Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    Institutionalization of parliamentary opposition rights in Central and Eastern European countries
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-01-01) Ковальчук, Віталій; Софінська, Ірина; Kovalchuk, Vitalii; Sofinska, Iryna; Національний університет “Львівська політехніка”; National University Lviv Polytechnic
    Предметом нашого дослідження є не політична опозиція загалом, яка дуже часто є неоднорідною як за ідеологічними переконаннями, так і враховуючи засоби та методи досягнення влади, а парламентська опозиція як легальна політична сила, яка є конструктивною щодо влади і реалізує свої програмні цілі відповідно до встановленої процедури. В цій статті використано досвід правового регулювання та функціонування парламентської опозиції таких держав Центральної та Східної Європи як Литва, Польща, Чехія, які, зважаючи на правової традицію та культуру, а також в інституційному аспекті є найближчими до УкраїниТакож, кожна з цих держав має свій як позитивний, так і негативний досвід пошуку балансу між парламентською меншістю (опозицією) та проурядовою більшістю, який є важливим для кожної з них, враховуючи подальшу державотворчу та правотворчу практику. Парламентська опозиція повинна мати можливість безперешкодно вносити зміни до законопроєктів, запропонованих парламентською більшістю. З цією метою необхідно врегулювати ініціативи провладних депутатських фракцій щодо ухвалення законопроєктів у прискореному порядку, зокрема щодо критичних аспектів політичного чи правового характеру. У державах Центральної та Східної Європи і в Україні більшість прав парламентської опозиції не є інституціалізованими; ця практика не набула масового поширення: зарезервованих місць у парламентських комітетах саме для депутатської меншості немає, вони беруть участь у розподілі керівних посад у парламентських структурах на пропорційній основі в статусі звичайних клубів і груп.
  • Thumbnail Image
    Item
    Принципи взаємодії державної влади та опозиції в Україні: конституційно-правовий аспект
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Ковальчук, Віталій; Пивовар, Майя; Kovalchuk, Vitaliy; Pyvovar, Mayia; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті досліджено принципи взаємодії державної влади та опозиції, акцентовано увагу на змісті та сутності кожного з них. Подано авторські пропозиції щодо їх законодавчого закріплення та нормативного врегулювання механізмів їх реалізації. Зазначається, що правові та фактичні умови мирного співіснування державної влади та опозиції є мірилом для оцінки демократичної зрілості будь-якої політичної системи. Авторами статті звертається увага на те, що в умовах демократичної трансформації важливими факторами у відносинах влади та опозиції є: політична толерантність, конструктивний діалог та спільна відповідальність, які є суттєвим фактором утвердження правової держави. Звертається увага на те, що уряд та опозиція є складовими єдиного публічно-владного механізму, оскільки контроль за правлячою владою, який здійснюють опозиційні партії, за своєю природою є також процесом владарювання. Проаналізувавши досвід зарубіжних країн та особливості становлення демократичного режиму в Україні, автори статті дійшли висновку про необхідність закріпити на рівні Конституції України право на опозиційну діяльність, а на рівні законодавства передбачити конкретні принципи взаємодії влади та опозиції та нормативно врегулювати механізм їх практичної реалізації. Формальна сторона вирішення цього складного питання є лише одним з чинників його позитивного вирішення. Однак, в умовах демократичної трансформації він може стати правовою основою для позитивних змін в політичному житті держави, які: по-перше, дозволять опозиції стала реальним суб’єктом конституційно-правових відносин; по-друге, забезпечать конституційний контроль та відповідальність політичних партій та їх лідерів як в парламенті, так і за його межами за дії, які становлять загрозу суверенітету держави та правам людини; по-третє, встановлять систему цінностей, яка стане невід’ємним елементом вітчизняної конституційної традиції.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблеми правового регулювання взаємодії державної влади та опозиції в сучасній Україні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-26) Пивовар, М. С.; Pyvovar, M. S.; Пивовар, М. С.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Проаналізовано проблеми правового регулювання взаємодії державної влади та опозиції. Звернено увагу на потенційні конституційні та законодавчі форми взаємодії державної влади та опозиції. Наведено авторські пропозиції щодо вирішення проблем взаємодії державної влади та опозиції в Україні.
  • Thumbnail Image
    Item
    Передумови віднесення протидії тінізації економіки до об’єкта адміністративно-правового регулювання (концептуальний вимір)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Тильчик, Ольга; Tylchyk, Olga; Тыльчик, Ольга; Університет ДФС України; University DFS Ukrayiny
    Проаналізовано передумови зарахування протидії тінізації економіки до об’єкта адміністративно-правового регулювання, які ґрунтуються на концептуальних підходах співвідношення права та економіки. Наголошено на особливій ролі адміністративно- правового регулювання економічних відносин. Окремо виділено основні напрями змістового наповнення адміністративно-правової протидії тінізації економіки.
  • Thumbnail Image
    Item
    Кримінальна процесуальна складова політики держави у галузі протидії злочинам в Україні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Кушпіт, В. П.
    З’ясовано місце та роль кримінальної процесуальної політики, як складової політики держави у галузі протидії злочинам. Встановлено засоби реалізації кримінальної процесуальної політики. Визначено завдання кримінальної процесуальної політики у напрямку ефективного забезпечення досягнення цілі покарання. Окреслено перспективи розвитку кримінальної процесуальної політики України в напрямку виконання міжнародно-правових зобов’язань. Определены место и роль уголовной процессуальной политики как составляющей политики в области противодействия преступлениям. Установлены средства реализации уголовной процессуальной политики. Определено задание уголовной процессуальной политики касательно эффективного обеспечения достижения целей наказания. Установлены перспективы развития уголовной процессуальной политики Украины в направлении исполнения международно-правовых обязательств. A place and role of criminal judicial politics are found out in the article, as component politics of the state in industry of counteraction to the crimes. Facilities of realization of criminal judicial politics are set. Defined the tasks of criminal procedure policy to effectively achieve the purpose of punishment. The prospects of development of criminal judicial politics of Ukraine are outlined in direction of implementation of international legal obligations.
  • Thumbnail Image
    Item
    Нормалізаційна угода 1935 р. як тест на визначення політичної природи легальних українських політичних партій Західної України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Демчишак, Р.
    Політика "нормалізації" українсько-польських відносин 1935–1939 рр. у цьому дослідженні розглядається як інструментарій для з'ясування політичної природи (місця у партійно-політичному спектрі, організаційної структури, соціальної бази, характеру внутрішньопартійних відносин, ідеологічної орієнтації, методів і тактики діяльності) легальних українських політичних партій Західної України.Politics of “normalization” of the Ukrainian-Polish relations in 1935–1939 was considered in this study as tools to clarify the political nature (place in the party-political spectrum, organizational structure and social base, the nature of party relations, ideological orientation, methods and tactics of activity) of legal Ukrainian political parties in Western Ukraine.