Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Thumbnail Image
    Item
    Control of Mathematical Modeling Process of Dynamics of Harmful Substances Concentrations on the Basis of Ontological Approach
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-04-04) Дивак, Микола; Мельник, Андрій; Пукас, Андрій; Досталек, Лібор; Dyvak, Mykola; Melnyk, Andriy; Pukas, Andriy; Dostalek, Libor; West Ukrainian National University, Ternopil, Ukraine; University of South Bohemia, Czech Republic
    Розглянуто проблему побудови математичної моделі динаміки концентрацій діоксиду азоту на різних ділянках міста, особливості побудови таких моделей на основі періодичного вимірювання концентрацій шкідливих речовин та ідентифікації на підставі отриманих вимірювань. У статті також запропоновано онтологічний підхід як інструмент управління, що дає змогу значно спростити систематичні стандартизовані методи зберігання моделей, процес їх побудови та відповідного використання у практичних ситуаціях. Використання онтологічної моделі дає змогу формалізувати процес отримання, зберігання та використання відповідних знань та підходить для інтелектуалізованіших систем, забезпечує визначення завідомо хибних розв’язків на основі моделі, прогнозного контролю моделі, оптимізації процесу прийняття рішень на основі знань та моделювання відповідної технологічної схеми. Описано також особливості побудови відповідної онтологічної моделі, схему вибору нелінійної моделі з “перемиканнями” на різні умови. В роботі висвітлено також відповідні експериментальні дослідження, які дають змогу підтвердити ефективність запропонованого підходу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Типова функціональність, особливості застосування та впровадження систем управління знаннями в ІТ-компаніях
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Сокол, Володимир; Білова, Марія; Космачов, Олексій; Sokol, Volodymyr; Bilova, Mariia; Kosmachov, Oleksii; Національний технічний університет “Харківський політехнічний інститут”; National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute”; Academy Smart Ltd
    Робота присвячена особливостям зберігання та повторного використання знань у компаніях, діяльність яких пов’язана з розробкою програмного забезпечення. Надано поняття знання, управління знаннями та системи управління знаннями з позицій їх використання у ІТ-компанії. Визначено, що організаційне знання прийнято поділяти на явне, тобто таке, яке може бути представлене у вигляді листа, вказівок, довідника тощо, та неявне, носієм якого є розум співробітника безпосередньо та яке доволі важко піддається вилученню. Сформовано основне завдання управління знаннями, яке полягає в організації процесів створення, зберігання, отримання, передачі та застосування знань. Описано основні стратегії знань, серед яких створення знань, збереження та пошук знань, передача та обмін знаннями, застосування знань, подано приклади їхнього використання при розробці програмного забезпечення. Подано характеристику системи управління знаннями як інформаційної системи, яка розроблена для підвищення ефективності управління знаннями організації. Така система дозволяє вирішити проблеми, пов’язані з різноманітністю програмних проєктів, в яких задіяна ІТ-компанія. Визначено основні структурні елементи та функції систем управління знаннями, які включають засоби пошуку, інструменти управління контентом та взаємодією, засоби зберігання даних та інструменти для видобутку, а також засоби групового та штучного інтелекту. Проаналізовано особливості використання та впровадження систем управління знаннями в роботу малих та середніх ІТ-компаній на прикладі Academy Smart Ltd. Розглянуто проблеми, які виникають при цьому, та фактори, що роблять таке впровадження успішним. Надано характеристику організації управління знаннями в Academy Smart Ltd, зроблено висновки про ефективність цієї організації, відповідно до чого сформовано напрямки подальших досліджень.
  • Thumbnail Image
    Item
    Значення освіти для розвитку економіки знань та людського капіталу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Подра, О. П.; Сватюк, О. Р.; Podra, O. P.; Svatyuk, O. R.; Львівський державний університет внутрішніх справ; Lviv State University of Internal Affairs
    Проаналізовано основні чинники та умови становлення економіки знань, досліджено вплив наукового знання та освітнього рівня населення на формування суспільства знань та економічного зростання. Проаналізовано сучасний стан та проблеми галузей освіти та науки, обґрунтована необхідність збільшення інвестицій у ці сфери для нагромадження людського капіталу. Обґрунтовано проблеми управління знаннями працівників в організації. Визначено перешкоди на шляху ефективного створення системи менеджменту знань на підприємствах. Вказано напрями організації інфраструктури Е-знань, а саме: отримання підтримки вищого керівництва; залучення до процесу максимальної кількості працівників підприємства, забезпечення надійного інформаційного середовища, розуміння роботи і знань IP-мереж; організація навчання персоналу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Впровадження системи управління знаннями як елементу системи управління якістю в інституті підготовки фахівців національного органу стандартизації
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Богом’я, Володимир; Кириченко, Валерія; Bohomia, Volodymyr; Kyrychenko, Valeriia; Державне підприємство “Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості”, Київ; Ukrainian Research and Training Center of Standardization, Certification and Quality, Kyiv
    У статті розглянуто категорію “управління знаннями” та його компоненти як складову частину системи управління якістю, яку необхідно повноцінно впроваджувати та використовувати в Інституті підготовки фахівців Національного органу стандар- тизації задля забезпечення підвищення ефективності діяльності цього навчального закладу. Виділено основні завдання системи управління знаннями.
