглядається забезпечення умов формування прибутку за допомогою стратегічного контролінгу та моніторингу складових рентабельності активів за умови профілактики та страхування ризиків. The new conception of enterpreneurships strategy is proposed in this article. The strategy priority model is designed also and influence of strategy factors at achievement of Arm’s purposes is analyzed. The authors propose new criteria system of strategy realization control. Controlling and monitoring active profitability arе chosen as criteria’s of strategically management.