Реакція користувачів соцмереж на медіа-контент як соціальна дія

Date

2018-06-01

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Видавництво Львівської політехніки
Lviv Politechnic Publishing House

Abstract

Media posts spread throughout social networks due to their ability to call the readers to actions which is the sign of their influence. These actions can be studied in relation with other social actions taken by the same users offline: participation in mass protests, purchase of goods, downloading mobile applications, etc. The research has shown that not every share means the readiness for such offline actions. Most often this readiness is observed if media posts on a particular topic are shared through goal-rational actions and at the same time have a high influence on the audience.

Description

Keywords

соціальна дія, соціальні мережі, інтерактивний потенціал, поширення інформації, медіа-аудиторія

Citation

Захарченко А. Реакція користувачів соцмереж на медіа-контент як соціальна дія / Артем Захарченко // Інформація, комунікація, суспільство : матеріали 7-ї Міжнародної наукової конференції, 17–19 травня 2018 року, Чинадієво. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. — С. 279–280. — (Технології інформаційного менеджменту та інтелектуального опрацювання даних).

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By