Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 24
  • Thumbnail Image
    Item
    The use of financial instruments: European experience and lessons for Ukraine
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-02-28) Яремко, Ігор Йосафатович; Піхняк, Тетяна Андріївна; Думич, Наталія Богданівна; Yaremko, Ihor; Pikhnyak, Tetyana; Dumych, Nataliya; Національний університет “Львівська політехніка”; Хмельницький університет управління і права імені Леоніда Юзькова; Вищий навчальний заклад «ПрАТ «Львівський інститут менеджменту»; Lviv Polytechnic National University; Leonid Yuzkov Khmelnytskyi University of Management and Law; Institution of Higher Education “Private Joint-Stock Company “Lviv Institute of Management”
    Дана тематика є актуальною для сучасно дослідження фінансового становища загалом, і ринку похідних цінних паперів зокрема. У цьому контексті також важливо окреслити ступінь державної підтримки розвитку ринку похідних цінних паперів, попередньо визначивши пріоритетні напрями державної діяльності у цій сфері. Сучасний розвиток світових фінансових ринків вказує на їх зростаючу ефективність та збільшення ролі міжнародних ринків капіталу у залученні кредитних ресурсів. Метою статті є дослідження, оцінка та аналіз фінансових інструментів, їх вплив на стан національної економіки, а також проблем у впровадженні новітніх фінансових інструментів. У статті узагальнено і проаналізовано іноземний досвід застосування фінансових інструментів на прикладі країн ЄС. Продемонстровано найефективніші методи державного регулювання фінансових інструментів, які можна застосувати в Україні. Досліджено динаміку зміни фінансових інструментів, які застосовуються на українському фінансовому ринку. Обґрунтовано важливість використання фінансових інструментів в економіці України. У статті визначено найважливіші проблеми та запропоновано методи та шляхи ефективнішого функціонування досліджуваного ринку. Доведено, що для підвищення конкурентоспроможності країни на світовому фінансовому ринку необхідно розробляти новітні фінансові інструменти. Систематизовано дані щодо використання фінансових інструментів поряд із їх групуванням за 2013-2021 рр. Необхідно і надалі посилювати тенденції надання різних видів фінансової підтримки регіонального розвитку. У подальшому слід також враховувати, що неодмінною умовою стійкого та ефективного регіонального розвитку є і інституційне забезпечення, насамперед, йдеться про фонди регіонального розвитку, що передбачає підвищення бюджетної самозабезпеченості регіонів. Отож, саме злагоджена діяльність фінансової системи у гармонійному і професійному поєднанні її функцій можлива за сприяння державного апарату і розвиненого фінансового ринку.
  • Thumbnail Image
    Item
    Efficiency of using financial and credit instruments to intensify the innovative development of small business structures in Ukraine
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Данилків, Х. П.; Гембарська, Н. Є.; Волошин, О. П.; Danylkiv, Kh. P.; Hembarska, N. Ye.; Voloshyn, O. P.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Обґрунтовано теоретичні й методичні положення, розроблено практичні рекомендації, спрямовані на удосконалення інноваційного розвитку малих підприємницьких структур в економіці України із застосуванням впливу фінансово-кредитних інструментів. Розкрито роль та значення малих підприємницьких структур для української економіки, висвітлено основні проблеми їхнього інноваційного розвитку, зокрема доступну фінансову підтримку. Відзначено важливість інноваційного розвитку малих підприємств, зокрема їх від повідність змінам ринкових умов, збільшенню та прибутковості. Зазначено, що система фінансової підтримки діяльності суб’єктів малого підприємництва повинна будуватися на забезпеченні безперебійного поточного інноваційного розвитку. У статті розглянуто та критично описано наявні джерела та форми фінансової підтримки малих підприємницьких структур залежно від цілей їхньої діяльності. Зокрема, увагу звернено на самофінансування, власний капітал, державну фінансову підтримку, банківське та комерційне кредитування, фінансовий лізинг, факторинг, форфейтинг, програми фінансування міжнародних фінансових установ, грантове та венчурне фінансування. Найпоширеніші джерела фінансової підтримки поточної діяльності малого підприємства – його прибуток та банківське кредитування. Водночас можливість отримання банківської позики обмежена з багатьох причин. Перспективним видом фінансової підтримки інноваційного розвитку малих підприємницьких структур є венчурне фінансування у формі залучення коштів зовнішнього інвестора та грантової підтримки міжнародних організацій. Їх особливість полягає у наданні коштів на безповоротній основі. Детально розглянуто умови банківського кредитування за програмами українськонімецького фонду. Виділено особливості та обґрунтовано основні переваги та недоліки наявних фінансових джерел фінансування, а також запропоновано найефективніші підходи до фінансування інноваційної діяльності малих підприємницьких структур у несприятливих економічних умовах.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості державного регулювання ІТ-сфери у вітчизняній економіці
