Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 13
  • Thumbnail Image
    Item
    Test results of reinforced concrete cross-ribbed model of span structure of the bridge and their analysis
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Яо, С.; Кваша, В. Г.; Yao, X.; Kvasha, V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Подано вибірку основних експериментальних даних з досліджень просторової роботи великомасштабної (масштаб 1:4) залізобетонної моделі перехресно-ребристої прольотної будови моста й окремих балок, аналогічних за конструкцією до балок моделі, а також методичних особливостей та результатів їх аналізу. Під час випробувань модель навантажували зосередженою силою, почергово у вузлах перетину поздовжніх і поперечних ребер моделі. Вимірювали прогини у цих самих вузлах та опорні реакції поздовжніх балок. Окремі балки випробовували за аналогічною схемою. Новою методичною особливістю цих досліджень було визначення експериментальних згинальних моментів у балках моделі прямим порівнянням прогинів балок моделі з аналогічними прогинами окремих (еталонних) балок. За результатами цих випробувань – порівняння прогинів окремої балки та її аналога у складі моделі експериментально встановлювали статичну невизначеність перехресно-ребристої прольотної будови, досліджували розподіл між балками зовнішнього навантаження, згинальних моментів і поперечних сил, а також визначали фактичні характеристики жорсткості за різної інтенсивності навантаження з урахуванням наявності тріщин. Залежно від місцеположення зовнішнього навантаження і співвідношення жорсткостей навантаженість балок моделі відрізняється, тому частина найнавантаженіших має тріщини і працює у пружно-пластичній стадії за нелінійного деформування, а друга – менш навантажені – у пружній. Наявність у складі прольотної будови двох якісно відмінних зон просторової роботи необхідно брати до уваги у розрахунках. Запропоновано метод розрахунку максимальних згинальних моментів у найнавантаженіших балках з урахуванням пружно-пластичної стадії їх роботи. Згинальні моменти у пружно-пластичній стадії роботи балок у реальних умовах є на 35–40 % меншими, порівняно з пружними. Це і становить прихований резерв вантажопідйомності, який уможливлює подальшу експлуатацію залізобетонних мостів старої побудови із сучасними збільшеними тимчасовими навантаженнями без підсилення балок.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз вимог до обладнання та методик за ISO/IEC 17025:2017
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Мельниченко, О. А.; Хорошилов, О. М.; Малецька, О. Є.; Melnichenko, Oleg; Horoshilov, Oleg; Maletska, Olga; Українська інженерно-педагогічна академія; Ukrainian Engineering and Pedagogical Academy
    Для одержання достовірних результатів вимірювання під час проведення оцінки відповідності продукції важливо забезпечити метрологічне підтвердження застосованого вимірювального обладнання. Оцінка метрологічного підтвердження вимірювального обладнання свідчить про його відповідність поставленому вимірювальному завданню. Для правильного виконання цього завдання необхідна відповідна методика вимірювань. Під час виконання вимірювань згідно із визначеною методикою важливо чітко виконувати ті вимоги, які ставлять до вимірювального обладнання, умов проведення, послідовності операцій вимірювання, до фахівців. Виконання цих вимог дає можливість одержати достовірний результат з необхідною точністю. Впровадження ISO/IEC 17025:2017 є важливим кроком для встановлення вимог до проведення вимірювань з урахуванням вимог багатьох міжнародних документів, які містять вимоги до обладнання та методик випробувань (вимірювань). Ця редакція стандарту пропонує нормувати та оцінювати точність результату вимірювань не тільки за невизначеністю вимірювань, а й за іншими показниками точності. Проаналізовано міжнародні вимоги до обладнання, зокрема до вимірювального, методик випробувань (вимірювань) та нормування цих вимог обговорюваного стандарту. Важливим фактором впровадження стандарту в Україні є те, що все ще немає національних стандартів, які б регламентували загальні вимоги до використання засобів вимірювальної техніки та оцінювання точності результатів вимірювання. У стандарті, що розглядається, якраз викладено загальні підходи до використання обладнання та характеристик точності результатів, одержаних за відповідними методиками.
