Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 12
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження параметрів нових високоефективних сенсорів для магнітодинамічного методу діагностики залізничних рейок
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-20) Нічога, В. О.; Сторож, В. Г.; Педан, А. Д.; Матієшин, Ю. М.; Nichoha, V. O.; Storozh, V. G.; Pedan, A. D.; Matiieshyn, Y. M.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У роботі наведено параметри нових високоефективних сенсорів для магнітодинамічного методу діагностики залізничних рейок. Вони призначені для застосування у сучасних багатоканальних і компонентних методах опрацювання та аналізу діагностичних сигналів у цифровому поданні. Використання цих сенсорів істотно покращить виявлення, ідентифікацію і класифікацію дефектів рейок. Висвітлено також питання конструкції й електричних параметрів нових малогабаритних індукційних сенсорів на основі аморфних феромагнітних сплавів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Результати розроблення та дослідження інформаційно-діагностичної системи для магнітодинамічної дефектоскопії рейок
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Нічога, В. О.; Сторож, В. Г.; Матієшин, Ю. М.; Nichoha, V. O.; Storozh, V. G.; Matiieshyn, Y. M.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Наведено результати розроблення та дослідження макета інформаційно-діагностичної системи для магнітодинамічної дефектоскопії залізничних рейок на основі сенсорів Холла. Застосування восьмиканального давача, окрім виявлення факту наявності дефекту, або структурного елемента колії дає змогу локалізувати його в поперечному перерізі головки рейки відносно її робочої або неробочої сторін, що підвищує інформативність всієї системи.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив похибок вимірювань на точність визначення шумових параметрів канонічної моделі підсилювального пристрою
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Нічога, В. О.; Остап, О. П.; Дуб, П. Б.; Фізико-механічний інститут ім. Г. В. Карпенка НАН України; Національний університет “Львівська політехніка”
    Наведено результати дослідження точності визначення параметрів канонічної шумової моделі підсилювального пристрою методом апроксимації експериментальної залежності потужності шумів на виході підсилювального пристрою від імпедансу джерела сигналу теоретичною залежністю.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості одномірного просторового представлення сигналу електромагнітного збурення залізничних рейок за часовими відліками в реальному часі
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2001-03-27) Ісаев, І. Ю.; Нічога, В. О.; Трохим, Г. Р.; Яворський, І. М.; Фізико-механічний інститут ім. Г. В. Карпенка НАН України
    Наведено алгоритм виділення періодичної послідовності прямокутних імпульсів із суміші з корельованим шумом при обмеженому динамічному діапазоні каналу передачі; описано перехід від часового представлення сигналу до просторового як інваріантного до швидкості сканування.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження параметрів нових високоефективних сенсорів для магнітодинамічного методу діагностики залізничних рейок
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-18) Нічога, В. О.; Сторож, В. Г.; Педан, А. Д.; Матієшин, Ю. М.; Nichoha, V.; Storozh, V.; Pedan, A.; Matiieshyn, Y.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Наведено параметри нових високоефективних сенсорів для магнітодинамічного методу діагностики залізничних рейок. Вони призначені для застосування у сучасних багатоканальних і компонентних методах опрацювання та аналізу діагностичних сигналів у цифровому поданні. В результаті застосування цих сенсорів істотно покращаться виявлення, ідентифікація і класифікація дефектів рейок. Висвітлено також питання конструкції й електричних параметрів нових малогабаритних індукційних сенсорів на основі аморфних феромагнітних сплавів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Моделювання магнітного поля рейкової пари для діагностики її технічного стану
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2001-03-27) Нічога, В. О.; Дуб, П. Б.; Фізико-механічний інститут ім. Г. В. Карпенка Національної академії наук України
    Наведено результати моделювання магнітного поля, утвореного низькочастотним струмом автоматичної локомотивної сигналізації, з урахуванням впливу провідностей ґрунту і локомотива. Розглянуто можливість використання цих результатів для технічної діагностінки стану рейок.
  • Thumbnail Image
    Item
    Магнітодинамічний метод діагностики залізничної колії і напрямки його модернізації
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Нічога, В. О.; Прудиус, І. Н.; Сторож, І. В.; Сторож, В. Г.; Ващишин, Л. В.; Дуб, П. Б.
