Вісники та науково-технічні збірники, журнали
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12
Browse
11 results
Search Results
Item Decentralization of power in european countries: the experience of polish and french reforms as a conceptual basis for the organizational structure of Ukraine’s governing bodies(Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Kalakun, N.; Lviv Regional State AdministrationThe reform of the state power, both at the level of local self-government and at the level of the state executive authorities, cannot be carried out without reviewing the basic legislative framework, Amendments to the current legislation and the development and adoption of completely new regulations, which will be the legislative basis for the quality implementation of the public administration reform. The work analyzes the current stage of reforming the administrative and territorial structure of our state, which provides for a significant expansion of the sphere of influence and competence in certain areas of local self-government bodies. The reform of local self-government must be carried out on the basis of the Constitution and laws of Ukraine, the provisions of the European Charter of Local Self-Government and respect for the basic European principles of democracy. That is why the best example for the implementation of reforms in Ukraine can be the experience of European countries on the implementation of the reform of the new distribution of powers among the authorities. The most practical way for Ukraine will be to apply the experience of reforming the governing bodies of France and Poland. This article contains my developed comparative table of the duties of a newly established body, such as a prefect in Ukraine, as well as the corresponding duties of officials of this type in European countries (Poland and France). The work also investigated the impact of the newly established body on local self-government. The current draft of the Law of Ukraine “About Prefect” is analyzed and the appropriate conclusions are made.Item Сучасний етап конституційних перетворень в Україні(Видавництво Львівської політехніки, 2021-06-01) Чорнобай, Олена; Chornobay, Olena; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityДосліджено сучасний етап конституційних перетворень в Україні, його проблеми та особливості. Виявлено основні виклики та фактори, які впливають на перебіг процесу реформування. З’ясовано проблемні питання, які залишались поза процесом перетворень з початку 2000-х років до вересня 2019 р., але вимагають змін на рівні Основного Закону. Серед них виокремлено основні, які стосуються забезпечення прав та свобод громадян, децентралізації та системи розподілу повноважень державних органів влади. Проаналізовано проблеми, характерні для конституційного процесу загалом, а саме: вплив популізму, непослідовність реформування, низька якість законодавчої техніки тощо. Дано оцінку діяльності дорадчих органів при інституті Президента України, метою яких є підвищення ефективності конституційних перетворень. Вивчено перебіг та процес реалізації реформи децентралізації. Визначено ключові проблеми та їх природу. Наголошено на невідповідності Конституції України деяких положень нормативних актів, які стосуються реформи. Проаналізовано зауваження експертів щодо доцільності заміни принципу поєднання централізації та децентралізації на принцип децентралізації у переліку засад територіального устрою України. Дано оцінку наслідкам введення Виборчого кодексу України. Проаналізовано процес ухвалення документа та внесення правок, виявлено проблеми кодифікації документа. Досліджено вплив чинника євроінтеграції України на перебіг конституційного процесу. Вивчено природу цього чинника, його переваги та недоліки в контексті підвищення ефективності конституційного реформування. Проаналізовано сутність конституційної кризи кінця 2020 р. З’ясовано її причини та потенційні наслідки. Проаналізовано можливі шляхи вирішення кризи на основі рекомендацій Венеційської комісії Ради Європи.Item Імплементація міжнародно-правових стандартів місцевої демократії в процесі децентралізації місцевої влади в Україні(Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-26) Ременяк, Олеся; Remenyak, Olesya; Ременяк, Олеся; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityДосліджено проблемні моменти впровадження міжнародно-правових приписів у систему реалізації національної державної освітньої політики. Проаналізовано окремі нормативно-правові акти, що становлять основу міжнародних та європейських стандартів з метою їх імплементації в українське законодавство, зокрема в аспекті децентралізації публічної влади на місцях. Обґрунтовано необхідність відповідності змісту національного законодавства міжнародно-правовим стандартам у сфері демократизації місцевого врядування. Доведено важливість застосування міжнародноправових стандартів у процесі децентралізації публічної влади на теренах України.Item Управління соціально-економічним розвитком об’єднаних територіальних громад(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Корчинська, О. О.; Korchynska, O.