Менеджмент інформаційно-комунікаційної сфери в контексті становлення українського суспільства
Date
2017-12-27
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво Львівської політехніки
Abstract
Досліджено роль менеджменту інформаційно-комунікаційної сфери українського
суспільства в контексті становлення та розвитку політичної, економічної, соціальної,
науково-технологічної та інформаційно-комунікаційної сфер суспільного життя
України. Розглядаються теоретико-концептуальні та практичні підходи до управління
розвитком інформаційно-комунікаційної сфери українського суспільства.
Автором з’ясовано та проаналізовано теоретичні та практичні проблеми менедж-
менту комунікаційної та видавничої сфери новітньої України в умовах глобалізації та
регіоналізації соціальних комунікацій у контексті перспектив формування повноцінного
національного інформаційного простору.
Article plays the role of information and communications management sphere Ukrainian society in the context of the formation and development of political, economic, social, scientific, technological and information-communication spheres of public life in Ukraine. Theoretical and conceptual and practical approaches to managing the development of information and communication spheres of society. The author found and analyzed the theoretical and practical problems of management communication and publishing spheres of modern Ukraine in the context of globalization and regionalization of social communications in the context of the prospects for the development of adequate national information space. The study examined the author of the problems and prospects of implementation of the national management publishing, carried out in the context of globalization and regionalization of the information sphere Ukrainian society. The article describes the problem management publishing industry in modern Ukrainian conditions, namely stop on such important issues as the formation and establishment of information and communications spheres of society and its publishing segment; the impact of the media on the development of information and communication culture of Ukrainian society with specific political culture; the impact of ideological principles and mentality of Ukrainian society, which, to some extent, determine the development of socio-political structures and public awareness of social communications. Article systematized and structured conceptual and conceptual approaches, typology and technology impact of mass communications on the consciousness and culture of modern Ukrainian society, which are characterized by recognition of the importance of mass communication influences on the development of a national model of civil society based on democracy and the protection of national systems of social communications
Исследована роль менеджмента информационно-коммуникационной сферы укра- инского общества в контексте становления и развития политической, экономической, социальной, научно-технологической и информационно-коммуникационной сфер общественной жизни Украины. Рассматриваются теоретико-концептуальные и прак- тические подходы к управлению развитием информационно-коммуникационной сферы украинского общества. Автором установлены и проанализированы теоретические и практические проблемы менеджмента коммуникационной и издательской сферы новейшей Украины в условиях глобализации и регионализации социальных коммуникаций в контексте перс- пектив формирования полноценного национального информационного пространства.
Article plays the role of information and communications management sphere Ukrainian society in the context of the formation and development of political, economic, social, scientific, technological and information-communication spheres of public life in Ukraine. Theoretical and conceptual and practical approaches to managing the development of information and communication spheres of society. The author found and analyzed the theoretical and practical problems of management communication and publishing spheres of modern Ukraine in the context of globalization and regionalization of social communications in the context of the prospects for the development of adequate national information space. The study examined the author of the problems and prospects of implementation of the national management publishing, carried out in the context of globalization and regionalization of the information sphere Ukrainian society. The article describes the problem management publishing industry in modern Ukrainian conditions, namely stop on such important issues as the formation and establishment of information and communications spheres of society and its publishing segment; the impact of the media on the development of information and communication culture of Ukrainian society with specific political culture; the impact of ideological principles and mentality of Ukrainian society, which, to some extent, determine the development of socio-political structures and public awareness of social communications. Article systematized and structured conceptual and conceptual approaches, typology and technology impact of mass communications on the consciousness and culture of modern Ukrainian society, which are characterized by recognition of the importance of mass communication influences on the development of a national model of civil society based on democracy and the protection of national systems of social communications
Исследована роль менеджмента информационно-коммуникационной сферы укра- инского общества в контексте становления и развития политической, экономической, социальной, научно-технологической и информационно-коммуникационной сфер общественной жизни Украины. Рассматриваются теоретико-концептуальные и прак- тические подходы к управлению развитием информационно-коммуникационной сферы украинского общества. Автором установлены и проанализированы теоретические и практические проблемы менеджмента коммуникационной и издательской сферы новейшей Украины в условиях глобализации и регионализации социальных коммуникаций в контексте перс- пектив формирования полноценного национального информационного пространства.
Description
Keywords
менеджмент, інформаційно-комунікаційна сфера, теоретико- методологічні аспекти засобів масової комунікації, комунікаційний вплив на свідомість, management, information and communication field, theoretical and methodological aspects of the media, communication effect on consciousness, менеджмент, информационно-коммуникационная сфера, теоретико- методологические аспекты средств массовой коммуникации, коммуникационный влияние на сознание
Citation
Рак О. Менеджмент інформаційно-комунікаційної сфери в контексті становлення українського суспільства / Ольга Рак // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Журналістські науки. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. — № 883. — С. 121–125.