Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 25
  • Thumbnail Image
    Item
    Formation of sectorial model of Ukrainian economy at the post-war period
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Пирог, О. В.; Pyroh, O. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті досліджено трансформацію секторної моделі економіки України у 2001–2020 рр. та формування нової структури секторної моделі у поствоєнний період. Секторна модель розвитку національного господарства комплексно відображає організацію економічної системи за технологічною інтенсивністю й суспільними потребами в умовах постіндустріального суспільства, враховує структурно-технологічні зміни національного господарства. У ході дослідження сформовано гіпотезу: Україна постала перед завданням із формування нової секторної моделі національної економіки з потужними вторинним (S2) і п’ятериковим (S5) секторами, які посилять конкурентоспроможність країни на глобальному рівні у поствоєнний період. Здійснено оцінювання структурних змін секторної моделі економіки України відповідно до новітніх вимог постіндустріального суспільства в умовах нестабільності (2001–2020 рр.). Розвитку національної економіки України відповідно до вимог постіндустріального суспільства можливо досягти, сформувавши у післявоєнний період сучасну секторну модель, яка передбачає зменшення частки первинного (S1) і третинного (S3) секторів зі зростанням часток вторинного (S2) і п’ятерикового (S5) секторів, у яких зосереджено високотехнологічне виробництво.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблеми малого та середнього бізнесу в умовах пандемії COVID-19: європейський вимір
    (Видавництво Львівської політехніки, 2005-03-01) Дернова, І. А.; Боровик, Т. М.; Dernova, I. A.; Borovyk, T. M.; Черкаський державний бізнес-коледж; Cherkasy State Business College
    Важливу роль у розвитку економічних систем провідних країн світу відіграє малий та середній бізнес, який забезпечує близько половини надходжень валового внутрішнього продукту, що свідчить про глобальне значення малого та середнього бізнесу для суспільства загалом. Стаття присвячена комплексному дослідженню малого та середнього бізнесу в Україні. Проведено статистичну оцінку загальних показників діяльності суб’єктів середнього та малого підприємництва у розрізі окремих країн, виділено основні перешкоди для ведення бізнесу в Україні. Проаналізовано наявність ринкових бар’єрів входу та виходу для суб’єктів господарювання України у порівнянні з країнами Європи і Центральної Азії та країнами ОЕСР. З метою аналізу позиціонування України в глобальному просторі проведено дослідження міжнародних рейтингів, які оцінюють соціальну, економічну та політичну сфери в Україні. Розглянуто стан підтримки малого і середнього бізнесу в Україні та країнах ЄС з боку держави. Узагальнено та виділено ключові напрямки активізації малого та середнього бізнесу в умовах економічної кризи, спричиненої світовою пандемією.
  • Thumbnail Image
    Item
    Сучасні тенденції та перспективи розвитку електронного підприємництва в умовах європейської інтеграції України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Бублик, М. І.; Медвідь, Р. В.; Bublyk, M.; Medvid, R.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено особливості ведення, організування та перспективи розвитку елек- тронного підприємництва в умовах імплементації Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Оцінено ефективність діяльності підприємств, що здійснюють електронну комерцію комплексними факторами рівня забезпечення доступу населення до Інтернету, налагодженості механізму оплати та доставки, зручності сервісів поштово-логістичних фірм. Сформовано основні переваги імплементації Угоди про асоціацію у сфері ведення електронного підприємництва, які полягають у гармонізації інституційних заходів щодо діяльності електронної комерції на вітчизняному та європейському ринках, підтримці розвитку вітчизняного електронного бізнесу та розширенні потенційних ринків збуту за рахунок залучення мешканців ЄС, стимулюванні розвитку електронної бізнес- інфраструктури.
  • Thumbnail Image
    Item
    Маркетингова складова “дорожньої карти” розвитку зовнішньої торгівлі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Герасимчук, В. Г.; Національний технічний університет України “Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського”
    Проведено аналіз товарної та географічої структури, динаміки та ефективності зовнішньої торгівлі країни. Досліджено характерні особливості здійснення експортних поставок на історичних етапах розвитку національної економіки. Виявлено основні проблеми у здійсненні експортно-імпортних операцій та їх першопричини. Праналізовано ефективність застосування маркетингових інструментів у просуванні вітчизняних товарів і послуг на зовнішний ринок. Запропоновано заходи для зміцнення експортного потенціалу як важливої складової економічної безпеки держави при реалізації Експортної стратегії України.
