Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Ways of improvement of operational efficiency of hopper devices
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2016) Koruniak, Petro; Shenbor, Vladyslav; Korendiy, Vitaliy; Bezpalov, Anatoliy; Brusentsov, Volodymyr
    The operation of hopper devices, which are used in industry, civil engineering, agriculture and transport, is analyzed on the article. The external factors, which influence the process of charging, storing and discharging of loose cargo (freights) from hopper tanks, are overviewed. The subject of research of presented paper is the improvement of mechanisms of fracturing of products hangs-up (bridges) in hoppers at the stage of designing and setting up of hopper devices. In order to solve the stated problem the schemes of bridges fracturing and the structures of devices for debarment of products bridging and their uniform outflow from the hopper tank are proposed. The proposed schemes are based on the principles used in development of vibratory machinery with mechanical, cam and electromagnetic vibratory principles of structures forming. For cam spring device of bridges fracturing the technique of calculation of stiffness of elastic system and of the necessary forces for performing of technological process of bridges fracturing is presented and the recommendations for choosing of the stiffness of the system of elastic elements are suggested. For the hoppers with spring and electromagnetic blocks of bridges fracturing and of metered (batched) feeding of products the structural diagrams of devices are presented and the recommendations for usage of various modifications of devices are suggested. The influence of parameters of flat spring elements on the efficiency of devices operation is overviewed. The structural diagrams of devices with one-cycle and two-cycle electromagnetic vibration exciters and the modifications of elastic systems are considered. the structural diagram of the production prototype of the hopper feeder is presented. The materials of the article, the proposed structural diagrams, the operation scheme of the hopper feeder and the derived analytical formulas may be used by designers, researchers and technologists while improving of existent and developing of new devices.
  • Thumbnail Image
    Item
    Теоретичні засади прогнозу ресурсу залізобетонних елементів мостів
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2010) Лантух-Лященко, А. І.
    Подано теоретичні засади моделювання життєвого циклу залізобетонних елементів мостів. Показано дві моделі деградації: детерміністична і стохастична. Розглянуто можливості наведених моделей. This paper presents an approach to the service life modelling of bridges reinforced concrete elements. Two degradation models are presented: deterministic and stochastic. The possibility of the proposed model is discussed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розвиток методів динамічних випробувань автодорожніх мостів
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2010) Редченко В. П.
    Проаналізовано розвиток методів динамічних випробувань автодорожніх мостів в Україні та світі. Подано основні результати авторських досліджень з розроблення та впровадження нових методів динамічних випробувань.In the article the analysis of development of methods of dynamic tests of road bridges in Ukraine and world is stated. Main outcomes of researches by author on the given subjects are too.
  • Thumbnail Image
    Item
    Обгрунтування моделі прогнозу життєвого циклу залізобетонних елементів мостового переходу
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2010) Янчук, Л. Л.
    Моделюється життєвий цикл залізобетонних елементів мостів. Процес акумуляції пошкоджень описано аналітичною степеневою функцією. Запропонована модель обґрунтовується статистичними даними системи експлуатації мостів. This paper presents the service life modelling of bridges reinforced concrete elements of. The damage accumulation process is modelled using analytic degree function. The proposed model is substantiating by the real statistics of bridges maintenance.