Вісники та науково-технічні збірники, журнали
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12
Browse
48 results
Search Results
Item Методологічне та інвестиційне забезпечення розвитку інноваційного потенціалу промислових підприємств(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2022-03-01) Петрович, Й. М.; Новаківський, І. І.; Petrovych, Y.; Novakivskyi, I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityВисвітлено проблеми розвитку інноваційного потенціалу промислових підприємств як теоретичного, так і практичного спрямування. Основну увагу зосереджено на розумінні сутності та на змістовому наповненні поняття “інноваційний потенціал промислового підприємства”. Розроблено стратегічну карту розвитку інноваційного потенціалу промислових підприємств з метою зорієнтувати їх менеджмент на розроблення і реалізацію стратегічних, тактичних і оперативних програм і проєктів та відповідних заходів, які спрямовані на модернізацію діючих виробництв. Обґрунтування запропонованої стратегії розвитку інноваційного потенціалу підкріплено результатами наведеного ретроспективного аналізу статистичних даних щодо організування інноваційної діяльності в Україні за 2000–2020 рр. Зроблено висновок, що вибір правильної стратегії інноваційного розвитку промисловості України стане рушійною силою прискореного розвитку національного господарства в умовах пришвидшеного науково-технічного прогресу.Item Дослідження конкурентоспроможності ЄС та його країн-членів(Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Горбаль, Н. І.; Когут, У. І.; Моторнюк, У. І.; Horbal, N. I.; Kohut, U. I.; Motornyuk, U. I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityІснує значна кількість підходів до трактування, аналізування та посилення конкурентоспроможності (КСП) країн. За умов євроінтеграції України вважаємо країни ЄС ключовим орієнтиром для підвищення її глобальної КСП. Європейська інтеграція справляє істотний позитивний вплив на розвиток і КСП ЄС, однак в останні десятиліття вона дещо погіршилась порівняно із глобальними лідерами внаслідок динамічних змін міжнародного середовища. Показано, що країни ЄС (передусім Нідерланди, Швеція, Данія, Фінляндія) займають високі позиції у міжнародних рейтингах країн (глобальні індекси КСП ВЕФ та IMD, Індекс процвітання Legatum, ERT Benchmarking Report, Барометр реформ BusinessEurope), й особливо – сталого розвитку (Індекс сталого розвитку SDSN тощо). Проте у низці ключових сфер багато країн ЄС і Європейський Союз загалом відстають від світових лідерів. Відкрита та орієнтована на експорт європейська економіка сьогодні страждає від слабкого попиту на інвестиційні товари та товари тривалого споживання, повільного розвитку інноваційних та цифрових бізнесів, негативно позначається й вихід із ЄС Великобританії. Натомість ЄС глобально лідирує у досягненні цілей сталого розвитку. Відповідно, експерти рекомендують ЄС зміцнювати єдиний ринок і підтримувати нові технології, а країнам-членам – підвищувати продуктивність через інвестиції в критичну інфраструктуру, інноваційні технології, розвиток навичок та ефективності ринків праці. А європейським компаніям доцільно постійно враховувати глобальну кон’юнктуру та динаміку й відповідно модернізувати свою конкурентну політику. Наведені висновки будуть корисними для переймання Україною передового європейського досвіду підвищення КСП.Item Сувенірна реклама як фактор впливу на поведінку споживача(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-25) Карпій, О. П.; Струк, Н. Р.; Karpii, O. P.; Struk, N. R.; Національний університет “Львівська політехніка”; Національна академія друкарства; Lviv Polytechnic National University; Ukrainian Academy of PrintingОхарактеризовано вплив різних факторів, контрольованих та неконтрольованих з боку підприємства, на поведінку споживача. Детально розглянуто основні категорії сувенірної продукції. Наведено основні переваги сувенірної реклами та визначено користь від її використання. Подано структуру надходження сувенірів на ринок України. Систематизовано технології нанесення зображення на сувеніри. За результатами досліджень сформовано порівняльну таблицю додаткових послуг на найбільших автозаправних комплексах Львівщини. Охарактеризовано вигоду від використання програм лояльності більшості автозаправних комплексів. Аргументовано необхідність використання сувенірної реклами на автозаправних комплексах.Item Інноваційні засади організування діяльності промислових підприємств(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Петрович, Й. М.; Petrovych, Y.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityЗроблено спробу з’ясувати сутність організування діяльності промислових підприємств на інноваційних засадах, показати важливість вирішення цієї проблеми в умовах прискореного науково-технічного прогресу і перманентних кризових явищ, окреслити важливість і переваги удосконалення організування виробничої діяльності промислових підприємств на інноваційних засадах як важливого чинника використання внутрішньовиробничих резервів підвищення ефективності їхньої діяльності упровадженням комплексу заходів удосконалення організування виробництва із інноваційним наповненням, переважну більшість яких можна застосувати у виробничому процесі без значного інвестиційного забезпечення. І що найважливіше, заходи такого спрямування сприятимуть ефективному використанню наявного ресурсного потенціалу діючих промислових підприємств, зростанню їхньої конкурентоспроможності на внутрішньому і зовнішньому ринках в умовах жорсткої конкуренції.Item Аналізування глобальної конкурентоспроможності країн ЄС(Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Горбаль, Н. І.; Хіндяк, Р. В.; Horbal, N. I.; Khindiak, R. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityЗа умов євроінтеграції України ЄС є ключовим орієнтиром для посилення її глобальної конкурентоспроможності (КСП). Метою статті є аналізування глобальної КСП країн-членів ЄС за основними міжнародними індексами задля формування рекомендацій щодо її підвищення. Показано, що країни ЄС (передусім Нідерланди, Швеція, Данія) займають провідні позиції у міжнародних рейтингах КСП, проте у деяких ключових сферах частина країн відстає від світових лідерів. Відкрита й екпортоорієнтована європейська економіка страждає від низького попиту на інвестиційні товари і товари тривалого споживання; негативно впливає і вихід із ЄС Великобританії. Разом із тим ЄС глобально лідирує у забезпеченні сталого розвитку. ЄС рекомендовано насамперед зміцнювати єдиний ринок та підтримувати нові технології, а всім європейським країнам – підвищувати продуктивність, для чого необхідна активізація інвестицій у критичну інфраструктуру, інноваційні технології, розвиток навичок та збільшення ефективності ринків праці. Європейським компаніям потрібно модернізувати конкурентну політику згідно із динамікою глобальної кон’юнктури. Отримані висновки будуть корисними для адаптування Україною європейського досвіду підвищення КСП.Item Конкурентна розвідка: сутність, значення, перспективи розвитку(Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-20) Горбаль, Н. І.; Смерека, Л. В.; Микитин, О. З.; Horbal, N. I.; Smereka, L. V.; Mykytyn, O. Z.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityВикладено результати аналізування поняття “конкурентна розвідка”, наведено характеристику визначальних особливостей, принципів, істотних цілей та завдань цього методу. Розкрито сутність і зміст основних методів конкурентної розвідки, особливості її становлення в світі та Україні, ймовірні переваги. Констатовано значні перспективи використання різних форм конкурентної розвідки вітчизняними підприємствами.Item Україна в рейтингах глобальної конкурентоспроможності(Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-20) Горбаль, Н. І.; Григор’єв, О. Ю.; Козачук, А. Ю.; Козачук, Н. Ю.; Horbal, N. I.; Hryhoriev, O. Yu.; Kozachuk, A. Yu.; Kozachuk, N. Yu.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University“КСП країни” визначено як обумовлений міжнародним поділом праці, національними умовами та факторами виробництва, а також здатністю її товарів і послуг ефективно конкурувати на світових ринках nf її стан на цих ринках. На жаль, констатовано відносно низьку КСП України за індексами GCI та “World Competitiveness Yearbook” останніх років, навіть порівняно з найближчими сусідами. Для підвищення КСП необхідно забезпечувати адаптивність та гнучкість економіки на рівні підприємств, галузей, країни; формувати інноваційні екосистеми; сповідувати людиноцентричний підхід до економічного розвитку тощо.Item Дослідження впливу зовнішнього середовища під час прийняття управлінських рішень щодо асортиментної політики підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2010-02-23) Стернюк, О. Б.; Національний університет “Львівська політехніка”Розглянуто значення дослідження зовнішнього середовища під час формування асортиментної політики підприємства. Проаналізовано комплекс факторів, що визначають особливості конкурентної боротьби в галузі та здійснюють вплив на якісну і кількісну структуру асортименту підприємства. Запропоновано показники для оцінювання впливу розглянутих факторів, використання яких сприятиме підвищенню ефективності управлінських рішень щодо формування асортиментної політики підприємства.Item Кластери як результат трансформації власності в системі інноваційних структур(Видавництво Львівської політехніки, 2010-02-23) Познякова, О. І.; Національний університет “Львівська політехніка”Кластери розглянуто як складову інноваційної структури з погляду трансформації власності. Показано пряму залежність виникнення кластерів від соціальноекономічних процесів у світі. Зроблено спробу самостійно дати визначення поняття “кластер”. Запропоновано поняття “ефект кластерного утворення”. Показано, що будьякий кластер має інноваційну складову. Виділено основні ознаки кластера, які відрізняють його від інших утворень.Item Аналіз кінопрокатного ринку України та напрями його розвитку(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Шеремета, Б. О.; Sheremeta, B.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті зроблено акцент на сучасному стані кінопрокатного ринку, зокрема розглянуто основні напрямки діяльності головних кінотеатральних мереж України: “Multiplex cinema”, “Планета Кіно”, “Київкінофільм”, “Кінопалац”. Визначено їхнє місце на кінопрокатному ринку України. Досліджено конкурентні переваги приватних кінотеатрів, а саме “Multiplex” та “Планета Кіно”. Проведено аналіз сучасного ринку кінопрокату України у період 2007–2018 рр. та визначено ступінь конкуренції цього ринку за допомогою розрахунку індексу Харфіндала-Хіршмана. Розроблено рекомендації щодо пріоритетних напрямків розвитку кінопрокатного ринку України.