Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 8 of 8
  • Thumbnail Image
    Item
    Two approaches to restoring historical buildings and environments for the theatre function (based on the architectural reconstruction and technical refurbishing of the new facility of Ryerson school of performance, Toronto, 2015–2016, and theatre on the Podil, Kyiv, Ukraine, opened in 2017)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-10-10) Долгой, Шолом; Босий, Павло; Dolgoy, Sholom; Bosyy, Pavlo; Університет ім. Е. Райєрсона, Торонто; Ryerson University, Toronto
    У статті висвітлено ідеї архітектурної реконструкції та технічного оновлення нового приміщення Школи виконавських мистецтв для потреб у викладанні, виробництві та виконанні у знайденому просторі-підвалі Студентського навчального центру Університету Райєрсона з використанням сучасних мистецьких технологій та просторів для Київського академічного театру на Подолі, одного з провідних драматичних театрів в Україні, який отримав будинок із найсучаснішим ігровим майданчиком. Однак зовнішній вигляд і фасад театру викликали суттєві публічні суперечки. Досвід цих реконструкцій знайшов своє відображення у двох документальних фільмах, представлених на Празькому квадрієнале у 2019 році. Аналіз реконструкції дозволяє зробити висновок, що і в першому (Торонто), і в другому випадку (в Києві) заходи з реконструкцій отримали унікальні середовища для театрально-видовищної діяльності, з набором усіх можливих допоміжних приміщень і техніко-технологічного обладнання. Але у випадку із Київським театром автори проєктів проігнорували історично-культурний контекст середовища вул. Андріївський Узвіз, що породило протиріччя поміж інтер’єром і екстер’єром театру. Як у самому міському середовищі міста, так і в свідомості шанувальників.
  • Thumbnail Image
    Item
    Екологічне право у наукових дослідженнях та викладанні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-10-10) Тарнавська, Мар’яна; Tarnavska, Mariana; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Стаття присвячена окремим питанням розвитку екологічного права як галузі та висвітленню цих питань при викладанні відповідної навчальної дисципліни. Так, констатовано, що окрім власне, питань законодавчого регулювання, зміст навчальної дисципліни варто збагачувати не лише відображенням норм екологічного права в правозастосовній, зокрема, судовій практиці, а й сприйняттям їх суспільною свідомістю, проблемним аспектам та перспективам вдосконалення. Ще одним важливим компонентом навчальної дисципліни є наукова складова, при цьому особливий інтерес, як видається, становить порівняння вітчизняного та світового, зокрема, європейського контекстів. Наголошено, що випуск Дайджесту судової практики Верховного Суду у спорах, що виникають у сфері захисту довкілля та екологічних прав (2019), є вагомою віхою на шляху до підвищення екологічної свідомості як суддів, так і суспільства загалом, свідчить про зміну підходів загалом та поступову зміну акцентів від вирішення екологічних справ до власне захисту екологічних прав громадян і довкілля, що й має бути метою справедливого судочинства. Водночас рівень екологічної та правової свідомості громадян не може вважатися задовільним і потребує підвищення. Цілком прикладним інструментарієм і відправною точкою на шляху до цього є результати нещодавно проведених соціологічних досліджень “Охорона довкілля та громадяни України: дослідження практик, цінностей та суджень” (травень 2018 р.) та “Екологічний портрет громадянина України: порівняння з ЄС та рекомендації” (вересень 2018 р.). Акцентується на порівнянні тенденцій у вітчизняній та європейській науці. На перший погляд, спостерігаються протилежні тенденції. Так, в Україні звучать застереження від штучного розмивання предмету екологічного права, додаванням господарсько-правових, аграрно-правових елементів. В європейській науці існують стійкі тенденції до екологізації усіх галузей права, глибокого проникнення екологічних норм у приватноправові норми аж до переосмислення інституту приватної власності. Це частина більш масштабної світової тенденції переналаштування всієї системи правового регулювання в напрямі екологізації.
