Theatre performances in non-theatre spaces (based on Guram Matskhonashvili’s three performances)
Loading...
Date
2020-10-10
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво Львівської політехніки
Lviv Politechnic Publishing House
Lviv Politechnic Publishing House
Abstract
Автор статті на початках висвітлює і аналізує стан театрального мистецтва наприкінці ХХ
початку ХХІ століття в Грузії. Свій аналіз автор розпочинає від усвідомлення важливості театральної архітектури,
яка, на її погляд, виражає “душу епохи” і яку можна вважати метафорою єдності суспільства і його держави. Автор
наголошує, що у Грузії в 1990 роках, в період війн і інших впливів молоді режисери працювали на “інтимних” майданчиках
і мали набагато чутливішу та адекватнішу аудиторію і репертуар, ніж академічні театри. Але після революції 2003,
коли режисери-новатори влаштувались у великих театрах, справжній характер їхньої діяльності почав згасати.
Протягом першого десятиліття ХХІ ст. розвиток театральної архітектури отримав два напрямки:
а) реставрація та модернізація видатних пам’яток культурної спадщини та історично важливих театрів, та
б) будівництво нових. До перших можна зарахувати висвітлений приклад драматичного театру на 800 глядачів
в м. Телаві, до других – Державний драматичний театр ім. В. Гунія в Поті, Чорноморську арену в Шекветелі і
Королівський районний театр, що діяльністю та зусиллями молодої трупи під опікою Д. Тевадзе перетворився на
найважливішу сцену в регіоні.
Аналізуючи театральну діяльність у позатеатральних просторах на прикладі творчості Гурама Мацхонашвілі,
автор зупинилася на трьох виставах талановитого діяча театру: “Відлік часу” Т. Мелашвілі, “Антимедея” Л. Бугадзе і
версії “Гамлета” Шекспіра. Для яких режисер знайшов рішення в позатеатральних просторах: будівлі що реставрувалася для першої вистави, пляж Мальтаква у Чорному морі для другої, середовище в одному з найважливіших просторів
неформальної культури Тбілісі – нічного клубу “Мктварце”.
Analyzing theatrical activity in extra-theatrical spaces based on the work of Guram Matkhonashvili, the author drew our attention to three performances of the talented theatre actor: “Countdown” by T. Melashvili, “Antimedea” by L. Bugadze and Shakespeare’s version of “Hamlet”. For which the director has found a solution in the extra-theatrical spaces: the buildings restored for the first performance, Malta beach in the Black Sea for the second, the environment in one of the most important spaces of Tbilisi’s informal culture – Mktvartse nightclub.
Analyzing theatrical activity in extra-theatrical spaces based on the work of Guram Matkhonashvili, the author drew our attention to three performances of the talented theatre actor: “Countdown” by T. Melashvili, “Antimedea” by L. Bugadze and Shakespeare’s version of “Hamlet”. For which the director has found a solution in the extra-theatrical spaces: the buildings restored for the first performance, Malta beach in the Black Sea for the second, the environment in one of the most important spaces of Tbilisi’s informal culture – Mktvartse nightclub.
Description
Keywords
не театральні простори, сучасний грузинський театр, новий чутливий театр, Королівський районний театр, Драматичний театр ім. В. Гунія Поті, Міжнародний фестиваль регіональних театрів у Поті, Чорноморська арена, non-theatrical spaces, contemporary Georgian theatre, new sensitive theatre, Royal District Theatre, V. Gunia Poti Drama Theatre, Poti International Festival of Regional Theatres, Black Sea Arena
Citation
Gunia-Kuznetsova N. Theatre performances in non-theatre spaces (based on Guram Matskhonashvili’s three performances) / Nino Gunia-Kuznetsova // Architectural Studies. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2020. — Vol 6. — No 1. — P. 53–58.