Управлінські стратегії професійної підготовки лікарів в умовах трансформації системи охорони здоров'я
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Національний університет «Львівська політехніка»
Abstract
Перший розділ “Теоретико-інституційні аспекти формування управлінських стратегій професійної підготовки лікарів в Україні” присвячено аналізу теоретичних і практичних аспектів управління системою підготовки лікарів в Україні в умовах сучасних викликів. У ньому розглядаються ключові аспекти адаптації медичної освіти до потреб системи охорони здоров’я, оцінюються проблеми та перспективи реформування галузі, а також досліджуються інституційні механізми, що визначають організацію й управління підготовкою медичних кадрів. Розглянуто концептуальні основи медичної освіти, її взаємозв’язок із системою охорони здоров’я, а також міжнародний досвід реформування вищої медичної освіти, що може бути корисним для України. Висвітлено важливість інтеграції освітніх і практичних компонентів у підготовці лікарів, зокрема через впровадження сучасних навчальних технологій та підвищення якості практичної підготовки. Зосереджується увага на адаптації медичної освіти до змін у системі охорони здоров’я. Зокрема, підкреслюється важливість модернізації змісту навчальних програм, розвитку цифрових компетенцій і впровадження інноваційних технологій у навчальний процес. Розглянуто виклики, з якими стикається медична освіта в умовах війни та глобальних змін, а також наголошено на необхідності підготовки фахівців, здатних працювати в екстремальних умовах. Аналізуються інституційні механізми управління системою підготовки лікарів. Досліджено багаторівневу структуру взаємодії державних органів, ЗВО, клінічних баз та інших учасників освітнього процесу. Визначено основні проблеми системи управління, зокрема відсутність ефективної методології прогнозування потреб у медичних кадрах, недостатню інтеграцію між МОЗ та МОН, а також недоліки у фінансуванні й регуляторній політиці. Запропоновано шляхи підвищення ефективності управління через впровадження міжнародних стандартів і модернізацію інституційного середовища. The first chapter, “Theoretical and institutional aspects of the development of managerial strategies for the professional training of physicians in Ukraine”, is dedicated to analyzing the theoretical and practical aspects of managing the system of physician training in Ukraine amidst modern challenges. It examines key aspects of adapting medical education to the healthcare system's needs, assesses the problems and prospects of reforming the sector, and investigates institutional mechanisms that define the organization and management of medical workforce training. The chapter explores the conceptual foundations of medical education, its interconnection with the healthcare system, and international experience in reforming higher medical education that could benefit Ukraine. Emphasis is placed on integrating educational and practical components in physician training through modern teaching technologies and improving the quality of practical training. The chapter focuses on adapting medical education to changes in the healthcare system, highlighting the modernization of curricula, development of digital competencies, and implementation of innovative technologies in the learning process. It addresses challenges facing medical education amid war and global changes, emphasizing the need to train professionals capable of working in extreme conditions.
Institutional mechanisms for managing the physician training system are analyzed, including the multi-level interaction structure among government agencies, higher education institutions, clinical bases, and other stakeholders in the educational process. Major issues such as the absence of effective methodologies for forecasting medical workforce needs, insufficient integration between the Ministry of Health and the Ministry of Education, and challenges in funding and regulatory policies are identified. The chapter suggests ways to improve management efficiency through implementing international standards and modernizing the institutional environment.
Description
Citation
Гукова-Кушнір Г. Є. Управлінські стратегії професійної підготовки лікарів в умовах трансформації системи охорони здоров'я : дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії : 281 – публічне управління та адміністрування / Гретта Євгенівна Гукова-Кушнір ; Міністерство освіти і науки України, Національний університет “Львівська політехніка”. – Львів, 2025. – 257 с. – Бібліографія: с. 213–240 (251 назва).