Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 8 of 8
  • Thumbnail Image
    Item
    Модель вибору сповіщувачів системи безпеки
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Овсяк, В. К.; Турчак, В. Р.; Овсяк, О. В.; Ovsyak, V. K.; Turchak, V. R.; Ovsyak, O. V.; Українська академія друкарства; Кельцький технологічний університет; Національний лісотехнічний університет України; Ukrainian Academy of Printing; Kielce University of Technology; Ukrainian National Forestry University
    Виявлено, що пошуковими системами забезпечується широкий вибір сповіщувачів з технічними характеристиками. Значний спектр характеристик забезпечує застосування сповіщувачів для розв'язання задач в системах безпеки. Розроблена модедь пошуку та сортуваання сповіщувачів систем безпеки. В її основу закладені необхідні та достатні характеристики сповіщувачів, які забезпечують їх вибір залежно від поставлених задач для систем безпеки. На підставі вимог користувача і технічних характеристик сповіщувачів формуються критерії їхнього відбору. Введено пріорітети критеріїв для вибору сповіщувачів систем безпеки. В моделі утворюється впорядкований список сповіщувачів, які відповідають заданим критеріям. Кожному сповіщувачу списку приписується неповторюваний індивідуальний номер. За важливістю критеріїв здійснюється ранжування сповіщувачів, кількість ітерацій якого залежить від кількості обраних критеріїв. Максимальна зміна позиції сповіщувача списку визначається як відношення кількості сповіщувачів списку до номера пріорітету критерію. Наведено приклад застосування розробленої моделі для вибору сповіщувачів систем безпеки. В першій ітерації ражування сповіщувачів відбувається залежно від типу поля першого критерію, яке може бути описове чи числове. Якщо поле із критерієм описове, то його вміст верифікується та сортуються сповіщувачі. В іншому випадку – ранжування по значенню параметра сповіщувача. Допустиме ранжування сповіщувачів – всі позиції таблиці. За всіма інщими критеріями максимальна зміна позицій сповіщувачів залежить, як від значення критерію так і пріорітету критерію, який обмежує максимальну зміну позицій. В подальшому дослідженні пропонується альтернатива ранжування за критеріями, але не за відношеннями критеріїв, а за вибором користувача.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційний сервіс рейтингування комерційного контенту
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Верес, О. М.; Карпов, І. А.; Кісь, Я. П.; Рішняк, І. В.; Veres, Oleh; Karpov, Ihor; Kis, Yaroslav; Rishnyak, Ihor; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Подано результати критичного аналізу чотирьох методів оцінювання рейтингу комерційного контенту інтернет-сервісу, а саме: “Просто плюс”; “Плюс/Мінус”; “Зірковий”; “Комбінований”. Підґрунтям розроблення моделі інформаційного сервісу обрано метод “Зірковий”, адже він надає розгорнуту оцінку із фіксованою шкалою значень. Побудовано та оптимізовано математичне забезпечення “Зіркового” методу для обчислення рейтингу контенту, в основі якого формула середнього арифметичного зваженого з врахуванням середньої кількості голосів та середнього рейтингу усіх електронних документів. Для можливості впливати на рейтинг введено контролюючий параметр k. Додано два неконтрольовані параметри: кількості продажів та завантажувань, які впливають на фактичний рейтинг контенту. Також, щоб позбутися залежності рейтингу між різними категоріями та через те, що величина рейтингу вийшла за межу у 5 зірок, було введено масштабування рейтингу для контенту, враховуючи максимальне значення рейтингу у відповідній категорії до інтервалу у 5 зірок. Введено відношення між рейтингом контенту та прибутком продавця і сервісу. Реалізовано задачу обчислення комісії за продаж контенту залежно від його рейтингу, що має мотивувати продавців підвищувати якість контенту, тим самим сервіс підвищуватиме рейтинг цього контенту. Метою рейтингування контенту є збільшення кількості продажів побудовою правдоподібних рейтингових списків. Розроблене програмне забезпечення для діючого проекту ehuub.com. Web-сервіс дає змогу швидко і просто продавати та формувати комерційний контент. Наведено приклади обчислення рейтингу та продемонстровано програмне забезпечення. Подальші дослідження будуть спрямовані на розвиток та вдосконалення інтелектуальної складової, що зменшить суб’єктивний вплив на формування значення контрольного параметра k.