  • Thumbnail Image
    Item
    Управління знаннями як інструмент забезпечення інноваційного розвитку підприємства
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Смолінська, Н. В.; Грибик, І. І.
    Розглянуто поняття “інформація” та “знання”, сфери управління знаннями на підприємстві. Проаналізовано ознаки організаційної культури підприємства, що самонавчається, культурні чинники, які відповідно створюють бар’єри та підтримують ефективне управління знаннями. Розглянуто завдання, які ставляться перед менеджерами з управління знаннями. Виділено основні норми і цінності, які представляють організаційну культуру підприємства, що самонавчається. The article points out that the peculiarity of an enterprise conforming to the new economic conditions, is recognizing knowledge as a basic tool for creating competitive advantages, adoption and implementation of initiatives aimed at managing knowledge. The difference between the concepts of “knowledge” and “information” are specified. One of the features that distinguish knowledge from information is that knowledge depends on context and subjective conditions of its use; it is closely linked with the person while information may exist independently. Organizational form of a self-developing enterprise is the result of a continuous process of learning, using knowledge and intellect. Similarly, we can assume that the organizational culture of the self-developing enterprise will result in generating experience in its self-learning process. Therefore, the formation of the mentioned culture sample is essential for the enterprise’s development. The article points out the basic norms and values representing culture of a self-developing enterprise. The company that is self-developing should implement the following goals: to ensure the development of employees, increase the value of intellectual capital and its use, obtain competitive advantages as well as achieve the expected results and objectives by both the employees and the enterprise itself. The article considers basic concepts and methods of human capital management and establishes that their application is possible and peculiar to mature companies only. Maturity in this context is early positive experience in making decisions concerning quality management, outsourcing, knowledge management, management of relations with clients etc. It was established that the key components of a self-developing enterprise are: information, analysis, knowledge, communication serving to inflow and availability of knowledge; partnership as mutual learning and knowledge development, synergy, i.e. value added to the collective knowledge; knowledge culture, i.e. the system supporting continuous augmentation and improvement of enterprise’s intellectual capital.
  • Thumbnail Image
    Item
    Quality and knowledge management system in higher education institutions
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Bobrek, M.
    All types of organisations nowadays face survival premises contained in two postulates: a) high quality performances and b) knowledge and innovations as key resources for achieving expected quality level. After elaborating methods for quality and knowledge management recognised in contemporary literature, paper presents possible model of developing management system which integrate quality and knowledge management with focus on higher education institutions. Усі види організацій сьогодні стикаються з передумовами, що містяться у двох постулатах: а) висока якість виконань; б) знання й інновації як ключові ресурси для досягнення очікуваного рівня якості. Після розроблення методів стосовно менеджменту знаннями та якістю, які визнані у сучасній літературі, у цій роботі представлена можлива модель розвитку системи менеджменту, яка поєднує якість та управління знаннями, акцентуючи увагу на вищих навчальних закладах.
  • Thumbnail Image
    Item
    Управління знаннями у системі формування і розвитку людського потенціалу промислового підприємства
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Леонова, С. В.
    Досліджено взаємозв’язок та перспективи розвитку структурних складових людського потенціалу промислового підприємства. Ідентифіковано завдання ефективного управління знаннями в системі формування та розвитку людського потенціалу промислового підприємства. Ключові слова: знання, управління знаннями, людський потенціал. Intercommunication and prospects of development of structural constituents of human potential of industrial enterprise is investigational. The task of effective management knowledge is identified in the system of forming and development of human potential of industrial enterprise.
  • Thumbnail Image
    Item
    Концепція менеджменту знань як інноваційний елемент системи управління кадровим потенціалом промислового підприємства
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Доскуч, Л. В.
    Розглянуто підходи до визначення поняття менеджменту знань, описано об’єкт менеджменту знань та його принципові характеристики, на які слід звернути увагу в процесі управління знаннями на підприємстві. Охарактеризовано переваги впровадження системи управління знаннями на підприємстві та її місце в системі управління кадровим потенціалом промислового підприємства. In this article are considered the ways to determination of concept of knowledge management, determined the object of knowledge management and it’s principle descriptions, which are followed to pay attention in the process of knowledge management on an enterprise. Advantages of introduction of knowledge management system on an enterprise and its place in skilled potential management system of industrial enterprise are also considered.
  • Thumbnail Image
    Item
    Соціокультурні чинники управління інноваційним розвитком
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Михайленко, О. Ф.
    На основі узагальнення теорій управління інтелектуальним капіталом, а також історичного досвіду країн, які успішно реалізують інноваційну модель соціально-економічного розвитку, розкриті основні положення щодо створення соціокультурного середовища для активізації інноваційних процесів у різнорівневих соціально- економічних системах. The substantive provisions to socially-cultural environments for innovative processes activization in multilevel systems are opened on the basis of generalisation of management theories by the intellectual capital and also historical experience of the countries, which successfully realises innovative model of the social and economic development.