Вісники та науково-технічні збірники, журнали
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12
Browse
Search Results
Item Аксіологічна природа права: теоретико-пізнавальний підхід(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Габаковська, Христина; Habakovs'ka, Christina; Габаковська, Кристина; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityЗ’ясовано, що праву властиві всі предикати цінності. По-перше воно становить ціннісну, а отже, й ієрархічну, упорядковану, субординовану суспільну систему, функ- цією якої є збереження, відтворення та підтримання рівноваги соціального буття; по- друге, оскільки право є ціннісним за своєю природою утворенням, орієнтованим на реалізацію вищезгаданої функції, то воно є деякою системою “належного бути”, а отже, системою загальнообов’язкових, семантично (стосовно змісту) орієнтованих ідеальних утворень – норм соціальності та комунікації людей. Отже, право є “аксіологічним полем” тотального соціального досвіду акумуляції людством цінностей свого буття. Тому право щоразу набуває, по-перше, вигляду конкретно-історичної системи цінностей (законів, актів тощо), по-друге, вигляду особистісних поведінкових імперативів “належно чинити”, і, по-третє, абсолютних цінностей права як тотальних норм “належно бути”.Item Проблема пізнання права: гносеологічні межі та можливості(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Ватаманюк, Любов; Гарасимів, Тарас; Vatamanyuk, Lyubov; Harasymiv, Taras; Ватаманюк, Любовь; Гарасымив, Тарас; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті проаналізовано фундаментальну методологічну проблему права у контексті гносеологічних меж і можливостей пізнання права, зв’язку реалізації права з професійною культурою юриста, філософського осмислення правової реальності, єдності цінності та істини в праві, філософії злочину, соціальної справедливості як фундаментального принципу правознавства, людини в праві, історіографічних проблем філософії права, феномена європейського права. З’ясовано, що будь-яке розуміння права зобов’язане спиратися на розгорнуту концепцію людини, точніше особистості. І це – персонологія, до змісту якої як обов’язкові базові елементи повинні входити, по-перше, аналіз права як аксіологічного за своєю природою соціального ноумена, по-друге, системна побудова моральних основ права як концепція обов’язку, справедливості, суспільних та особистiсних ідеалів i, по- третє, концепт становлення особистості як справжнього homo juridicus.