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityДосліджено реформи децентралізації в Україні, розглянуто питання, які стосуються управління соціально-економічного розвитку територій об’єднаних громад. Розкрито питання соціально-економічного розвитку, теоретичні основи об’єднаних територіальних громад та принципи їх створення, а також проаналізовано відповідну законодавчо-нормативну базу України. На основі проведеного дослідження визначено напрями підвищення соціально-економічного розвитку об’єднаної територіальної громади з врахуванням особливостей функціонування: ресурсного потенціалу та людського капіталу.Item Теоретичні та методологічні підходи до визначення поняття і сутності федералізму(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Забзалюк, Дмитро; Забзалюк, Ольга; Zabzaljuk, Dmytro; Zabzaljuk, Olga; Забзалюк, Дмитрий; Забзалюк, Ольга; Львівський державний університет внутрішніх справ; Національний університету “Львівська політехніка”; Lviv State University of Internal Affairs; Lviv Polytechnic National UniversityЗдійснено теоретичний та методологічний аналіз підходів до визначення поняття та сутності федералізму. Досліджено зміст і систему принципів федералізму за допомогою моделювання, типізації, класифікації та історико-правового осмислення теоретичних та методологічних підходів. Доведено, що головними принципами загальнотеоретичного підходу до розробки ідеї федералізму в світовій політико-правовій думці ХХ–ХХІ ст. є такі основні компоненти, як форма правління, державний устрій, федерація, конфедерація, централізм, унітаризм, децентралізація та автономія.Item Фінансування об’єктів виробничої інфраструктури територіальними громадами в умовах бюджетної децентралізації(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Цебенко, Н. М.; Tsebenko, N. M.; Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка; Drohobych Ivan Franko State Pedagogical UniversityДосліджено сучасний стан формування місцевих бюджетів в умовах бюджетної децентралізації фінансових ресурсів. Сформульовано основні завдання бюджетної децентралізації у контексті законодавчих аспектів досліджуваної проблематики. Визначено напрямки зміцнення фінансової бази органів місцевого самоврядування та їх інвестиційні спроможності у сфері виробничої інфраструктури. Проведено аналіз дохід- ної частини місцевого бюджету Яворівського району Львівської області. Представлено проекти розвитку виробничої інфраструктури Львівської області у 2017–2018 ррItem Між централізмом і федералізацією. Австрійська модель децентралізації публічної влади(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Ременяк, О.Проаналізовано конституційні реформи, що були зумовлені необхідністю реформування державно-правового устрою Австрійської імперії після революції 1848 – 1849 рр. та завершилися утворенням дуалістичної Австро-Угорщини. З’ясовано сутність та фактори конституційних реформ. Встановлено, що пошук моделі конституційного устрою тривав кілька десятиліть, коливаючись від моделі широкої федералізації країни до посилення централістських тенденцій. Обґрунтовано думку, що створення дуалістичної монархії поряд із наданням обмеженої автономії провінціям, було тим компромісним варіантом децентралізації влади, на який погодилась правляча династія, прагнучи забезпечити стабільність держави. Проанализирован процесс конституционных преобразований, которые были обусловлены необходимостью реформирования государственного устройства Австрийской империи после революции 1848–1849 гг. и которые закончились созданием дуалистической Австро-Венгрии. Определены сущность и факторы конституционных реформ. Определено, что поиск модели конституционного устройства продолжался несколько десятилетий, эволюционируя от модели федерализации страны к усилению централизаторских тенденций. Обоснован тезис о том, что создание дуалистической монархии и предоставление провинциям ограниченной автономии было тем компромиссным вариантом децентрализации публичной власти, на который согласилась династия для сохранения стабильности государства. The article analyzes the constitutional reforms caused by the need to improve the state and legal system of the Austrian Empire after the Revolution 1848–1849 which resulted in the formation of the dualistic Austria-Hungary. The paper explains the essence and factors of the constitutional reforms. It has been established that the search of a constitutional system model lasted for several decades, ranging from the model of broad federalization of the country to strengthening the centralist tendencies. The article substantiates the opinion that the creation of the dualistic monarchy along with granting the limited autonomy to the provinces was a compromise variant of power decentralization, which was adopted by the ruling dynasty trying to ensure the stability of the state.Item Функції та повноваження місцевого самоврядування в контексті процесу децентралізації влади в Україні(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Богів, Я. С.