Компоненти іміджевої привабливості України в умовах ведення гібридної війни (за матеріалами загальнонаціонального телеканалу «1+1» та обласного телеканалу «запоріжжя»)
Date
2018-02 26
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво Львівської політехніки
Abstract
Розглянуто структурні компоненти іміджевої привабливості України в умовах
ведення гібридної війни за матеріалами телеканалів «1+1» та «Запоріжжя». Імідж
держави розглянуто як актив, що забезпечує приплив інвестицій, розвиток економіки,
культури. Надано рекомендації щодо формування позитивного іміджу держави.
The article deals with the structural components of image appeal Ukraine in conditions of conducting hybrid war on materials of TV channels «1 + 1» and Regional State TV «Zaporizhzhia».The image of the state is considered as an asset, which provides inflow of investments, development of economy, culture. Recommendations on improvement of work the given direction on the Ukrainian telechannels are submitted.
The article deals with the structural components of image appeal Ukraine in conditions of conducting hybrid war on materials of TV channels «1 + 1» and Regional State TV «Zaporizhzhia».The image of the state is considered as an asset, which provides inflow of investments, development of economy, culture. Recommendations on improvement of work the given direction on the Ukrainian telechannels are submitted.
Description
Keywords
імідж держави, іміджева привабливість, компоненти іміджу, гібридна війна, внутрішня політика, зовнішня політика, image of the state, the attractiveness of the image, components of the image hybrid warfare, domestic policy, foreign policy
Citation
Дмитерко О. Компоненти іміджевої привабливості України в умовах ведення гібридної війни (за матеріалами загальнонаціонального телеканалу «1+1» та обласного телеканалу «запоріжжя») / Олена Дмитерко, Олена Кузнецова // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Журналістські науки. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. — № 896. — С. 41–47. — (Теорія і практика журналістики).