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-10) Кундицький, О. О.; Сенишин, О. С.; Kundytskyj, O.; Senyshyn, O.; Львівський національний університет ім. Івана Франка; Ivan Franko National University of Lviv
    Показано роль, значення і особливості ІT–сфери в сучасній ринковій економіці. Автори намагаються з’ясувати основні причини зростання галузі, а також виявити ті проблеми, які все ще гальмують її розвиток. Виокремлено проблеми, які призводять до сповільненого розвитку ІТ-сфери: несприятливий бізнес-клімат; применшення важливості галузі IT; відсутність якісної профільної освіти – українські вищі навчальні заклади все ще працюють за застарілою програмою викладання, тоді як працедавці вимагають від спеціалістів новітніх знань і навичок; нестача кваліфікованих кадрів тощо. Щодо перспектив подальшого вдосконалення державного регулювання ІТ-галузі, автором наголошено на сприйнятті пропозиції уряду щодо ініціювання створення Фонду IT–Creative. Основною метою діяльності фонду має стати розвиток і вдосконалення професійних навичок працівників галузі, що дасть змогу надалі забезпечити кадрами ІТ-галузь. Також визнано і безпосередню співпрацю між університетами та ІТ-компаніями як напрям державного регулювання в ІТ-галузі. Основним завданням уряду визначено розроблення чітких і зрозумілих правил гри щодо оподаткування в ІТ-галузі. Запро- поновано зменшити суму оподатковуваного прибутку встановленням процентного співвідношення від суми прибутку на витрати, пов’язані із підготовкою спеціалістів. Крім того, це додаткова вигода для університетів, які за нестачі бюджетного фінансування отримають нове джерело надходження коштів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Управління соціально-економічним розвитком регіону за допомогою державного регулювання механізму залучення інвестицій
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Лендєл, О. М.; Lendiel, O. M.; Мукачівський державний університет; Mukachevo State University
    Визначено державне регулювання інвестиційної діяльності як важливий компонент регіональної системи управління соціально-економічним розвитком. Проаналізовано існуючі підходи до оцінки соціально-економічного розвитку регіону. Узагальнено іноземний досвід механізмів реалізації державної інвестиційної політики. Запропоновано набір дієвих інструментів регулювання інвестиційної діяльності для вдосконалення механізму реалізації державної інвестиційної політики.
  • Thumbnail Image
    Item
    Державне фінансування політичних партій: український та світовий досвід
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Цюбченко, Анастасія; Tsyubchenko, Anastasiya; Цюбченко, Анастасия; Львівський національний університет імені Івана Франка; Lviv National Ivan Franko University
    Розглянуто проблеми розвитку політичних партій та їх фінансової спроможності. Проаналізовано український та зарубіжний досвід здійснення державного фінансування політичних партій. Висвітлено загальні принципи державного фінансування політичних партій. Виявлено недоліки системи державного фінансування політичних партій та запропоновано шляхи вдосконалення українського законодавства.
  • Thumbnail Image
    Item
    Правовий господарський порядок в Україні: оптимальне поєднання ринкового саморегулювання економічних відносин суб’єктів господарювання та державного регулювання макроекономічних процесів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Байда, Б. Ф.
    У статті досліджено: правовий господарський порядок в Україні і оптимальне поєднання ринкового саморегулювання економічних відносин суб’єктів господарювання та державного регулювання макроекономічних процесів. В статье исследуется: правовой хозяйственный порядок в Украине и оптимальное сочетание рыночного саморегулирования экономических отношений субъектов хозяйствования и государственного регулирования макроэкономических процессов. The article examines: the legal economic order in Ukraine and the optimal combination of market self-regulation of economic relations of economic entities and state regulation of macroeconomic processes.
  • Thumbnail Image
    Item
    Теорія і практика трансформаційних процесів економіки України в умовах сучасних викликів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Скорик, Г. І.; Барінов, В. В.