Звернуто увагу на окремі аспекти реалізації функцій та повноваження місцевого самоврядування у контексті децентралізації влади в Україні. Підтримано ідею про те, що Проект Закону України “Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)”, який у 2015 році внесено на розгляд Верховної Ради України, не передбачає розширення повноважень територіальних громад, оскільки такі зміни насамперед спрямовані на підвищення спроможності громад здійснювати надані їм повноваження. Водночас потребують чіткішої фіксації функції та повноваження територіальної громади, які забезпечують фінансову та майнову автономію місцевого самоврядування, а також повноваження стосовно місцевих референдумів. В статье обращается внимание на отдельные аспекты реализации функций и полномочий местного самоуправления в контексте процесса децентрализации власти в Украине. Автором поддерживается идея о том, что Проект Закона Украины “О внесении изменений в Конституцию Украины (относительно децентрализации власти)”, который в 2015 году внесен на рассмотрение Верховной Рады Украины, не предусматривает расширения полномочий территориальных общин, поскольку такие изменения в первую очередь направленные на повышение возможности общин осуществлять предоставленные им полномочия. Вместе с тем, нуждаются более четкой фиксации функции и полномочия территориального общества, которые обеспечивают финансовую и имущественную автономию местного самоуправления, а также полномочия относительно местных референдумов. The article concentrates on the separate aspects of local self-government functions and powers in the context of the process of authority decentralization in Ukraine. The author endorses the idea that the draft of Ukrainian law: “On amendments to the Constitution of Ukraine” (as to decentralization of power) that was added to the Verkhovna Rada of Ukraine agenda in 2015 does not provide for enlargement of powers of territorial communities. As a result such changes are primarily aimed at increasing the capacity of communities to exercise their powers. At the same time functions and powers of local community require to be fixed more accurately that provide financial and property autonomy of local self-government and powers with regard to local referenda.Item Поняття та принципи місцевого самоврядування(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Богів, Я. С.За допомогою міжнародних правових актів, конституційних актів європейських країн досліджено сутність та принципи місцевого самоврядування територіальних громад, їх закріплення та ступінь конкретизації в конституційних актах європейських держав. С помощью международных правовых актов, конституционных актов европейских стран осуществлено исследование сущности и принципов местного самоуправления территориальных обществ, их закрепление и степень конкретизации в конституционных актах европейских государств. There has been a research conducted on the local self-government essence and principles of territorial communities, their implementation and degree of specification in constitutional acts of European countries with the help of international legal and constitutional acts of European countries.Item Реформування місцевих державних адміністрацій у контексті децентралізації влади в Україні(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Янюк, Н. В.Досліджено проблеми реформування місцевих державних адміністрацій. На теоретичному рівні проаналізовано сучасний правовий статус інституту місцевих державних адміністрацій, його становлення та сутність. Визначено проблеми впровадження децентралізації в Україні. Исследовано проблемы реформирования местных государственных администраций. На теоретическом уровне проанализировано современный правовой статус института местных государственных администраций, его становление и сущность. Определены проблемы внедрения децентрализации в Украине. In the article is devoted to the problems reformations in local state administration. Theoretical models of formation order, adoption and realization of managerial decisions in local state administration are developed. There are defined problems of decentralization reforms in Ukraine.