Информационная инженерия как предмет преподавания

Loading...
Thumbnail Image

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Національний університет "Львівська політехніка"

Abstract

Статья содержит описание деятельности современной библиотеки, которая с позиций информационной инженерии, характеризуется следующими десятью параметрами: 1.Теория информации; 2. Классификация информации. 3.Информационная среда и информационное пространство; 4.Информационное моделирование; 5. Информационное обслуживание; 6. Информационный рынок; 7.Информационные ресурсы; 8. Информационно-поисковые системы; 9.Информационные угрозы и войны; 10.Информационная безопасность и информационная защита. The paper describes functioning of the modern library, characterized by the following ten parameters: 1. Information theory; 2. Information classification; 3. Information environment and information place; 4. Information modeling; 5. Information service; 6. Information market; 7. Information resources; 8. Information search systems; 9. Information threats and wars; 10. Information security and information defense.

Description

Keywords

библиотечная деятельность, информационная инженерия, информационное обслуживание, информационный рынок, информационные угрозы, информационное моделирование, library activities, information engineering, information service, information market, information threats, information modeling

Citation

Казыми П. Ф. Информационная инженерия как предмет преподавания / П. Ф. Казыми // Сучасні проблеми діяльності бібліотеки в умовах інформаційного суспільства : матеріали п’ятої міжнародної науково-практичної конференції, 11–12 вересня 2013 року, Львів / Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Національний університет "Львівська політехніка", Науково-технічна бібліотека ; [редколегія : О. В. Шишка, Н. Е. Кунанець, Д. О. Тарасов, І. О. Бєлоус, Р. С. Самотий, А. І. Андрухів]. - Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. - С. 52-63. - Библиография: 10 названий.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By