Чат-боти як інструмент для популяризації матеріалів ЗМІ

Abstract

Розвиток соціальних мереж, персоналізованих помічників, чат-ботів та обчислювальних алгоритмів примушує ЗМІ замислитись над новими перспективами роботи. Користувачі давно відійшли від формату отримання інформації через один канал. Сьогодні аудиторія споживає контент через різні канали, від паперових носів до отриманням даних через окуляри віртуальної реальності. За цих умов журналістика повинна експериментувати, адже ніхто не може передбачити траєкторію подальших трансформацій медіасистеми. Бот-програми стали незамінними помічниками для редакцій ЗМІ. Чат-боти – це спеціально запрограмовані комп’ютерні програми, котрі працюють за певним алгоритмом дій. Нині є основні види бот-програм – прості та розумні. За допомогою них можна швидко публікувати пости у соціальних мережах та месенджерах, шукати найпопулярніші теми, оперативно відповідати на запитання аудиторії, відслідковувати реакцію на дописи тощо. А також розумні програми можуть написати журналітський матеріал. І працюють вони 24/7 та опрацьовують велику кількістю інформації протягом декількох секунд. Такі бот-програми дають додаткові інструменти для мас-медіа, котрі полегшують та оптимізовують роботу журналістів. Перші бот-програми були створені ще у 60–70 рр. XX ст. А в месенжерах чат-боти були наприкінці 90 рр. XX ст. – ICQ. Проте значний поштовх для використання та розвитку чат-ботів став месенджер Telegram, який має цілу ботоферму. Такі програми мають перспективи, тому редакції провідних ЗМІ вкладають кошти у створення та навчання таких ботів, адже вони оптимізують редакційні процеси. У досліджені аналізуємо перспективи використання ЗМІ чат-ботів для поширення та популяризації своїх матеріалів та оптимізації редакційних процесів.
The development of social networks, personalized assistants, chatbots, and computational algorithms makes the media think about new prospects. Users have long departed from the format of receiving information through one channel. Today, audiences consume content through a variety of channels, from paper noses to receiving data through eyepiece lenses. Under these conditions, journalism must experiment, because no one can predict the trajectory of further transformations of the media system. Bot programs have become indispensable assistants for media outlets. Chatbots are specially programmed computer programs that work according to a certain algorithm of actions. Nowadays, there are new types of bot programs – simple and smart. After all, with their help, you can quickly publish posts on social networks and messengers, search for the most popular topics, quickly answer questions from the audience, track the reaction to posts, and more. As well as smart programs can write journalistic material. And they work 24/7 and process a lot of information in seconds. Such bot programs provide additional tools for the media, which facilitate and optimize the work of journalists. The first bot programs were created in the 60-the 70s of the XX century. And in messengers chatbots were in the late ’90s of the XX century – ICQ. But a significant impetus for the use and development of chatbots was the messenger Telegram, which has a whole bot farm. Such programs have prospects, so the editors of the leading media invest in the creation and training of such bots because they optimize the editorial process. In the study, we analyze the prospects of using media chatbots to disseminate and promote their materials and optimize editorial processes.

Description

Keywords

чат-бот, бот-програма, месенджери, ЗМІ, штучний інтелект, chatbot, bot program, messengers, mass media, artificial intelligence

Citation

Мудра І. Чат-боти як інструмент для популяризації матеріалів ЗМІ / Ірина Мудра, Олександра Кухарська // Вісник Національного університету “Львівська політехніка” : журналістика. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2021. — Том 2 (2). — С. 69–75.