Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 14
  • Thumbnail Image
    Item
    Моделювання режимів роботи вітрових енергетичних установок у гібридних системах електропостачання
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Медиковський, М. О.; Мельник, Р. В.; Мельник, М. В.; Medykovskyy, M. O.; Melnyk, R. V.; Melnyk, M. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Представлено сучасні схеми організації вітро-сонячних систем електропостачання. Наведено наявні підходи до управління енергодинамічними режимами роботи вітряних електричних установок у складі гібридних систем електропостачання, наведено сучасні дослідження з даної тематики. Представлено результати розроблення математичної моделі енергодинамічних процесів гібридної вітро-сонячної системи електропостачання, до складу якої входять вітряні електричні установки, сонячні панелі, акумулюючий елемент. Обґрунтовано універсальну структурну схему такої системи. Розроблено набір продукційних правил реалізації управління гібридною системою енергопостачання та імітаційну модель енергодинамічних процесів для можливих режимів роботи системи. Імітаційна модель розроблена на мові програмування Java в середовищі IntelliJ IDEA з використанням фреймворків Spring і Hibernate, а також реляційної бази даних PostgresDB. Проведено імітаційне моделювання роботи системи з метою визначення оптимальних режимів роботи, залежно від обмежень на кількість комутацій кожної із вітрових електричних установок, структури системи та параметрів її елементів. Вхідними даними для дослідження режимів роботи є вітровий і сонячний енергетичний потенціал у заданій географічній точці, кількість і технічні параметри вітрових електричних установок і сонячних панелей, а також параметри акумулюючого елемента. З метою зменшення кількості комутацій (включення/виключення) вітрових електричних установок у складі гібридної системи електропостачання введено параметр “мінімальний інтервал між послідовними змінами активного складу ВЕС”. Результатом імітаційного моделювання є встановлення залежностей: часу підтримки споживача від ймовірності втрати живлення (DPSP); мінімального інтервалу між послідовними змінами активного складу ВЕС від кількості комутацій; мінімального інтервалу між послідовними змінами активного складу ВЕС від середнього відхиленням потужності генерування. Отримані результати дадуть змогу оптимізувати параметри та режими роботи гібридних вітро-сонячних систем, а також алгоритми управління енергодинамічними режимами при проектуванні та експлуатації систем.
  • Thumbnail Image
    Item
    Minimization of public transport delays at arterial streets with coordinated motion
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Royko, Yuriy; Yevchuk, Yurii; Bura, Romana; Velhan, Andrii; Lviv Polytechnic National University
    У роботі наведено результати досліджень, за допомогою яких удосконалено метод мінімізації затримки громадського транспорту на перехрестях, де діє система координованого управління рухом. Такі транспортні дослідження проводились із одночасним застосуванням натурних вимірювань із вивчення показників транспортного потоку та імітаційного моделювання у PTV VISSIM для перевірки рівня ефективності роботи координованого управління та достовірності отриманих результатів. Суть методу полягає в тому, що досягається зменшення затримки в русі із розрахунку на одного користувача транспортної системи під час його переміщення регульованою ділянкою вулично-дорожньої мережі. Ефективність цього методу досягається за умови значної інтенсивності громадського транспорту, якому забезпечується просторовий пріоритет у вигляді виділеної смуги. Обов’язковими показниками та параметрами є незмінність кількості смуг руху на ділянці, де відбувається координація, а також високий рівень транзитності (понад 70 %) прямих транспортних потоків. Результат досягається за існування таких фаз на напрямку координованого управління, частка дозвільного сигналу у яких становить понад 45 % від тривалості циклу з обмеженнями тривалості 90–125 с. За таких параметрів мінімізуються стартові затримки загального транспортного потоку на стоп-лініях і досягаються максимальні значення потоку насичення. До того ж, встановлюється достатня ширина стрічки часу для проїзду громадським транспортом регульованих ділянок. Певна затримка громадського транспорту у такій системі управління все ж виникає, проте вона пов’язана із його затримками на зупинкових пунктах. Упровадження таких систем координованого управління рухом рекомендується на магістральних вулицях загальноміського значення регульованого руху з відстанню між суміжними стоп-лініями не більше 800 м. Таке обмеження дозволяє уникнути розпаду груп транспортних засобів
  • Thumbnail Image
    Item
    Minimization of traffic delay in traffic flows with coordinated control
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2021-03-01) Royko, Yuriy; Yevchuk, Yurii; Bura, Romana; Lviv Polytechnic National University
    У роботі розглянуто методику та результати транспортних досліджень, проведених методом натурних вимірювань, з визначення основних показників транспортних потоків зі значною нерівномірністю руху на магістральній вулиці в умовах координованого управління. Використовуючи метод імітаційного моделювання, визначено часові параметри світлофорного регулювання, за яких досягається зменшення затримки руху у прямому за зустрічному транспортному потоці шляхом зміни тривалості дозвільного сигналу залежно від величини інтенсивності руху. Зміна (збільшення) тривалості дозвільного сигналу забезпечує беззупинний рух групи транспортних засобів під час їх проїзду через стоп-лінії на світлофорних об’єктах. Запропонований метод актуальний до застосування на ділянках транспортної мережі з координованим управлінням, де є значна неоднорідність транспортного потоку, і запобігає розпаду груп, які складаються із транспортних засобів з різними динамічними характеристиками. Такий результат досягається у випадку, коли в системі автоматизованого управління, яка об’єднує суміжні перехрестя на магістральній вулиці, діє жорстке програмне управління світлофорною сигналізацією. За такої умови є можливість узгодити тривалість сигналів світлофорних груп, коректуючи ширину (тривалість дозвільного сигналу) та кут нахилу (швидкість руху) стрічки часу у графіках координації. Наукова новизна цього дослідження полягає в тому, що набув подальшого розвитку метод мінімізації затримки транспорту в умовах координованого управління, суть якого полягає у керованій зміні діапазону тривалості дозвільного сигналу за одночасного управління швидкістю руху між суміжними перехрестями. Практична цінність – застосування різних програм управління світлофорною сигналізацією на ділянках магістральних вулиць у транспортних районах, де у ранішній та вечірній пікові періоди є значна відмінність значень інтенсивності руху за напрямками.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив зупинок міського громадського транспорту на ефективність роботи перехресть