  • Thumbnail Image
    Item
    Ділова активність українських підприємств: рівні та основні фактори впливу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Кіндрацька, Г. І.; Кулиняк, Ю. І.; Kindratska, H.; Kulyniak, Y.; Національний університет «Львівська політехніка»; Lviv Polytechnic National University
    У статті досліджено теоретичні основи і прикладні проблеми забезпечення економічного розвитку українських підприємств. Обґрунтовано систему показників оцінювання ділової активності на таких рівнях: підприємство, ринок, сектор економіки, національна економіка. Проведено порівняльний аналіз за 2009–2016 рр. динаміки обсягів реалізованої продукції, активів і чистого прибутку підприємств маши- нобудування, промисловості та економіки України загалом. Досліджено співвідношення темпів зростання загальних показників господарської діяльності українських підприємств та причини їхніх відхилень від оптимального співвідношення. Визначено основні фактори впливу на економічну динаміку розвитку українських підприємств.
  • Thumbnail Image
    Item
    Marketing aspects of export politics of the state
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Gerasymchuk, V.
    Досліджено характерні особливості реалізації експортних поставок на ключових етапах економічного розвитку країни. На підставі проведеного аналізу динаміки, структури та ефективності українського експорту основних проблем розвинено реалізацію експортних операцій. Запропоновано заходи із вдосконалення застосування маркетингових інструментів у просуванні вітчизняних товарів на зарубіжні ринки – “4Р”. Розроблено рекомендації для зміцнення експортного потенціалу як важливої складової забезпечення економічної безпеки країни. The characteristic features of realization of export deliveries are investigational on the key stages of economic development of country. On the basis of the conducted analysis of dynamics, structure and efficiency of the Ukrainian export basic problems are educed in realization of export operations. Measures are offered on perfection of application of marketing instruments in advancement of home commodities to the foreign markets – "4Р". It is impossible to dissociate the problems of strengthening of export potential of country from the necessity of observance of next requirements: upgrading of education and level of form; deep, but not superficial study of mathematics, physicists, chemistry and other exact sciences; valid attitude toward science and scientists; presence of strategy of industrial development in a country; proper level of quality of life etc. are found. Ukraine occupies, for example, position № 1 in the world on a production and export of sunflower-seed oil. In 2014 the 4, 48 million tons of the unrefined vegetable oil were produced, that on 30,8 % more than in 2013 80 % is supplied this agrarian products in 109 countries of the world. A stake of hi-tech commodities is in 2014 made only about 3 % from the general volume of export of commodities ($1, 65 milliards). This index considerably yields to the middle world level and below most the developed countries. By the primary objective of project of state export strategy on 2016–2020 there is transformation of export on the important factor of the economy growing, creation of workplaces and increase of social standards. The presence of such program must assist the increase of efficiency of export activity of country on the basis of expansion of range of goods, improvement of their quality descriptions, improvement of commodity and geographical structure of export, use of progressive forms of international trade and economic cooperation. Strategy of development of export potential of country must decide the whole complex of the accumulated problems in this sphere of mutual relations with the outer world, to assist expansion of participation of national commodity producers in the international division of labor on the mutually beneficial terms. Recommendations are worked out on strengthening of export potential as important constituent providing of economic security of country. One of main problems in export politics is absence of the proper responsibility (moral and material) from the side of workers of state and business structures, political and public figures at initiation, development, acceptance, statement, realization and control on implementation made decision at all levels of management is established.
  • Thumbnail Image
    Item
    Model of sustainable development of the national economy of Ukraine: assessment of current state and prospects of development
    (Commission of Motorization and Energetics in Agriculture, 2016) Kuzmin, O.; Shpak, N.; Pyrog, O.
