Using a compute shader for an adaptive particle system

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Видавництво Львівської політехніки
Lviv Politechnic Publishing House

Abstract

У статті доведено гіпотезу про високу ефективність використання обчислювального шейдера для системи частинок, здатної відстежувати та адаптуватися до інших об'єктів у просторі ігрового середовища. Наведено порівняльний опис продуктивності адаптивної системи частинок на основі обчислень на центральному та графічному процесорах з додатковими методами оптимізації.
The article proved the hypothesis of high efficiency of using a compute shader for a particle system being capable of tracking and adapting to other objects in a space of the game environment. A comparative description of the performance of the adaptive particle system based on CPU and GPU computing with additional optimization methods was given.

Description

Citation

Onufriienko D. M. Using a compute shader for an adaptive particle system / D. M. Onufriienko // Mathematical Modeling and Computing. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2024. — Vol 1. — No 11. — P. 1–18.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By