Основні підходи до навчання у процесі підвищення кваліфікації американських учителів

Loading...
Thumbnail Image

Date

2012

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Видавництво Львівської політехніки

Abstract

В статье определяются основные подходы к учебе в процессе повышения квалификации американских учителей, а именно: поведенческий – изменение профессионального поведения учителя; когнитивный – развитие профессионально педагогического интеллекта учителя; личностный – развитие личности учителя; андрагогичный – специфика “взрослого ученика”; социально-психологический – совершенствование профессионально коммуникативной культуры учителя. The article determines basic approaches to education in the process of American teachers’ professional development. They are: behavioral approach that is a change of teacher’s professional conduct; cognitive approach is the development of teacher’s professional pedagogical intellect; personal approach is the development of teacher’s personality; androgenic approach is the specificity of “adult student”; social-psychological approach is the improvement of teacher’s professional communicative culture.

Description

Keywords

поведенческий подход, когнитивный подход, личностный подход, андрагогический подход, социально-психологический подход, behavioral approach, cognitive approach, personal approach, androgenic approach, social-psychological approach

Citation

Шандрук С. Основні підходи до навчання у процесі підвищення кваліфікації американських учителів / Світлана Шандрук // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 2. – С. 203–210. – Бібліографія: 9 назв.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By