Using a compute shader for an adaptive particle system
Date
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво Львівської політехніки
Lviv Politechnic Publishing House
Lviv Politechnic Publishing House
Abstract
У статті доведено гіпотезу про високу ефективність використання обчислювального шейдера для системи частинок, здатної відстежувати та адаптуватися до інших об'єктів у просторі ігрового середовища. Наведено порівняльний опис продуктивності адаптивної системи частинок на основі обчислень на центральному та графічному процесорах з додатковими методами оптимізації.
The article proved the hypothesis of high efficiency of using a compute shader for a particle system being capable of tracking and adapting to other objects in a space of the game environment. A comparative description of the performance of the adaptive particle system based on CPU and GPU computing with additional optimization methods was given.
The article proved the hypothesis of high efficiency of using a compute shader for a particle system being capable of tracking and adapting to other objects in a space of the game environment. A comparative description of the performance of the adaptive particle system based on CPU and GPU computing with additional optimization methods was given.
Description
Keywords
Citation
Onufriienko D. M. Using a compute shader for an adaptive particle system / D. M. Onufriienko // Mathematical Modeling and Computing. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2024. — Vol 1. — No 11. — P. 1–18.