  • Thumbnail Image
    Item
    Результати експериментальних досліджень дощатих арок на металозубчастих пластинах
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Шидловський, Я. М.; Shydlovskyi, Y.; Національний університет “Львівська політехніка”, кафедра будівельних конструкцій та мостів; Lviv Polytechnic National University, Department of building construction and bridges
    У статті наведено дані експериментальних досліджень двошарнірних дерев’яних дощатих арок на металозубчатих пластинах з похилими затяжками. Було сконструйовано та проведено експериментальні дослідження зразків дерев’яних арок з прольотом 6м та висотою підйому арки 1 м. Дослідні зразки були прямокутного перерізу 180×40 мм, та таврового перерізу 180×40 мм – з поличкою з фанери завтовшки 6 мм і шириною 500 мм. Основним завданням таврового перерізу було забезпечення стійкість арки. В арках була горизонтальна затяжка з тросу для сприйняття зусиль від розпору конструкції та дві похилі затяжки з тросів – для сприйняття несиметричних навантажень та забезпечення стійкості в площині арки. Було випробувано по 2 дослідні зразки дерев’яних арок різного прямокутного перерізу та таврового перерізу, та по 2 дослідні зразки при дії симетричного та несиметричного навантаження. Всього було досліджено 8 арок. В статті наведено результати по зусиллях, що виникають в затяжках арки, прогини від різних видів навантаження, а також розподіл напружень по висоті перерізу тіла арки в трьох характерних перерізах при дії симетричного та несиметричного навантаження.
  • Thumbnail Image
    Item
    Результати експериментальних досліджень балкової залізобетонної прольотної будови моста за етапами реконструкції
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Рачкевич, В. С.; Семанів, Л. Я.; Кваша, В. Г.; Салійчук, Л. В.; Rachkevych, V.; Semaniv, L.; Kvasha, V.; Saliychyk, L.; ПАТ “ДАК “Автомобільні дороги України”, “ДП Івано-Франківський облавтодор”; Служба автомобільних доріг України у Івано-Франківській області; Національний університет “Львівська політехніка”, ГНДЛ-88; Public Company “State Joined-Stock Company “ROADS OF UKRAINE”, Subsidiary Enterprise “Ivano-Frankivsk oblavtodor”; Ivano-Frankivsk Road Service; Lviv Polytechnic National University, GNDL-88
    На мережі державних і місцевих доріг експлуатується значна кількість мостів із збірними або монолітними прольотними будовами малих і середніх прольотів, збудованих за ТП вип. 56. На даний час нормований термін їх експлуатації 25–30 р. перевищений у 2–2,5 рази і вони продовжують експлуатуватись при незадовільних їх експлуатаційних і техніко-економічних показниках. Тому для подальшої нормальної експлуатації вони потребують реконструкції з відновленням нормованих експлуатаційних показників. В даній роботі описана реконструкція одного з таких мостів через р. Прутець Яблунівський на км 218+872 автодороги Мукачеве-Львів. Представлені конструктивні рішення реконструкції, а також аналіз результатів експериментальних досліджень прольотної будови за етапами реконструкції
  • Thumbnail Image
    Item
    Результати натурних випробувань косих в плані залізобетонних балкових прольотних будов автодорожнього моста
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Горбачевський, Р. Р.; Рубаха, М. В.; Кваша, В. Г.; Gorbachevskyi, R.; Rubakha, M.; Kvasha, V.; Національний університет “Львівська політехніка”, ГНДЛ-88; Lviv Polytechnic National University, GNDL-88
    Залізобетонні мости з косим перетином перепони (косі в плані мости) з балковими перехресно-ребристими прольотними будовами мають характерні конструктивні відмінності в компонуванні балкової клітки порівняно з прямими. Зокрема, це зміщення в плані головних балок на опорах, а також коса або пряма орієнтація поперечних балок (діафрагм), які об’єднують головні балки поперек прольоту в перехресно-ребристу балкову клітку. Ці особливості значно ускладнюють теоретичне створення їхніх розрахункових моделей просторового розрахунку. Тому у більшості випадків для практичних потреб цю задачу вирішують не теоретично, а шляхом натурних випробувань косих у плані прольотних будов. У цій статті представлені результати випробувань прольотних будов з косою і прямою орієнтацією поперечних діафрагм. За їх результатами досліджений дійсний характер просторової роботи і закономірності розподілу зусиль між балками, що дало можливість виконати розрахунки прольотних будов на нормовані тимчасові навантаження.
