Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 8 of 8
  • Thumbnail Image
    Item
    Peculiarities of the implementation of the legislation on public-private partnership in the field of environmental protection
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-01-01) Сірант, Мирослава; Sirant, Myroslava; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті розглядаються теоретико-правові питання державно-приватного партнерства у галузі охорони навколишнього природного середовища. На підставі комплексного системного підходу до дослідження правових явищ досліджено особливості реалізації чинного законодавства про державно-приватне партнерство у галузі охорони навколишнього природного середовища. Під формою державно-приватного партнерства розуміють набір прав і обов’язків приватного та державного партнера, які складаються з обов’язкових і факультативних елементів, надаючи право приватному та державному партнерам будувати взаємини у конкретній формі у межах закону. Загальний порядок укладання та виконання угод про державно-приватне партнерство застосовується щодо всіх проєктів, зокрема й у галузі охорони навколишнього природного середовища. Здійснено аналіз етапів реалізації державно-приватного партнерства, прав і обов’язків державного та приватного партнерів на різних етапах реалізації проєктів. Мета та завдання проєкту повинні відповідати цілям, визначеним у Основних засадах (стратегії) державної екологічної політики на період до 2030 року. При реалізації проєкту державно-приватного партнерства у галузі охорони навколишнього природного середовища здійснюватиметься кілька видів державного контролю. Державний партнер наділений повноваженнями контролю виконання угоди, у тому числі щодо дотримання приватним партнером законодавства, наприклад при проєктуванні, будівництві та експлуатації об’єкта. Другим видом нагляду із боку держави є нагляд уповноваженими органами над виконанням приватним партнером законодавства під час реалізації угоди. Йдеться про види нагляду (контролю), які передбачені галузевим законодавством. Екологічні проєкти потребують системного підходу. Порядок укладання угод має бути доповнений необхідністю надавати інформацію про позитивний екологічний ефект, який виникне у результаті реалізації проєкту.
  • Thumbnail Image
    Item
    Державно-приватне партнерство у вищій освіті України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Парпан, Уляна; Parpan, Uliana; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті досліджено правові проблеми та потенціал розвитку державно-приватного партнерства в сфері вищої освіти. Державно-приватне партнерства розглянуто як гнучкий і перспективний інструмент для залучення приватних інвестицій в інфраструктуру, що забезпечує необхідну кооперацію науково-освітніх центрів з компаніями реального сектора економіки, що сприяє досягненню Цілей сталого розвитку України на період до 2030 року у сфері освіти. У порівнянні з більш простими моделями співпраці держави та бізнесу цей інструмент передбачає взаємодію наукового і освітнього потенціалу вищих навчальних закладів з інвестиційними, технологічними та промисловими ресурсами реального сектора економіки. Держава і заклади освіти знаходяться в конкурентній боротьбі за здобувачів вищої освіти та фінансування, потребують розвитку інфраструктури. Аналізуються переваги моделей державно-приватного партнерства з позиції приватного та публічного сектора, умови для розвитку цього механізму в державі. Робиться висновок, що державно-приватне партнерство у сфері вищої освіти має перспективи розвитку. Підкреслюється дисбаланс між потребами економічного й інноваційного розвитку України та якістю законодавства в сфері державно-приватного партнерства. Розглядаються проблеми правового регулювання, даються рекомендації щодо його вдосконалення. Вказується, що державно-приватне партнерство є розвиненою формою реалізації інвестиційних проєктів щодо публічної (державної та комунальної) інфраструктури і передбачає високий рівень кооперації публічного та приватного секторів. Під державно-приватним партнерством необхідно розуміти юридично оформлену на певний строк, засновану на об’єднанні вкладів і розподілі ризиків співпрацю публічного та приватного партнерів з метою вирішення державних завдань, що здійснюється шляхом реалізації інвестиційних проєктів об’єктів, які перебувають у сфері публічного інтересу. Акцентовано, що в Україні потенціал застосування державно-приватного партнерства обумовлений, передусім, повноваженнями держави в організації освітнього процесу, як наслідок, значним переважанням серед провідних вишів державних бюджетних установ, де право власності на майно належить державі. Така обставина відкриває значні можливості для використання концесійної та державно-приватного партнерства моделей розвитку інфраструктури навчальних закладів вищої освіти.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості управління соціальними ризиками в умовах розвитку дорожньої концесії
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Білик, О. І.; Блинда, Ю. О.; Крохмальна, Н. М.; Bilyk, O.; Blynda, Y.; Krokhmalna, N.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Визначаючи системність розвитку держави, науки, економіки і суспільства через призму пошуку альтернативних джерел інвестування у дорожню галузь, в статті автори обґрунтували соціальні ризики, які виникають у разі застосування сублімативної форми фінансування розвитку дорожньої галузі через запровадження принципів державноприватного партнерства. Інвестування бізнесом у дорожню галузь в Україні у сучасних умовах ризикове через недосконалість законодавства, низький розвиток технологій, що можливо подолати, запроваджуючи концесійні підходи до розвитку галузі. Досліджено також вплив державно-приватного партнерства на соціальні ризики і запропоновано напрями їх мінімізації.
