Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Рекламна стратегія у системі маркетингових стратегій підприємства
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Горбаль, Н. І.; Романишин, С. Б.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Аналізується сутність понять “стратегія маркетингу” та “рекламна стратегія”, описано особливості рекламної діяльності у системі маркетингу підприємства.
  • Thumbnail Image
    Item
    Формування стратегії розвитку виробничих підприємств легкої промисловості України
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2006-01-31) В Гошовська, О.; Шандрівська, О. Є.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Досліджено стан ринку легкої промисловості України. Виділено та структуровано ключові фактори успіху підприємств галузі на етапі зростання на основі аналізу основних характеристик галузі, а саме: посилення конкуренції за частку ринку; зміни в структурі та характеристиках попиту; формування збутової мережі, зміни методів просування; зниження прибутковості; організаційні зміни. Проаналізовано стратегічні альтернативи розвитку підприємств галузі за напрямами внутрішнього та зовнішнього розвитку. Досліджено тенденції трансформації організаційних структур та управління, зумовлені змінами економічного середовища за варіабельністю ефективності синергії.
  • Thumbnail Image
    Item
    Автоматизація розрахунку параметрів синергічних ефектів на підприємстві
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Галандзій, В.; Гошовська, О.; Дронюк, Іванна Мирослаівна; Поплавська, Ж.; Національний університет "Львівська політехніка"
    Представлено автоматизовану систему для проведення аналізу значень економічних показників підприємств за заданою математичною моделлю, яка описує процес об'єднання підприємств із врахуванням синергічних ефектів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Modeling of innovative development of administration of outsourcing activities of IT-market enterprises
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2018-02-26) Bublyk, M.; Didyk, A.; Lviv Polytechnic National University; Member of the Accounting Chamber
    Outsourcing provides IT companies with a number of benefits and improves the financial and economic performance of their operations. The outsourcing market in Ukraine is developing fast, many types of outsourcing are used in various types of economic activity. Implementation of outsourcing as one of the most popular business models necessitates constant and well-coordinated cooperation with other business entities. The need for outsourcing research and modeling of its administration methods today is acute and corresponds to the directions of the latest scientific research and practical applications, which substantiates the relevance and practical feasibility of this study. In this work scientific-methodical, normativelegal sources concerning administration of outsourcing activity are investigated, the state of administration of outsourcing activity of IT enterprises is studied and problems, which arise in the administration of outsourcing activity, are analyzed. The ways of their elimination in order to improve the economic indicators of economic activity of IT enterprises and ways of modeling of their innovation development are proposed. Taking into account the results obtained in the work, we note the rapid innovation development of the global outsourcing market over the last decades. We consider it is expedient to model the outsourcing market in Ukraine, which develops rapidly. Since outsourcing provides numerous benefits to the company and positively affects the economic performance of its activities, this proves the feasibility of its introduction into the business activities of enterprises. Having numerous varieties, now outsourcing has been distributed in virtually all types of economic activity of enterprises.