Комунікаційна взаємодія медіа та установи

Date

2020-05-21

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Видавництво Львівської політехніки
Lviv Politechnic Publishing House

Abstract

Communication interaction between the media and the institution has specific features due to the trends in the economic environment and social relations in society. These factors determine the current structure, functions and role of the media. When forming media content, the media takes into account the social, ideological, psychological characteristics of the audience: management and employees of the institution. Personal attitude of the media (editorial board, journalists) plays an important role in the factual basis and its interpretation. The strategy of communication interaction between the media and the institution is based on the application of conceptual approaches: systemic and personal psychological and communication approaches.

Description

Keywords

комунікаційна взаємодія, засоби масової інформації, інформаційний продукт, комунікаційний вплив, стратегії комунікаційної взаємодії

Citation

Комова М. Комунікаційна взаємодія медіа та установи / Марія Комова, Аліна Петрушка // Інформація, комунікація, суспільство 2020 : матеріали 9-ї Міжнародної наукової конференції, 21–23 травня 2020 року, Львів. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2020. — С. 162–163. — (Соціальні комунікації).

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By