  • Thumbnail Image
    Item
    Запровадження дуальної форми навчання у сфері вищої освіти України
    (Видавництво Львівської політехніки, 24-02-20) Хомишин, Ірина; Khomyshyn, Iryna; Хомишин, Ирина; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті окреслено проблеми, з якими зіткнулась система освіти і ринок праці, наголошено на недостатньому рівні готовності випускників закладів освіти до професійної діяльності. Здійснено аналіз нормативно-правової бази для запровадження дуальної форми здобуття освіти. Визначено найпоширеніші методи співпраці ЗВО та підприємств і організацій у зарубіжних країнах. Наголошено, що для успішної реалізації здобуття освіти за дуальною формою потрібна синергія зусиль закладів освіти, роботодавців та студентів та виокремлено завдання, які сьогодні стоять перед усіма стейкхолдерами у сфері освіти.
  • Thumbnail Image
    Item
    Державно-партнерський потенціал та державно-партнерська привабливість територіальних утворень
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-20) Комарницька, Г. О.; Komarnytska, H.; Львівський національний університет імені Івана Франка; Ivan Franko National University of Lviv
    Запропоновано застосовувати поняття державно-партнерського потенціалу та державно-партнерської привабливості територіальних утворень у контексті залучення ними інвестицій та інновацій. Під поняттям державно-партнерської привабливості територіального утворення пропонується розуміти здатність такого утворення генерувати зацікавленість приватного партнера брати участь у відносинах державно-приватного партнерства, зокрема, шляхом здійснення ним інвестицій в об’єкти партнерства та отримання прав з управління (придбання, створення тощо) цими об’єктами відповідно до умов договору. Державнопартнерський потенціал територіального утворення запропоновано трактувати як сукупність наявних у нього передумов використання можливостей застосування державно-приватного партнерства для реалізації суспільно значимих проектів, позитивного впливу на людський капітал і підвищення конкурентоспроможності територіального утворення.
  • Thumbnail Image
    Item
    Обліково-аналітичне забезпечення державно-приватного партнерства на ринку житлово-комунальних послуг України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Головчак, Г. В.; Струк, Н. С.; Golovchak, G. V.; Struk, N. S.; Львівський національний університет імені Івана Франка; Ivan Franko National University of Lviv
    У статті наголошено на формуванні обліково-аналітичного забезпечення держав- но-приватного партнерства на ринку житлово-комунальних послуг України. Основним чинником впливу на процес прийняття управлінського рішення, під час укладання угоди про державно-приватне партнерство та контролю за її виконанням, є повнота та достовірність обліково-аналітичної інформації, яка надається суб’єктами ринку житлово-комунальних послуг.
  • Thumbnail Image
    Item
    Роль партнерства в умовах гуманітарної кризи
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Фігун, Н. В.; Білошевська, О. Б.