    The article considers the research of sustainable development model of national economy of Ukraine at the modern conditions. Determine the structural changes of national economy of Ukraine at the period of 2001 – 2012. During the period from 2001 to 2012 increase of the share of economic activities of the sphere of immaterial production, while reduction of the share of economic activities of the sphere of material production. The lack of progress in the development and implementation of new technologies prevented the improvement of industrial competitiveness, which partly led to a deep structural crisis and drop in production. The share of type of economic activity in the structure of the national economy does not affect its importance for the development of national economy. The poor energy efficiency of Ukraine poses a serious threat to its economic security that results in a deformed structure of production and consumption, in the usage of old technology of production of energy and in slow implementation of energy saving technologies. For sustainable development of Ukrainian national economy at unstable modern conditions must improving public-private partnership in the field of energy efficiency are substantiated.
  • Thumbnail Image
    Item
    Споживач і концепція соціально-етичного маркетингу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Герасимчук, В. Г.
    Систематизовано напрацювання вчених у формуванні теорії поведінки споживача, концепції соціально-етичного маркетингу. Апробована гіпотеза про вплив економічних ефектів на зміни в якості життя, стан соціального розвитку держави. Удосконалено ключові положення маркетингової теорії як основи реструктуризації процесів виробництва, розподілу, обміну та споживання товарів і послуг. Розроблено методичні підходи до забезпечення реалізації принципів соціально-етичного маркетингу на засадах узгодження інтересів виробника, споживача і суспільства. Work of scientists is systematized in forming of theory of behavior of consumer, conception of the social-ethic marketing. The approved hypothesis is about influence of economic effects on changes as life, social development of the state status. Key positions of marketing theory as bases of restructuring of processes of production, distribution, exchange and consumption of commodities and services are improved. The methodical going is worked out near providing of realization of principles of the social-ethic marketing on principles of concordance of interests of producer, consumer and society.
  • Thumbnail Image
    Item
    Modernization of industrial enterprises as the important prerequisite of their transition to the innovative development
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Petrovych, J. M.
    It is shown that modernization of the economy of Ukraine, its sectors and enterprises presents quite a number of problem issues. Their solution requires improvement of organizing the process of managing productive, innovative and HR activities at all levels of the hierarchy: national economy, industry, region, enterprise. These activities must have a clear purpose and have to be accompanied by realization of system measures of organizational, technical and economic character. The implementation of these measures will allow to increase the output of innovative products, the efficiency of enterprises and their competitiveness on internal and external markets. Показано, що модернізація економіки України, її секторів і підприємств охоплює широке коло проблемних питань, вирішення яких зумовлене удосконаленням організування процесу управління виробничою, інноваційною та кадровою діяльністю на всіх рівнях ієрархії: національне господарство, галузь, регіон, підприємство, яке повинно мати чітке цільове призначення і супроводжуватись реалізацією системних заходів організаційно-технічного і економічного характеру, реалізація яких дасть змогу збільшити обсяги випуску продукції із інноваційним наповненням, підвищити ефективність суб’єктів господарювання та їх конкурентоспроможність на внутрішньому і зовнішньому ринках.Показано, що модернізація економіки України, її секторів і підприємств охоплює широке коло проблемних питань, вирішення яких зумовлене удосконаленням організування процесу управління виробничою, інноваційною та кадровою діяльністю на всіх рівнях ієрархії: національне господарство, галузь, регіон, підприємство, яке повинно мати чітке цільове призначення і супроводжуватись реалізацією системних заходів організаційно-технічного і економічного характеру, реалізація яких дасть змогу збільшити обсяги випуску продукції із інноваційним наповненням, підвищити ефективність суб’єктів господарювання та їх конкурентоспроможність на внутрішньомуі зовнішньому ринках.
  • Thumbnail Image
    Item
    Assessment of the stability of the national economy development in the postindustrial society
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2014) Kuzmin, O. Ye.; Pyrog, O. V.; Matviyishyn, V. Ye.
    The article presents the results of the national economy development stability assessment in the postindustrial society. The method of assessment based on the efficient state management under optimal economic, innovation and investment, and social conditions is proposed.