Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Design and evaluation of a smart indoor air quality monitoring system
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Rudavskyi, Ivan; Klym, Halyna; Popov, Anatoliy; Lviv Polytechnic National University; University of Latvia
    This paper presents the design and development of an intelligent air quality monitoring system that utilizes the widely adopted and versatile Arduino Uno microcontroller as its foundational platform. The system underwent comprehensive testing procedures to ensure its adherence to specified requirements. Moreover, a series of experiments were conducted in diverse areas of a residential environment to generate datasets for various air quality indicators. The research findings showcase the potential of the developed system in accurately monitoring and assessing indoor air quality in real time. Enhancing indoor air quality plays a crucial role in mitigating the transmission of common airborne viruses and pollutants, thus significantly benefiting respiratory health.
  • Thumbnail Image
    Item
    Air quality monitoring in a selected classroom
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-03) Капало, П.; Возняк, О. Т.; Желих, В. М.; Клименко, Г. М.; Миронюк, Х. В.; Kapalo, Peter; Voznyak, Orest; Zhelykh, Vasyl; Klymenko, Hanna; Myroniuk, Khrystyna; Технічний університет Кошице; Національний університет “Львівська політехніка”; Technical University of Kosice; Lviv Polytechnic National University
    Під час дослідження “Експериментальне визначення оптимальної кількості повітря у вибраному приміщенні в Україні на основі вимірювань концентрації вуглекислого газу” було проведено експериментальне вимірювання у вибраній навчальній аудиторії України. Мета експериментального вимірювання – визначити зміну температури повітря, відносної вологості та концентрації вуглекислого газу під час навчального процесу. Потім за кривими концентрації вуглекислого газу можна розрахувати необхідну інтенсивність вентиляції у приміщенні. У статті викладено результати вимірювання температури повітря та концентрації вуглекислого газу в приміщенні, а також визначення реакції людей у приміщенні на якість повітря. Низка досліджень підтверджують, що якість повітря у навчальних аудиторіях істотно впливає на здоров’я та успішність учнів і вчителів. Відповідно до Указу 527/2007 [1], приміщення, які використовують для навчання дітей та молоді, повинні опалюватися так, щоб забезпечити температуру не менше ніж 20 °С у приміщеннях, де учні працюють чотири години і більше. Для забезпечення повітрообміну від 20 до 30 м3/год на учня необхідна вентиляція. Згідно з українським стандартом ДБН V.2.2-3: 2018, мінімальна температура повітря – 18 °С і повітрообмін 20 м3/год на одну людину. Можна припустити, що якби в класі був прилад для вимірювання концентрації вуглекислого газу, який би подавав акустичний сигнал після досягнення значення 1000 ppm, то приміщення почали би провітрювати. Однак часто люди в класі настільки зайняті навчальним процесом, що помічають погіршення якості повітря лише після того, як покинуть кімнату, вийдуть у коридор.
  • Thumbnail Image
    Item
    Air qualityand effect of ventilation in buildings
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2012) Muntea, Cornel; Florin, Domnita; Kapalo, Peter; Nagy, Richard
    Розкрито проблему якості повітря у деяких приміщеннях, зокрема у конференцзалі, офісних та класних кімнатах. Основною вимогою утворення здорового оточуючого середовища всередині приміщення і оптимальної інтенсивності праці людей є адекватна кількість свіжого повітря без фізичних чи хімічних забруднень. Фізичні та хімічні забруднення оточуючого середовища всередині приміщення часто продукуються працюючими там людьми. Діоксид вуглецю (CO2) як хімічний забруднювач виділяється працюючими людьми через їх діяльність. Виділення CO2 становить 4 % від усього повітря в приміщенні за температури від 34 до 36 °C. The paper is concerned with air quality in selected ventilated rooms: conference room, office and classroom. The basic assumption for a healthy indoor environment and optimum occupant performance is adequate fresh air amount without the physical and chemical pollutants. The physical and chemical pollutants in indoor environment are also produced by occupants. The carbon dioxide (CO2) as chemical pollutant is produced by occupants respecting human activities. The carbon dioxide production is 4 percents of the total air exhaled amount at the temperature of 34°C to 36°C.