    Розглянуто напрями модернізації інформаційно-діагностичної системи, якою обладнаний Львівський магнітний вагон-дефектоскоп № 442. Для діагностики залізничної колії застосовано магнітодинамічний метод, який має переваги над ультразвуковим методом, що сьогодні дуже широко використовується. Магнітодинамічний метод поширений у Великобританії, Ірані, СШАта в пострадянських країнах. На думку авторів статті, у вагоні-дефектоскопі повинна бути повністю замінена намагнічувальна система, тобто замість громіздкої та енерговитратної електронамагнічувальної системи потрібно встановити намагнічувальну систему на основі сучасних потужних постійних магнітів. Однокомпонентна приймальна система на основі інтегральних індукційних сенсорів повинна бути замінена трикомпонентною багатоканальною системою на основі точкових сенсорів Холла. Необхідно розробити нову апаратно-програмну частину нової діагностичної системи збирання, передавання та аналізу дефектоскопічної інформації. Модернізація Львівського магнітного вагона дефектоскопа особливо актуальна, оскільки його часто експлуатують в умовах гористої місцевості з крутими поворотами, де спостерігається швидке і суттєве зношення внутрішніх робочих сторін рейок. Ультразвукові методи діагностики тут не працюють через утрату акустичного контакту з рейкою. Ways of modernization of the information-diagnostics system with which the Lviv magnetic inspection carriage No442 is equipped are considered in the article. The Magnetic Flux Leakage Method (MFLM), that has some advantages over widely used now ultrasonic method, is applied there for rail diagnostics. The Magnetic Flux Leakage Method is used in Great Britain, Iran, USA and the countries of the former USSR. According to authors’ opinion the inspection carriage magnetizing system must be changed totally, that is to say a magnetizing system on the base of modern powerful permanent magnets must be installed instead of the cumbersome and energy expensive electromagnet magnetizing system. The one-component receiving system on the base of induction sensors must be replaced by the three-component multichannel system on the base of the Hall point sensors. A new hardware and software parts of the new diagnostics system of collection, transmission and analysis of non-destructive testing information must be elaborated. It must be noticed that modernization of the Lviv magnetic inspection carriage is an especially actually problem because it functions in many cases in conditions of mountainous area with steep turns where quick and essential wear of the inner working sides of the rails is observed. Ultrasonic methods of diagnostics cannot function here because of loss of acoustic contacts with the rail. Small high effective multicomponent sensors that can reliably record rail defect magnetic field perturbances in any weather conditions are needed for design of component and multichannel information-diagnostics system for magnetic non-destructive testing which applies inspection carriages. As a result of theoretical and experimental investigations new two- and three-component sensors are proposed. There are point frame and local ferromagnetic sensors with limited weight and dimensions among them. They guarantee higher sensitivity than now used inspection carriage sensors. Technique of rail sensors calibration and sensitivity testing is proposed. Such technique has not been used until now. Point sensors on the basis of the Hall effect, which will be used for elaborating matrix multichannel component rail sensors, were proposed; they were investigated and tested on the specially designed stand.
  • Thumbnail Image
    Item
    Сучасні низькопорогові інфранизькочастотні індукційні давачі для вимірювання надслабких магнітних полів
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Нічога, В. О.; Дуб, П .Б.; Проненко, В. О.
    Розглянуто технічні характеристики та результати випробувань нового низько- порогового інфранизькочастотного індукційного давача LEMI-120, розробленого в Львівському центрі Інституту космічних досліджень і Фізико-механічному інституті Національної академії наук України, який за своїми параметрами відповідає кращим зарубіжним зразкам, а за деякими з них, наприклад, за співвідношенням якість-ціна, істотно перевищує відомі зарубіжні взірці. The technical characteristics and the test results of the new low-threshold low-frequency induction sensor LEMI-120 designed in the Lviv Centre of the Institute of Space Researches and Physico-Mechanical Institute of the National Academy of Sciences of Ukraine are considered. Its parameters correspond to that of the best foreign sensors and some parameters, such as, for example, quality-cost ratio, exceed the best world level.
  • Thumbnail Image
    Item
    Схеми ввімкнення та основні розрахункові співвідношення індукційних магнітометрів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Нічога, В. О.; Проненко, В. О.; Салдан, О. В.; Стефанишин, І. В.
    Подано схеми ввімкнення та основні розрахункові співвідношення індукційних магнітометрів та розглянуто принцип дії та основні схеми ввімкнення індукційного магнітометра. Наведено передавальну функцію індукційного магнітометра, амплітудно-частотну характеристику вихідної напруги U0 в резонансному режимі. Описано три способи отримання такої характеристики.In article “Schemes of enabling and the basic calculated ratio of induction magnetometers (IM)” is considered the basic principle of IM operation and the basic scheme of it’s enabling. Analyzed frequency response of IM. The definition of IM sensitivity threshold is given in this article. Described the transfer function of IM. Analyzed the amplitudefrequency characteristic (AFC) of output voltage U0 in resonant mode. Described three ways of obtaining such AFC. Displayed the scheme and AFC with the current amplifier and equivalent circuit and AFC of IM with negative feedback on the magnetic field. Analyzed the AFC of IM. Presented noise signal scheme of IM with a feedback in the magnetic field and expressions of output voltage US, conversion factor of Gн(ω) and the phase shift of the voltage US relative to the measured magnetic field. Derived an equation for the frequency inflection, from which the expressions for the lower and upper frequency inflection was obtained. Presented the determine of sensitive threshold of IM and the physical meaning of sensitive threshold of IM. It is shown how the threshold is determined. Displayed the expression of resulting density of IM noise by it’s power WB and the expression of resulting density of IM noise in terms of measured magnetic field. To measure magnetic fields in applied geophysics, board space experiments, biomedical research, non-destructive testing and technical diagnostics in problems of electromagnetic compatibility and control side electromagnetic radiation devices and systems commonly used induction magnetometers (MI), which have very wide frequency range of effective application (from ~10-4 to ~106 Hz) and can measure magnetic fields in a large dynamic range (from fractions to tens of T) [1–6]. Their high sensitivity and ability to work in a wide frequency range combined with simplicity and high reliability and manufacturability explains the increased interest in these devices. The purpose of this work – to improve methods of calculating the transfer function of MI and their sensitivity threshold to improve IM settings used in geophysics.
  • Thumbnail Image
    Item
    Гранично допустимі рівні техногенних електромагнітних полів країн європейського союзу і України
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2006) Нічога, В. О.; Дуб, П. Б.; Ґрудзінський, Е.
    Наведено характеристику нормативів країн Європейського Союзу і України стосовно граничнодопустимих рівнів напруженості техногенних електромагнітних полів для охорони працівників. The characteristic of European Union’s and Ukraine’s standards concerning acceptable levels of technogenic electromagnetic field strength for protection of workers is given in the article.