Насильство в шкільному середовищі
Loading...
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Національний університет «Львівська політехніка»
Abstract
У дисертації проведено комплексне дослідження явища насильства в шкільному середовищі та його кримінологічний аспект прояву. Проаналізовано наукові підходи до розуміння насильства в шкільному середовищі, яке має багатовимірну природу та охоплює фізичні, психологічні, соціальні й правові аспекти. Визначено еволюцію наукового осмислення цього явища – від фізичного примусу до аналізу соціокультурних та правових механізмів. Зʼясовано, що дослідження шкільного розпочалося у середині ХХ століття, зокрема у 1970 році, у контексті вивчення булінгу; раніше це явище позначалося як хуліганство. Встановлено, що сучасний підхід до вивчення насильства в шкільному середовищі враховує його системний характер, вплив соціального середовища, міжособистісних взаємин та культурних норм. The scientific approaches to understanding violence in the school environment have been analyzed, revealing its multidimensional nature that encompasses physical, psychological, social, and legal aspects. The evolution of the scientific comprehension of this phenomenon has been traced – starting from physical coercion to the analysis of sociocultural and legal mechanisms. It has been clarified that research on school violence began at the start of the 20th century (1970) within the context of bullying, previously referred to as hooliganism. It has been established that the modern approach to studying violence in the school environment considers its systemic nature, the influence of the social environment, interpersonal relationships, and cultural norms.
Description
Citation
Денисюк М. М. Насильство в шкільному середовищі : дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії : 081 – право / Мар'яна Михайлівна Денисюк ; Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка». – Львів, 2025. – 230 с. – Бібліографія: с. 175–198 (233 назви).