  • Thumbnail Image
    Item
    Міждисциплінарний підхід як один із найефективніших підходів до викладання філософських дисциплін (Огляд міжнародного стажування за освітньо-науковою програмою “Філософія та економіка ” Університету Байройта, Німеччина)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Федорів, Любомир; Fedoriv, Liubomyr; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Автор на прикладі магістерської та бакалаврської програми “Філософія та економіка” Байройтського університету розкриває дидактичний, педагогічний, науковий аспекти міждисциплінарного підходу у викладанні філософських дисциплін. Коротко описані структура та організація навчального процесу на освітній програмі “Філософія та економіка”, проаналізовано робочі програми основних навчальних дисциплін філософського циклу. Автор на основі здійсненого аналізу робить висновки про те, що, по-перше, міждисциплінарний підхід розширює сферу застосування філософської аналітики та основних науково-дослідницьких завдань, а також визначає мету їх застосування. По-друге, використання міждисциплінарного підходу сприяє чіткому визначенню евристичної ролі філософських дисциплін у навчально-освітньому процесі. Зокрема, йдеться про формування так званих “м’яких навичок” студентів (критичне мислення, комунікативність тощо), а також про “підсилення” фахових компетентностей студентів (розвиток аналітичного та стратегічного мислення, управлінських здібностей, ораторських навичок, бачення трендів та творення їх у конкретних сферах діяльності). По-третє, викладання філософських дисциплін на основі міждисциплінарного підходу може бути актуальним в умовах сучасної університетської освіти України, оскільки підсилить гуманітарну складову в окремих сферах людської діяльності, а саме: економіці, підприємництві, управлінні, інформаційних технологія, сфері штучного інтелекту, що сприятиме зростанню їхньої ефективності та безпеки.
  • Thumbnail Image
    Item
    Академічна мобільність українського студентства в умовах глобалізованого простору: філософсько-правові аспекти
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-26) Романинець, М. Р.; Romanian, M. P.; Романинець, М. Р.; Львівський державний університет внутрішніх справ; Lviv State University of Internal Affairs
    У статті на основі ґрунтовного аналізу чинного національного й міжнародного законодавства, сучасних наукових розвідок окреслено теоретико-правові аспекти академічної мобільності українського студентства в умовах глобалізованого простору. З’ясовано, що академічна мобільність, як свідчить практика, є системним явищем. Вона враховує об’єктивну сторону (державну політику в галузі освіти – професійної освіти (навчання), державну кадрову політику в різних професійних групах, нормативноправові умови освіти, навчання, зокрема і професійного, професійної діяльності) та суб’єктивну (особисті якості людини в академічному та професійному середовищах) як певну структуровану модель, парадигму забезпечення такого виду мобільності як основної складової успішності в навчанні, а згодом – професіоналізму. Доведено, що головною метою процесу мобільності є переміщення, перспектива, працевлаштування. Побудова концепції розвитку міжнародної діяльності та участь у спільних освітніх проектах мають стратегічне значення для закладів вищої освіти. У такому випадку новітні освітні стратегії ведуть до якісних зрушень чи вдосконалення робочого процесу або структури університету та узгоджуються з концепцією розвитку, проблематикою наукової діяльності та навчальними планами закладу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інноваційна модель закладу вищої освіти у контексті аналізу національного законодавства
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-26) Романинець, Марта; Romanian, M.; Романинець, Марта; Львівський державний університет внутрішніх справ; Lviv State University of Internal Affairs
    На основі чинного національного законодавства з урахуваннях сучасних викликів окреслено інноваційну модель закладу вищої освіти в Україні. У системі закладів вищої освіти України можна виділити такі чотири основні типи за формою власності: заклад вищої освіти державної форми власності – заснований державою, фінансується з державного бюджету і підпорядковується відповідному центральному органу виконавчої влади; заклад вищої освіти, що перебуває у власності Автономної Республіки Крим – заснований органами влади Автономної Республіки Крим, фінансується з бюджету Автономної Республіки Крим і підпорядкований органам влади Автономної Республіки Крим; заклад вищої освіти – заснований місцевими органами влади, фінансується з місцевого