Особливості та види рекламної фотографії в сучасних періодичних виданнях

Date

2022-02-22

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Видавництво Львівської політехніки
Lviv Politechnic Publishing House

Abstract

У публікації вказано на те, що в сучасних періодичних виданнях фотографії дедалі частіше виконують роль не лише візуального супроводу інформаційного, аналітичного чи публіцистичного тексту, а й є самостійними елементами рекламного бізнесу. Рекламні фотографії стають важливим візуальним орієнтиром для привернення уваги споживачів певних видів товарів чи послуг. Такий підхід збільшує вимоги до якості ілюстративного матеріалу в сучасній періодиці, адже від цього напряму залежить кількість фінансової винагороди від рекламодавців та добробут редакцій періодичних видань. У публікації здійснено короткий огляд джерельної бази з проблематики дослідження. Розглянуто основні визначення й характерні особливості рекламної фотографії як одного з важливих елементів верстки сучасних періодичних видань. Закцентовано увагу на ролі, призначенні та особливостях рекламної фотографії як одного з підвидів сучасного фотомистецтва. Виокремлено значення рекламних фотографій в системі жанрів фотомистецтва. Проаналізовано специфічні риси сучасної рекламної фотографії, наведено характеристики її функцій у сучасній споживацькій культурі. Вказано на те, що однією з особливостей такого виду фотомистецтва є психологічний вплив на рецептори глядачів та на закріплення у їхній підсвідомості бажання придбати рекламований товар чи послугу. Наведено погляди теоретиків фотожурналістики на сучасний стан рекламної фотографії та подано рекомендації фотографів-практиків щодо основних вимог до створення світлин у рекламному бізнесі. У висновках наголошено на професійних аспектах та майстерності фотографів, які працюють у царині рекламної фотографії.
It is stated in the publication that in modern periodicals photos more and more often do not only play role of visual accompaniment of informative, analytical or journalistic text, but they are also independent elements of advertisement business. Advertisement photos become important visual marks to attract attention of consumers of different types of goods and services. Such approach increases requirements to quality of illustrative materials in modern periodicals, because quantity of financial benefit from advertiser and welfare of periodicals editorial office depends on it. A short review on source base of research issue is carried out in the publication. Main definitions and characteristic features of advertisement photography as one of the most important elements of modern periodicals layout are stated. The author pays attention to the role, purpose and features of advertisement photography as one of subspecies of modern photo art. The value of advertisement photos in system of photo art genres is singled out. In the article specific features of modern advertisement photography are analyzed, the features of its functions in modern consumers culture are stated. The author indicates that one of characteristics of this photo art genre is psychological influence on viewer’s receptors and keeping in their subliminal mind wish to buy advertised goods or services. The author provides views of photojournalism theorists on modern state of advertisement photography and gives recommendations of photographers about the main requirements to creating photos in advertisement business. In conclusions the author emphasizes on professional aspects and skills of photographers who work in sphere of advertisement photography.

Description

Keywords

рекламна фотографія, функції фотографії, сучасна культура, періодичні видання, жанри фотомистецтва, професійна практика, advertisement photography, functions of photography, modern culture, periodicals, photo art genres, professional practice

Citation

Максимович М. Особливості та види рекламної фотографії в сучасних періодичних виданнях / Мирослав Максимович // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Журналістика. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2022. — Том 2 (4). — С. 80–86.