Life cycle model of commercial content processing in electronic commerce systems

No Thumbnail Available

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Publishing House of Lviv Polytechnic National University

Abstract

In the given article, a functional logistic model of commercial content processing as a stage of the content life cycle in electronic commerce systems is proposed. The model of commercial content processing describes the processes of forming information resources in electronic content commerce systems, and simplifies the technology of commercial content management. In the given article, the main problems of electronic content commerce and functional services of commercial content processing are analyzed. The proposed model gives an opportunity to create an instrument of information resources processing in electronic commerce systems and to implement the subsystems of commercial content formation, management and support. Запропоновано функціонально-логістичну модель опрацювання комерційного контенту як етап життєвого циклу контенту в системах електронної комерції. Модель опрацювання комерційного контенту описує процеси формування інформаційних ресурсів у системах електронної контент-комерції та спрощує технологію управління комерційним контентом. Проаналізвано основні проблеми електронної контент-комерції та функціональних сервісів опрацювання комерційного контенту. Запропонована модель дає можливість створити засоби опрацювання інформаційних ресурсів у системах електронної контент-комерції та реалізувати підсистеми формування, управління та супроводу комерційного контенту.

Description

Keywords

information resources, commercial content, content analysis, content monitoring, content search, electronic content commerce systems

Citation

Vysotska V. Life cycle model of commercial content processing in electronic commerce systems / Victoria Vysotska, Lyubomyr Chyrun // Computational Problems of Electrical Engineering. – 2013. – Volume 3, number 2. – P. 118–122. – Bibliography: 9 titles.