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Ройко, Ю. Я.; Бура, Р. Р.; Давосир, В. А.; Максимюк, С. А.; Royko, Yu.; Bura, R.; Davosyr, V.; Maksymiuk, S.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розглянуто вплив місця розмташування зупинок міського громадського транспорту на характер руху транспортних потоків, зокрема час проїзду ними зони нерегульованих і регульованих перехресть, середньої та максимальної довжини черги транспортних засобів на головному та другорядному напрямках нерегульованих перехресть, а також у фазах регулювання на регульованих перехрестях. Підґрунтям для дослідження ефективності роботи перехресть за вказаних умов були натурні дослідження, проведені з метою визначення основних показників учасників дорожнього руху, та імітаційне моделювання руху, здійснене у спеціалізованому програмному середовищі PTV VISSIM. Результатом роботи є визначення часових затримок транспорту залежно від зміни показників учасників дорожнього руху та місця розміщення зупинок в зоні перехресть.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз результатів імітаційного моделювання щодо впливу температурних чинників на стан поверхонь у процесі їх формоутворення
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Ступницький, В. В.; Долиняк, Я. В.
    Змодельовано теплофізичну реологічну картину різання, на її основі проаналізовано вплив динамічних показників температурних деформацій на якість обробленої поверхні, а також досліджено вплив термодинамічних показників на напружено-деформований стан заготовки та інструмента, а відтак на формування залишкових напружень та деформацій. Simulated thermal rheological pattern cutting, the influence of dynamic deformation temperature indicators on the quality of surface finish, and the influence of thermodynamic parameters on the mode of deformation of the workpiece and the tool, and thus the formation of residual stresses and strains.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційне моделювання роботи канцелярії в органах державної влади
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Шенгера, О. І.; Марковець, О. В.
    Розглянуто особливості діяльності канцелярії Львівської обласної ради та необхід- ність використання методів імітаційного моделювання для прийняття рішень щодо підвищення ефективності роботи працівників канцелярії. The article considers the features of the work in the office of the Lviv Regional Council and the need to use methods of simulation modeling for making decisions to improve the efficiency of the departments activity office and its employees.
  • Thumbnail Image
    Item
    Імітаційна модель ланцюга вартості для управління інноваційними процесами
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Новаківський, І. І.; Соляник, Л. С.
    Розглядається використання імітаційного моделювання в ланцюгах вартості під час управління інноваційними процесами. Оцінити вплив інтеграції організацій в територіально розподілені ланцюги вартості на параметри інноваційної діяльності. Розроблено метод роз- рахунку ефективності в ланцюгу вартості шляхом застосування елементів за імітаційного моделювання та застосування інформаційних технологій. The article is sanctified to the use of imitation model in the chains of value at a management innovative processes. A basic task, put in this work, is a nestimation of influence of integration of organization sintheterritorial up-diffused chains of value on the parameters of innovative activity. For this purpose the method of calculation of efficiency is worked out into the chain of value by application of elements at imitation model and application of information technologies.
  • Thumbnail Image
    Item
    Прогнозування стану техногенної ситуації за допомогою імітаційної моделі, що базується на багатовимірному рівнянні дифузії
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Савчук, Т. О.; Козачук, А. В.
    Описано застосування імітаційного моделювання, основане на багатовимірному рівнянні дифузії, для прогнозування розвитку стану техногенної ситуації. Розглянуто можливість збільшення стійкості описаного методу для техногенних ситуацій, що описуються чотирма або менше параметрами. Article describes application of multidimensional diffusion-based simulation to forecasting of the state of technogenic situation. Ability to increase stability of the proposed solution for technogenic situations that can be described with four or less parameters is shown.
  • Thumbnail Image
    Item
    Моделювання процесу управління ризиками у мультипроектному середовищі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Рішняк, І. В.
    Запропоновано метод моделювання управління ризиками у мультипроектному середовищі. Здійснено імітаційне моделювання, наведено приклад. The paper proposes a method for modeling risk management in multi-project environment. Simulation was conducted and the example was provided in the article.
  • Thumbnail Image
    Item
    Моделювання процесів опрацювання електронних звернень громадян до органів місцевого самоврядування за допомогою засобів GPSS на основі консолідованої інформації
    (2014) Марковець, О. В.; Олійник, І. І.; Markovets, O. V.; Oliynyk, I. I.
    Розглянуто способи підвищення ефективності функціонування системи опрацювання електронних звернень громадян шляхом імітаційного моделювання процесів, що відбуваються всередині цієї системи, і на основі отриманих результатів моделювання прийняття управлінських рішень щодо покращення роботи системи. This paper is devoted to improving the functioning of the system of processing of the electronic appeals by using simulation modeling of processes occurring within this system and based on the results of modeling decision-making for further improvement of the system.