  • Thumbnail Image
    Item
    Експлуатаційний стан, реконструкція та результати випробувань реконструйованого автодорожнього шляхопроводу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Горбачевська, А. А.; Кваша, В. Г.; Horbachevska, A.; Kvasha, V.; Національний університет “Львівська політехніка”, ГНДЛ-88; Lviv Polytechnic National University, GNDL-88
    Мости малих і середніх прольотів будівництва 50–60-років минулого сторіччя з прольотними будовами із збірних залізобетонних балок за типовим проектом ТП вип. 56 зараз не відповідають сучасним експлуатаційним вимогам і потребують реконструкції з доведенням їхніх технічних показників до вимог чинних норм проектування нових мостів. У нашій статті описано конструкцію і технічний стан збудованого в 60-х роках минулого сторіччя моста з прольотними будовами за ТП вип. 56 та конструктивні рішення його реконструкції з розширенням прольотної будови розробленою в ГНДЛ-88 Нац. ун-ту “Львівська політехніка” конструкцією збірно-монолітної накладної плити з одночасним підсиленням балок зміною їх статичної схеми з вільнообпертої на защемлену на опорах. Статичні випробування прольотної будови після реконструкції підтвердили ефективність прийнятих конструктивних рішень та достатню вантажопідйомність реконструйованого моста для сприйняття нормованих тимчасових навантажень А15 і НК-100.
  • Thumbnail Image
    Item
    Экологический мониторинг, управление добычей и переработкой полиметаллических руд на основе рентгено-радиометрических исследований
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Ефименко, С. А.; Ефименко, О. С.; Портнов, В. С.; Маусымбаева, А. Д.; Турсунбаева, А. К.
    Выбран оптимальный комплекс ядерно-геофизической аппаратуры для экологического мони- торинга руд по стенкам горных выработок и в отбитой горной массе, в истертых керновых, забойных, шламовых и шпуровых пробах, а также промышленных продуктов обогатительной фабрики, в который входит энергодисперсионные рентгенофлюоресцентные (EDXRF) спектрометры: переносной РПП – 12 и лабораторные РЛП – 21 и РЛП – 21Т. Приведены результаты их применения для управления качеством руд и снижения экологических последствий воздействия шахт и обогатительной фабрики на окружающую среду обитания населения. Обрано оптимальний комплекс ядерно-геофізичної апаратури для екологічного моніторингу руд по стінках гірських вирубок та у відбитій гірській масі, у витертих кернових, забійних, шламових і шпурових пробах, а також промислових продуктів збагачувальної фабрики, до якого належать енергодисперсійні рентгенофлюоресцентні (EDXRF) спектрометри: портативний РПП - 12 і лабораторні РЛП - 21 і РЛП - 21Т. Наведено результати їхнього застосування для управління якістю руд і зниження екологічних наслідків впливу шахт і збагачувальної фабрики на оточуюче середовище проживання населення. The optimal set of nuclear geophysical instruments for environmental monitoring of ores on the mining walls and at chipped rock mass, at worn coring, breast, waste water and down holes were chosen, as well as industrial products of washhouse, which includes energy-dispersive X-ray fluorescence (EDXRF) spectrometers: portable RPP - 12 and lab RLP - 21 and RLP - 21T. The results of their application to control the quality of ores and reduce environmental impacts on the surrounding environment as at the mines and at the washhouse were given.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження впливу порушення зчеплення арматури з бетоном у приопорних ділянках залізобетонних ребристих плит покриття на їх несучу здатність
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Лобзін, М. В.; Гладишев, Д. Г.; Шиндер, В. К.
    Розглянуто важливість визначення впливу пошкоджень на несучу здатність приопорного вузла ребристої плити покриття. We consider the importance of identifying the damage impact on bearing capacity at the reference node ribbed slabs.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аспекти надійної роботи автоматичних систем з послідовно-паралельним з’єднанням резервуючих елементів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Казакова, Н. Ф.
    Зосереджено увагу на доказі окремих теорем, які можна використати для розгляду та аналізу деяких аспектів інтервального оцінювання робочих параметрів при випробуваннях надійності автоматичних систем однократного використання. Отримані результати дають змогу визначити робочі плани випробувань, передбачити необхідну кількість резервного обладнання, структуру системи та інші технічні та виробничі параметри. The article focuses on the demonstration of some theorems that can be used to review and analyze some aspects of interval estimation of operating parameters for reliability testing of automatic systems of single use. The obtained results allow to define work plans tests to predict the required number of backup equipment, structure, systems and other technical and industrial settings.
  • Thumbnail Image
    Item
    Випробування фрагментів монолітного плоского залізобетонного перекриття з однонаправленим розташуванням пінополістирольних вставок
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Мельник, І. В.; Сорохтей, В. М.; Приставський, Т. В.; Крет, В. О.; Давидовський, Н. Б.
    Подано інформацію про конструкцію і результати випробувань статичним навантаженням міцності, жорсткості та тріщиностійкості фрагментів плитних залізобетонних конструкцій з повздовжнім та поперечним розташуванням пінополістирольних вставок прямокутного перерізу. Contains information on design and test results of load strength, hardness and fracture toughness of platereinforced concrete structures with longitudinal and transverse foam polystyrene inserts a rectangular cross section.