    Досліджено роль партнерських відносин у гуманітарному ланцюзі постачання, проаналізовано модель співпраці учасників гуманітарного ланцюга. Розглянуто основні проблеми, які спричиняють неефективну координацію учасників ланцюга гуманітарної допомоги. Наведено основні принципи успіху державно-приватного партнерства, які підвищують ефективність співпраці. The role of partnerships in humanitarian supply chain is researched; the model of cooperation between participants in humanitarian supply chain is analysed. The main problems that cause inefficient coordination of participants in humanitarian supply chain are considered. The basic principles of successful public-private partnerships that enhance the effectiveness of cooperation are presented. There are proposed methods that help to organize quickly the delivery chain of humanitarian aid that involves strategies for effective coordination of its members. The main objectives of humanitarian logistics which includes the purchase and delivery of necessary materials and provision of necessary services in place and at time when they are needed are formed. Therefore, in this article the main purpose, essence, prospects, funding sources, especially reverse logistics and life cycle of humanitarian supplies of traditional and humanitarian logistics are defined and the main differences between traditional and humanitarian logistics are reviewed. The main humanitarian supply chains members are listed. The nature and importance for society of coordination and cooperation between all participants across humanitarian supply chain are considered. The model of cooperation between the members of humanitarian supply chain is presented; examples of such cooperation during the natural disasters are provided (the terrorist attacks on September 11 and hurricane Katrina). Based on these examples the main reasons of ineffective engagement of participants during emergencies are discovered. The location of logistics centers, hubs, airports, ports, and routes for assisting victims of the hurricane in Philadelphia (2013) is presented. It has been proven that effective partnerships can improve coordination within the chain, maximizing the process of providing necessary resources and leading to integrated communication. The notion of partnership between the private sector and local authorities is expanded; strategic, operational and tactical effects of this partnership are considered. The idea that the partnership between the state and private sector institutions can change the strategic direction of combating the disaster is demonstrated. The basic principles of success that will allow to build effective public-private partnerships including accessibility, planning, resources availability, interests, stability are analyzed. Useful hints on increasing the efficiency and effectiveness of such cooperation are developed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Договірне регулювання проектів державно-приватного партнерства в Україні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Процак, К. В.; Карий, О. І.; Мавріна, А. О.
    Досліджено концептуальні засади договірного регулювання, проблеми регулювання державно-приватного партнерства в Україні. Виявлено фактори, які негативно впливають на успішність реалізації передбачених цими угодами проектів державно-приватного партнерства. Запропоновано удосконалити договірну програму реалізації проектів державно-приватного партнерства в Україні, надаючи можливості сторонам проекту ДПП вносити необхідні зміни протягом життєвого циклу проекту, забезпечуючи так гнучкіше регулювання відносин його учасників. The conceptual basis of contractual regulation is researched in the article. The research shows that increasing the efficiency of public-private partnerships (PPP) requires improving contractual relations, reducing their uncertainty. Accordingly, it is necessary to implement the approaches that will reduce the implicitness of agreements in the field of public-private partnerships. The perspective directions that could be realized through public-private partnerships in Ukraine are presented. Among them there is technically backward and outdated infrastructure (roads and railways, airports, seaports, housing and utilities, wastes removal and sorting, telecommunications). The problems of public-private partnerships regulation in Ukraine are revealed. Thus, for example, regulation of functions in the field of PPP in Ukraine and European countries is assigned to different authorities. Regulatory functions in Europe are performed by specially created consulting centers, consisting of representatives of business and government. The similar regulatory functions in Ukraine are almost fully performed by different ministries and government departments. It is substantiated that the legal and regulatory framework of PPPs in Ukraine is very complicated, multilevel and bureaucratic. The law on public-private partnerships in Ukraine involves the implementation of projects only in the form of a treaty, while in some European countries there is no such limitation. In Europe there is usually created a special structure in the form of a legal entity with the participation of public and private partners, sometimes even involving financial institutions. The factors that hinder successful implementation of public-private partnerships projects are discovered in the article as well.