Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Thumbnail Image
    Item
    Experimental results of damaged RC beams
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-06-06) Бліхарський, Я. З.; Blikharskyy, Yaroslav; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Наведено результати експериментального дослідження пошкоджених залізобетонних балок. Корозія арматури в бетоні – одна з основних проблем довговічності, з якою стикаються на практиці будівельні інженери. Пошкодження окремих елементів залізобетонних конструкцій спричинене різними групами впливів: технологічними факторами (неточне розміщення арматури, пошкодження елементів внаслідок будівельно-монтажних операцій та транспортування, порушення проектних параметрів під час виготовлення залізобетонних елементів – не-стандартна конфігурація, зміни напружено-деформованого стану елемента внаслідок порушення їх конструктивного положення та розрахункових зовнішніх впливів). Особливу увагу необхідно приділити дії агресивного середовища як одній з найпоширеніших причин введення елементів у непридатні для експлуатації або в аварійному стані конструкцію. Метою роботи є визначення несучої здатності залізобетонних конструкцій без пошкодження та з пошкодженням робочої арматури. Відповідно до програми досліджень випробувано чотири залізобетонні балки розміром 100×200×2100 мм. Серед них були два непошкоджені контрольні зразки з одинарною арматурою діаметром 20 мм – BC-1 та BC-2 та два зразки з арматурою ∅20 мм із пошкодженнями близько 40 % робочої арматури – BD-3 та BD-4. Арматура була пошкоджена до бетонування зразків. Зразки випробовували на згин за короткочасного навантаження. Рівень навантаження контролювали за допомогою кільцевих динамометрів, які одночасно слугували шарнірною опорою з одного боку і нерухомою опорою з іншого боку балки з прольотом 1900 мм. В результаті вплив пошкодження арматури в залізобетонних балках зменшує їх несучу здатність. Пошкодження термічно зміцненого шару армування впливають на характер руйнування та зменшення несучої здатності, оскільки в робочій арматурі змінюються фізико-механічні характеристики.
  • Thumbnail Image
    Item
    Calculation of Damage RC Constructions According to Deformation Mode
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-23) Бліхарський, Я. З.; Blikharskyy, Yaroslav; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У цій статті представлені результати теоретичного дослідження залізобетонних балок з пошкодженою робочою арматурою. Досліджено зміну мікротвердості стальної арматури діаметром 20 мм із сталі класу А500С у радіальному напрямку та встановлено товщину термічно-зміцненого шару. Встановлено, що товщина термічно-зміцненого сталевого шару арматурного стержня діаметром 20 мм A500C становить приблизно 3 мм. Виявлено, що міцнісні характеристики цього шару на 50 % вищі порівняно з матеріалом серцевини арматури, тоді як характеристики пластичності нижчі. Метою роботи є визначення міцності та деформативності залізобетонних конструкцій без пошкодження арматури та у разі її пошкодження. Визначення впливу змін фізико-механічних характеристик арматури на несучу здатність залізобетонних балок, що зазнали пошкоджень, згідно до діючих норм, що базуються на деформаційній моделі розрахунку. Ця методика використовує нелінійні діаграми деформацій бетону та арматури та базується на ітераційному методі розрахунку. Відповідно до програми досліджень було розраховано три зразки залізобетонних балок з різними параметрами. Серед них були непошкоджені контрольні зразки з одиночною робочою арматурою діаметром 20 мм – BC-1; зразок з арматурою 20 мм із пошкодженнями близько 40 % без змін фізико-механічних властивостей арматури – BD-2 та зразок з армуванням 20 мм із пошкодженнями близько 40 % із зміною фізико-механічних властивостей арматури – BD-3. Встановлено вплив зміни фізико-механічних характеристик арматури на несучу здатність пошкоджених залізобетонних балок. Для залізобетонних балок з пошкодженням 40 % робочої арматури без врахування зміни фізико-механічних характеристик арматури несуча здатність знижується на 37 % порівняно з контрольними непошкодженими зразками. Враховуючи зміну фізико-механічних характеристик, несуча здатність залізобетонних конструкцій з пошкодженням 40 % робочої арматури знижується на 50 % порівняно з контрольними зразками.