    Проаналізовано поточні тенденції розвитку економіки України, показано взаємозв’язок економічної кризи та економічної політики в Україні із кризою економічної науки; підкреслено, що результати реформування економіки України, масове зубожіння населення, безробіття багато у чому зумовлені ігноруванням реального стану економіки країни, сліпим копіюванням рекомендацій західних експертів і недооцінкою державного регулювання. Звернено увагу на те, що, незважаючи на певні переваги неоліберального підходу щодо розбудови економіки, він призвів до багатьох негативних соціально-економічних наслідків як у світі, так і в Україні. Підкреслено, що на зміну концепцій, що мінімізують роль держави в економіці, повинно прийти розуміння комплементарності ринку і держави. The current tendencies of economic growth in Ukraine are analysed with the correlation of the economic crisis and economic policy in Ukraine with economics crisis being showed; it was emphasized that the outcomes of Ukraine’s economy restructuring are in many respects predetermined by the neglect of the real state of the national economy, by blind imitation of western experts’ recommendations and the underestimation of the state regulation. The implementation of liberalism policy, taken blindly and without restrictions in Ukraine proved to bring about not the prosperity but mass impoverishment of population, unemployment, which forced a considerable share of population to leave the country in search for better life and causes the deepening of inequality in incomes and wealth. It was emphasized that regardless of some benefits of neoliberal approach concerning economic development, it caused а variety of negative social-economic circumstances as in the world, so in Ukraine. It was accentuated, that only those development strategy and economic policy can be effective that come from proper economic theory, based on which better future can be built. Its main features are recession from any dogmatism, from blind conformity to any ideology or policy line; toolkit flexibility, opened for all-round search for preventive tools, used for specific situation. The supporters of liberal economy must admit the necessity of extensive government intervention in economy functioning, particularly in crisis environment. Government regulation of economic life should have systematic manner, and the reforms should be implemented complexly in all directions of economic policy, in sectors of economy, regions and population. In order to overcome the crisis effects it’s mostly important that the applied measures meet the standards of law and legality, equal rights and responsibility of economic agents. It was pointed out, that government regulation should secure the maximum of economic freedom of enterprises on the basis of simplification and liberalization of legislation, bureaucratic procedure, improvement and simplification of tax system and possibly the liquidation of customs duties on imports of technologies, patents, modern equipment, which will attract the investment in the country and facilitate the positive dynamics of production in Ukraine.
  • Thumbnail Image
    Item
    Популізм в країнах Західної Європи: кінець XX – початок XXI ст.
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Кіянка, Ірина
    Акцентується увага на проблематиці популізму в країнах Західної Європи (період 1990-х рр. – початок ХХІ ст.). Доведено, що популісти у боротьбі за владу використовують усі демократичні інститути, вважаючи, що лише воля громадян додає легітимності політичній системі. Іншою специфічною ознакою сучасного західноєвропейського популізму є поява сил, які обстоюють принципи вільного ринку, обмеження державного регулювання економіки та податкового тиску, при цьому переважно у поєднанні із закликами до протекціоністської політики. The article examines the problem of populism in Western European countries from the 1990s to the present day. The author proves that in their struggle for power the populists use the policy and ideas of the democratic institutions regarding the citizens’ will as the only basis of the legitimacy. One more feature of modern Western populism is the emergence of forces defending the free market principles, the economic deregulation and the tax burden. The growth of populism in Western Europe in the 1990s has a number of features. The first feature is that these forces generally tend to the nationalist ideology and rhetoric. The second one is crucial to the EU efforts to mitigate the effects of globalisation on their countries. The third feature of Western populism is sharp criticism of mass immigration recognised as a threat to the traditional European values and culture. Researchers suggest that populism and right-wing radicalism belong to the same ideology and the difference between them is rather quantitative than qualitative. However, there exist some political characteristics which make it possible to distinguish between the classical populists and the right-wing radicals. Nowadays the majority of the populist parties in Western and Eastern Europe have a more positive attitude towards the regime of President Putin and the foreign policy of the Russian Federation. The latter is considered to be an example of a strong national policy that is not limited by the influence of any supranational structures.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості адміністративно-правового статусу органів виконавчої влади
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Ковалів, М. В.; Стахура, І. Б.
    Розглянуто питання адміністративно-правового статусу органів виконавчої влади. Розкривається система органів виконавчої влади, форми та методи їх діяльності. Розглядаються особливості побудови та функціонування органів виконавчої влади, їхні структура, функції, обсяг і характер компетенції, взаємозв’язок між органами вищого і нижчого рівнів. Рассмотрены вопросы административно-правового статуса органов исполнительной власти. Раскрывается система органов исполнительной власти, формы и методы их деятельности. Рассматриваются особенности построения и функционирования органов исполнительной власти, их структура, функции, объем и характер компетенции, взаимосвязь между органами высшего и низшего уровней. The article raises questions of administrative and legal status of executive power. Expands the system of executive power, forms and methods of work. The features of the construction and operation of executive agencies, their structure, function, scope and nature of competence, the relationship between the organs of higher and lower levels.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інституційна модель державного регулювання якості зерна: на шляху вдосконалення
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Мороз, Н. В.; Столярчук, П. Г.
    Досліджено потребу інституційної моделі державного регулювання якості зерна для вдосконалення нормативного забезпечення ринку зерна в Україні. Показано ефективне та цільове призначення такої моделі з гармонізацією вимог європейської та міжнародної практики, що дасть змогу підвищити рівень конкурентоспроможності та рівноправність країни. The need for an institutional model of state grain quality regulation to improve the regulatory support of the Ukrainian grain market is looked into. The paper discusses the efficient targeted use of the model with harmonization of the requirements of the European and international practices, which will enable the country’s enhanced competitiveness and equality.