Якість професійно-практичної підготовки фахівців у вищих навчальних закладах: проблеми, шляхи подолання комплікативних позицій
Loading...
Date
2012
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво Львівської політехніки
Abstract
Статья посвящена обобщению проблемных вопросов концепции развития системы профессионального образования в Украине как составной национального образования. Автор рассматривает способы совершенствования системы подготовки специалистов для дальнейшей роботы в общесоциальных и специализированных инстанциях государственного аппарата Украины, приведению интегральных показателей качества образования к стандартам ЕС и реформирования комплекса индикаторов уровня дидактической результативности. The article aims at the consolidation of the problematic aspects of the development of professional education system’s conception as a component of the national education in Ukraine. The author shows the ways of improving the system of specialists’ training for the needs of social and specialized
Ukrainian state institutions; and considers adaptation of Ukrainian educational integral quality indices to standards of EU including the reformation of the complex of indicators of the didactical effectiveness level.
Description
Keywords
образовательная политика, профессионально-практическая подготовка персонала, концепция, система образования Украины, дидактика, official educational strategy, personnel professional and practical training, conception, educational system of Ukraine, didactics
Citation
Кісіль Р.-В. Якість професійно-практичної підготовки фахівців у вищих навчальних закладах: проблеми, шляхи подолання комплікативних позицій / Роман-Володимир Кісіль // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 2. – С. 193–202. – Бібліографія: 14 назв.