  • Thumbnail Image
    Item
    Про анкерування поздовжньої розтягнутої арматури у залізобетонних балках без попереднього напруження
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Максимович, С. Б.; Крочак, О. В.; Maksymovych, S.; Krochak, O.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Експериментальні дослідження покзали, що навіть у разі дотримання вимог чинних норм про довжину анкерування поздовжньої арматури балки руйнуються від втрати зчеплення поздовжньої арматури з бетоном, не досягнувши міцності похилого перерізу. Висмикування поздовжньої арматури на опорах внаслідок розтріскування бетону і порушення зчеплення потрібно розглядати як недолік конструювання опорної частини. Такі балки не коректно брати до уваги під час проведення аналізу несучої здатності похилих перерізів, тому що анкерування є окремою проблемою у теорії залізобетону. Особливістю згинаних залізобетонних елементів є те, що за дії навантаження епюра розтягуючого зусилля у поздовжній арматурі не відповідає епюрі згинальних моментів внаслідок часткової втрати зчеплення арматури з бетоном після утворення вертикальних тріщин, які допускаються нормами за експлуатаційних навантажень. Для вирішення цієї проблеми пропонують використовувати поняття “правило зміщення розтягуючого зусилля”, яке подано в чинних нормах [1] і Eurocode 2 EN 1992-1-1:2004 [2] для визначення місця обриву поздовжньої арматури в прольоті. Пропонуємо дещо інший підхід, який ґрунтується на зміщенні не розтягуючого зусилля, а зміщенні епюри згинальних моментів. Цей метод вперше запропонував Л. О. Дорошкевич для розра- хунку поперечної арматури. Невідповідність зміни розтягуючого зусилля в поздовжній арматурі і епюри згинальних моментів враховується коефіцієнтом зміщення епюри моментів v , який визначають за допомогою розроблених номограм. Наведено приклад розрахунку довжини анкерування поздовжньої арматури пропонованим методом.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методика досліджень залізобетонних балок з пошкодженнями, отриманими за дії навантаження
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Турчин, Б. Р.; Бліхарський, З. З.; Вегера, П. І.; Шналь, Т. М.; Tyrchyn, B.; Blikharskyy, Z.; Vegera, P.; Shnal, T.; Національний університет “Львівська політехніка”, кафедра будівельних конструкцій та мостів, студент інституту ІАРХ, аспірант кафедри опору матеріалів та будівельної механіки; Lviv Polytechnic National University, Department of Building construction and bridges, student of institute IARCH, Department of Materials Strength and Structural Mechanics
    Дослідження залізобетонних балок, в яких наявні певні пошкодження чи дефекти, є малопоширені. Особливо це стосується досліджень, в яких дефекти виникають під дією навантаження, що зумовлено складністю виконання таких досліджень. У цій статті описано методику виконання пошкоджень розтягнутої арматури в згинаних залізобетонних елементах, під дією навантаження. Всього було випробувано 8 дослідних зразків: чотири зразки випробувано як контрольні і чотири з пошкодженням. Контрольні зразки армовані розтягнутою арматурою діаметром 16 та 20 мм. Балки, які пошкоджували, були армовані арматурою діаметром 20 мм. Пошкодження виконувались шляхом просвердлювання отвору в розтягнутій арматурі Ø5.6. Залишкова площа арматури з отвором відповідає площі поперечного перерізу арматурі Ø16. Таким чином моделювалась точкове пошкодження розтягнутого армування. Як наслідок змінився тип руйнування балки. Вичерпання несучої здатності відбувається різко, з розламуванням балки на дві частини. Збіжність результатів несучої здатності зразківблизнюків показало відхилення результатів у діапазоні 3–13 %.
  • Thumbnail Image
    Item
    Міцність залізобетонних балок, підсилених попередньо напруженою арматурою
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Ковальчук, Б. М.; Римар, Я. В.; Бліхарський, З. Я.; Холод, П. Ф.; Kovalchuk, B.; Rymar, Ya.; Blikharskyy, Z.; Kholod, P.; Національний університет “Львівська політехніка”, кафедра будівельних конструкцій та мостів, кафедра архітектурних конструкцій; Lviv Polytechnic National University, Department of building construction and bridges, Department of architectural constructions
    У цій статті описано підсилення нормальних перерізів залізобетонних балок попередньо напруженою арматурою під навантаженням. Були випробувані зразки залізобетонних балок завдовжки 2100 мм, завширшки – 100 мм і заввишки 200 мм. Робочою арматурою балки була арматура A500C Ø12 мм. Стиснута і поперечна арматура була класу А240С Ø8 мм. Балки випробовувались на чистий згин. Балки підсилювались за допомогою двох ненапружених або попередньо напружених стержнів арматури A500C Ø12 мм. Випробувано три серії балок: контрольні балки серії ВО, балки підсиленні ненапруженою арматурою та балки підсиленні попередньо напруженою арматурою. Усі балки підсилені при рівні діючого навантаження 0,5 Mu.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інженерний метод розрахунку міцності приопорних ділянок прогінних залізобетонних конструкцій
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Дорофєєв, В. С.; Карпюк, В. М.; Крантовська, О. М.; Петров, М. М.
    Наведено основні результати експериментальних досліджень міцності приопорних ділянок звичайних, нерозрізних, попередньо напружених, позацентрово розтягнених і стиснених залізобетонних балок. Виявлено нові схеми руйнування приопорних ділянок вказаних конструкцій та встановлено їх залежність від відповідного співвідношення дослідних факторів. Розроблено новий загальний інженерний метод розрахунку міцності приопорних ділянок зазначених елементів, що основується на виборі та почерговому розгляді найімовірніших схем їх руйнування. The main results of experimental studies of strength, bearing areas’ are usually uncut, pre-stressed, stretched and eccentrically compressed reinforced concrete beams. Тhe identified of the stated constructions’ bearing areas’ new destruction patterns and the establishment of their dependence on the research factors’ corresponding ratio; the development of new general engineering methods of the studied elements’ bearing areas’ durability calculation based on the choice and the alternating consideration of the most probable destruction schemes.
  • Thumbnail Image
    Item
    Міцність залізобетонних балок, підсилених під навантаженням системою Ruredil X Mesh Gold
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2012) Йовчик, О. Д.; Країнський, П. І.; Вашкевич, Р. В.; Хміль, Р. Є.; Бліхарський, З. Я.
    Досліджено вплив рівня початкового навантаження на ефективність підсилення залізобетонних балок системою Ruredil X Mesh Gold. This paper is devoted to investigate influence of the initial loading level on efficiency of strengthening of reinforced concrete beams, using system Ruredil X Mesh Gold .