бюджету і підпорядкований місцевим органам влади; заклад вищої освіти приватної форми власності – заснований на приватній власності і підпорядкований власнику чи власникам. Доведено, що перспективи розвитку закладу вищої освіти на інноваційній основі залежать від тих реформ, які регулюють цю сферу діяльності, і, як це не прикро, – від політичного вектора. Специфічною особливістю процесу реформування освіти є те, що практично неможливе поетапне його здійснення. Реформа повинна відбуватись системно за всіма напрямами й відображати всі аспекти діяльності вищої школи не тільки тепер, а й на перспективу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Історико-правові особливості розвитку вищої освіти в Україні (XVII–XІХ ст.)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Парпан, Уляна; Parpan, Ulyana; Парпан, Ульяна; Національний університет «Львівська політехніка»; Lviv Polytechnic National University
    Проаналізовано історичний розвиток вищої освіти в Україні упродовж XVII– XІХ ст., визначено її історико-правові особливості. Особливу увагу звернено на становлення й розвиток гуманітарної університетської освіти, що заклала основу вітчизняної вищої освіти й слугувала джерелом провідних ідей упродовж кількох століть її розвитку. Доведено, що генезис вищої освіти охоплює другу половину XVI – початок ХХІ ст., тобто час від зародження перших вищих українських шкіл, які діяли у Речі Посполитій, до сучасних університетів європейського типу в Україні.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблеми підготовки судових експертів у вищих навчальних закладах України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Бараняк, В. М.
    Дослідження розглядає проблемні питання підготовки судових експертів у вищих навчальних закладах України. Проведено аналіз законодавства України у сфері судово- експертної діяльності та розглянуто практику підготовки експертних кадрів у деяких зарубіжних країнах. Исследование посвящено рассмотрению проблемных вопросов подготовки судебных экспертов у высших учебных заведениях Украины. Проведен анализ законодательства Украины в сфере судебно-экспертной деятельности и рассмотрена практика подготовки экспертных кадров в некоторых зарубежных странах. The problems of preparing forensic experts at higher educational establishments of Ukraine are considered in the article. The analysis of legislation of Ukraine in the field of forensic science activity is made and practice of expert specialists in some foreign countries examined.
  • Thumbnail Image
    Item
    Наука і практика як чинник успішності підготовки фахівців обліково-аналітичного спрямування
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Кіндрацька, Л. М.
    Обґрунтовано авторське бачення щодо посилення наукової та практичної складової процесу викладання обліково-аналітичних дисциплін у вищій школі. Подано можливі варіанти підвищення наукової компоненти знань студентів, нові підходи до складання програм навчальних дисциплін, підготовки методичного забезпечення навчального процесу та оновленого формату підручників. Overview scientific component values and its dynamic growth in the formation of the modern educational process in the preparation of accounting and analytical experts.Argued the growth needs of the scientific component of the prevailing professional competence in this area of knowledge. Grounded author vision in relation to strengthening of scientific and practical constituent of teaching process registration-analytical disciplines at higher school. The possible variants of increase of scientific are presented components of knowledges of students, new going near drafting of the programs of educational disciplines, preparation of the methodical providing of educational process and renewed format of textbooks. There are a number of arguments supporting the need for the isolation problem interdisciplinary approach to the study of many disciplines. It is noted that it is quite a complex issue, in which the solution should provide a step by step gradual transition of competencies acquired by one discipline to the competencies that they have acquired by the students in another discipline. Directions which can integrate accounting with the social and natural sciences to form the desired information on the economic, social and environmental sustainability vectors. It is proved that an analytical system acquires the status of a kind of pyramid bases of decision making by managers at all levels, which are at the top of finances. As a phenomenon they reflect the cash flows of economic agents, which are characterized by volume, direction and time.