Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Софістика як дискурсивна практика правової аргументації за часів античності
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Чорнобай, О. Л.
    Розкривається сутність софістичних засад дискурсивної практики за часів античності, розглядається софістика, як поширена у V–IV ст. до н. е.* у Стародавній Греції форма і засіб правової аргументації на прикладі судових промов, зокрема спадщини відомого логографа софіста Лісія, якого є усі підстави називати “хресним батьком” правової аргументації. Рассматривается сущность софистических оснований дискурсивной практики в античности, анализируется софистика, как распространенная в V – IV вв. до н. э. в Древней Греции форма и средство правовой аргументации на примере судебных речей, вчастности творческого наследия известного логографа софиста Лисия, которого есть все основания называть “крестным отцом” правовой аргументации. The essence of sophistic grounds discursive practice in antiquity, analysed sophistry as widespread in V–IV century B. C. in ancient Greece form and means of legal argumentation on the example of judicial conversations, in particular creative in heritance of the famous sophist logograph Lysiasa, which is every reason to call the “godfather” of the legal argument.
  • Thumbnail Image
    Item
    Теорія аргументації: основні філософсько-правові аспекти
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Чорнобай, О. Л.
    У комунікативній практиці доводиться доволі часто стикатися з ситуацією, коли не тільки необхідне чітке уявлення про істинний стан справи, а й слід об’єктивно продемонструвати, чому саме це вважається істинним, тобто проявити інтелектуальну здатність довести опонентам чи адресатам правильність своєї позиції за допомогою аргументації, способу міркування й спілкування. Щоб впевнено себе почувати в такій ситуації, необхідні знання з теорії аргументації – галузі філософських знань. В коммуникативной практике придется достаточно часто сталкиваться с ситуацией, когда необходимо не только иметь четкое представление об истинном состоянии дела, но и следует объективно продемонстрировать, почему именно это счи- тается истинным, то есть проявить интеллектуальную возможность доказать оппонентам или адресатам правильность своей позиции путем аргументации, способа рассуждения и общения. Чтобы уверенно себя чувствовать в такой ситуации, необходимы знания из теории аргументации – области философских знаний. In communicative practice has often faced with a situation, when it is necessary not only to have a clear idea of the true state of affairs, but also it follows objectively to demonstrate, what exactly it is considered to be true, that demonstrate the intellectual possibility to prove opponents or senders the rightness of the position by an argumentation, method of reasoning and communication. To feel themselves secure in such situation, the necessary knowledge of the theory of argumentation – the field of philosophical knowledge.
  • Thumbnail Image
    Item
    Мистецтво суперечки, або еристика: предмет та історія
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Чорнобай, О. Л.
    Світ, в якому живемо, працюємо, контактуємо тощо, надто контраверсійний. І доля багатьох людей пов’язана повною мірою із тим, наскільки вони вміють організовувати діалог у різних сферах життя, у науці й політиці, між партіями, об‘єднаннями, представниками різних етносів, між віруючими й атеїстами, між батьками й дітьми, між владою і громадянами, між багатими і бідними тощо. Мир, в котором живем, работаем, контактируем и так далее, слишком контраверсионный. И судьба многих людей связывается в полной мере с тем, насколько они умеют организовывать диалог в разных сферах жизни, в науке и политике, между партиями, объединениями, представителями разных этносов, между верующими и атеистами, между родителями и детьми, между властью и гражданами, между богатыми и бедными и тому подобное. World in that live, work, contact et cetera, too complicated. And the fate of many people contacts to a full degree with that, as far as they are able to organize a dialogue in the different spheres of life, in science and politics, between batchwises, associations, representatives of different ethnoss, between believers and atheists, between parents and children, between power and citizens, between rich and poor and others like that.