Social capital in fostering the creativity of a city Assessment of the role of social networking sites in the diffusion of knowledge in a city
Loading...
Date
2013
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво Львівської політехніки
Abstract
Potentially, each city can create conditions for creative actions. Assuming that city creativity is determined by its social capital, we need to consider, whether and to what extent, investment in social capital determines the value of creative capital. The aim of this paper is to assess the
importance of social networking sites as a modern ICT tool in establishing relations and open networks, in knowledge diffusion and in developing creative communities.
Description
Keywords
creative cities, social capital, social networking sites
Citation
Kina E. Social capital in fostering the creativity of a city Assessment of the role of social networking sites in the diffusion of knowledge in a city / Ewelina Kina, Zbigniew Przygodzki // Економіка і менеджмент : матеріали ІIІ Міжнародної конференції молодих вчених ЕМ-2013, 21–23 листопада 2013 р., Львів, Україна / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – С. 94–99. – (4-й Міжнародний молодіжний фестиваль науки "Litteris et artibus"). – Bibliography: 21 titles.