Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Аксіологічна природа права: теоретико-пізнавальний підхід
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Габаковська, Христина; Habakovs'ka, Christina; Габаковська, Кристина; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    З’ясовано, що праву властиві всі предикати цінності. По-перше воно становить ціннісну, а отже, й ієрархічну, упорядковану, субординовану суспільну систему, функ- цією якої є збереження, відтворення та підтримання рівноваги соціального буття; по- друге, оскільки право є ціннісним за своєю природою утворенням, орієнтованим на реалізацію вищезгаданої функції, то воно є деякою системою “належного бути”, а отже, системою загальнообов’язкових, семантично (стосовно змісту) орієнтованих ідеальних утворень – норм соціальності та комунікації людей. Отже, право є “аксіологічним полем” тотального соціального досвіду акумуляції людством цінностей свого буття. Тому право щоразу набуває, по-перше, вигляду конкретно-історичної системи цінностей (законів, актів тощо), по-друге, вигляду особистісних поведінкових імперативів “належно чинити”, і, по-третє, абсолютних цінностей права як тотальних норм “належно бути”.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблема буття людини: цивілізаційно-правовий підхід
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Габаковська, Христина; Гарасимів, Тарас; Habakovs'ka, Christina; Harasymiv, Taras; Габаковская, Кристина; Гарасымив, Тарас; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті на основі цивілізаційного підходу ґрунтовно проаналізовано питання буття людини. Запропонований підхід вирішення проблеми цілісності буття людини дає можливість багатоплановості цього питання: питання смислу і цінності людського буття, унікальності людської природи та сутності внутрішнього світу та визначення в ньому. Визначено суттєві аспекти цілісності особистості, здійснено аналіз та уточнено поняття цілісності буття людини у психолого-антропологічному та філософсько-правовому контекстах. Доведено, що науковець має виходити з природи та сутності особистості як певної системи знань, що потребує своєї інтерпретації в плані самоорганізації щодо вимог, закономірностей розвитку людського буття та цивілізації зокрема.
  • Thumbnail Image
    Item
    Філософсько-правові детермінанти антропології менталітету
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Коваль, І. М.
    У юридичній науці завжди актуальне обґрунтування й формування щонайменше трьох чинників: правового світогляду, національної правової ідеї та національного права. Правовий світогляд для людини є природженим. За своєю природою людина сприймає світ за допомогою правових категорій, в основу яких покладено дозволи і заборони. Навіть не маючи знань з основних галузей права, людина формує свій правовий світогляд, керуючись природженими законами (біологічними, фізичними, психічними тощо), які найчастіше відображені у моралі, звичаях, традиціях чи інших суспільно-світоглядних нормах. В юридической науке всегда актуальным будет обоснование и формирование, по меньшей мере, трех факторов: правового мировоззрения, национальной правовой идеи и национального права. Правовое мировоззрение для человека имеет врожденный характер. По своей природе человек воспринимает мир при помощи правовых категорий, в основу которых положены прирожденные законы (биологические, физические, психические и т. д.), которые чаще всего содержатся в морали, обычаях, традициях или других общественно- мировоззренческих нормах. Substantiation and the formation of at least three factors in the legal science are always important: the legal ideology, the idea of national law and national law. The legal ideology is natural for the person. A person perceives the world through legal categories, which are based on permissions and prohibitions. Even without knowledge of the basic areas of law, he creates a legal world by means of innate laws (biological, physical, mental, etc.), which are often found in morality, customs, traditions or other social and ideological norms.