  • Thumbnail Image
    Item
    Квантифікаційні методики дослідження системи стримувань і противаг
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Забавська, Христина; Zabavska, Khrystyna; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто основні квантифікаційні методики дослідження системи стримувань і противаг. Враховуючи основні історичні етапи розвитку ідей щодо функціонування системи стримувань і противаг, основуючись на порівняльному методі, окреслено основні особливості розуміння функціонування окремих аспектів системи стримувань і противаг за допомогою використання математичних методів. Запропоновано класифікацію методів кількісного дослідження, а також методики вивчення рівня президентської влади, порівняльні методики повноважень президента і парламенту, методики розрахунку парламентських повноважень. Усі характерні особливості застосування цих методик критично проаналізовано. Зміст кожної методики кількісного аналізу системи стримувань і противаг детально окреслено, а особливу увагу приділено основним недолікам їх використання під час вивчення системи стримувань і противаг загалом.
  • Thumbnail Image
    Item
    Фактори ранжування інтернет-ресурсів пошуковою системою Google
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Басюк, Т. М.; Василюк, А. С.
    Описано основні фактори, що впливають на особливості проектування високорей- тингових ресурсів згідно з алгоритмами пошукової системи Google. Проаналізовано відомі технології та методики оцінювання інтернет-ресурсів, що дало змогу виявити фактори, що мають найбільше значення в процесі побудови ресурсу. Наведено методики оцінювання історії ресурсу (archive.org), визначення санкцій за окремим веб-сайтом (Google Panda, Google Penguin), швидкості завантаження з віддалених вузлів й часу доступу (Sitespeed), структури зовнішніх посилань (LinkPad) та підбору ключових слів (Google Adwords Keyword Planner Tool). The paper describes the main factors influencing the design features of high rating resources according to the algorithms search engine Google. The analysis of known technologies and methods of evaluating online resources has been conducted, that made it possible to identify the factors that are the most important in the process of resource building. The methods for the resource history evaluation (archive.org), for determining sanctions imposed on a separate website (Google Panda, Google Penguin), methods for increasing download speed from remote locations and reducing Web access time (Sitespeed), the structure of external links (LinkPad) and keyword selection (Google Adwords Keyword Planner Tool) have been provided.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості проектування високорейтингових Інтернет-ресурсів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Басюк, Т. М.; Василюк, А. С.
    Описано особливості проектування високорейтингових ресурсів у глобальній мережі Інтернет, проаналізовано відомі засоби оцінювання рейтингу та наведено й проаналізовано чинники, які формують їх структуру. Досліджено показники пошукової оптимізації, що дало змогу аргументувати їх застосування при побудові інтернет-ресурсу. Розглянуто особливості побудови інформаційної архітектури та визначено «вузькі місця», які виникають у процесі проектування. Проаналізовано можливі схеми організації ресурсів із використанням плоскої та глибокої архітектур. This paper describes the design features of the high ranking of resources in the global Internet network, the analysis of known means of ranking estimation are presented, and the factors that shape their structure are analyzed. Indicators of search optimization are studied, which help to substantiate their use in the construction of Internet resources. Features of construction of information architecture and "bottlenecks" are identified that arise in the design process. The possible schemes of resources using a flat and deep architectures are analysed.
  • Thumbnail Image
    Item
    The formation of the enterprises rating activity system on the criterion of investment attractiveness
    (Lviv Polytechnic National University, 2014) Kuzmin, O.; Chyrkova, Yu.; Tovstenyuk, O.
    The value of rating activity usage in terms of evaluation of enterprises investment attractiveness is grounded. There is proved the necessity of enterprises rating evaluation within financial, economic, technological, productive, HR and market areas and it is outlined the indicator content of each area to provide multi-criteria rating activity.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз позиції та перспектив позиціонування Львівської політехніки у вебометричному рейтингові університетів світу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Березко, О. Л.; Жежнич, П. І.; Пастух, О. А.
    Проаналізовано вебометричний рейтинг університетів світу та правила його формування, позицію Національного університету “Львівська політехніка” у цьому рейтингу, а також перспективи позиціонування університетів. In this paper the Webometrics Ranking of World’s Universities and the position of Lviv Polytechnic National University in this ranking were analysed as well as universities’ positions improvement.
  • Thumbnail Image
    Item
    The instruments of the enterprises rating activity
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2013) Kuzmin, O.; Melnyk, O.; Chyrkova, Yu.
    The necessity of enterprise rating activity based on multiple criteria, as well as the significance of selfrating in modern business environment has been proven. The tools for enterprise rating evaluation, including structured methods for rating, and a system of indicators for rating evaluation of the enterprise’s functioning were developed. Thereupon, technology of enterprises rating evaluation was improved and the procedure for selecting functional strategies for their activities according to rating results (partial and complex ratings and rankings) was proposed.