Вісники та науково-технічні збірники, журнали
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12
Browse
2 results
Search Results
Item Модель діяльності вищих навчальних закладів України: концептуальні та правові основи(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Гарасимів, Тарас; Парпан, Уляна; Parpan, Ulyana; Harasymiv, Taras; Гарасымив, Тарас; Парпан, Ульяна; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityДосліджено теоретико-правову модель діяльності вищих навчальних закладів України, визначено її концептуальні та юридичні основи. Проаналізувавши природу вищого навчального закладу як головного складового елементу системи вищої освіти та ключового суб’єкта освітніх правовідносин доведено, що він є юридичною особою при- ватного або публічного права, яка з підстав, передбачених національним законодавством, долучається до публічних відносин і наділена адміністративними повноваженнями. Відзначено, що вищий навчальний заклад як головний складовий елемент загальної системи вищої освіти та ключовий суб’єкт освітніх правовідносин можна визначити як особливу освітньо-наукову установу, діяльність якої відповідно до законодавства спрямована на провадження освітньої діяльності на певних рівнях вищої освіти, здійснення наукової, науково-технічної, інноваційної та методичної діяльності, забезпечення організації освітнього процесу і здобуття особами вищої освіти.Item Історико-правові особливості розвитку вищої освіти в Україні (XVII–XІХ ст.)(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Парпан, Уляна; Parpan, Ulyana; Парпан, Ульяна; Національний університет «Львівська політехніка»; Lviv Polytechnic National UniversityПроаналізовано історичний розвиток вищої освіти в Україні упродовж XVII– XІХ ст., визначено її історико-правові особливості. Особливу увагу звернено на становлення й розвиток гуманітарної університетської освіти, що заклала основу вітчизняної вищої освіти й слугувала джерелом провідних ідей упродовж кількох століть її розвитку. Доведено, що генезис вищої освіти охоплює другу половину XVI – початок ХХІ ст., тобто час від зародження перших вищих українських шкіл, які діяли у Речі Посполитій, до сучасних університетів європейського типу в Україні.