Lviv regional media and their content from/for the “Primary client”

Date

2022-02-22

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Видавництво Львівської політехніки
Lviv Politechnic Publishing House

Abstract

Впродовж років експерти Інституту Демократії імені Пилипа Орлика (ІДПО) здійснюють кількісний та якісний моніторинг інформаційного простору України на місцевому рівні. Обираючи певні області, а також друковані та онлайн видання у кожній з них регіональні групи забезпечують не лише облік та опис контенту – до їх завдань належить порівняння результатів роботи регіональних редакцій поміж собою. Окремою своєю місією фахівці ІДПО тут вважають виокремлення показових кейсів та підготовку фахових рекомендацій для редакцій задля того, аби їх аудиторія максимально уникала контакту з неякісним або шкідливим контентом. Предмет дослідження: стаття концентрує увагу і зосереджується на аналізі контенту чотирьох друкованих видань, що друкуються для аудиторії у Львівській області, а саме йдеться про «Високий замок», «Експрес», «Львівська пошта» (усі виходять безпосередньо у Львові) та «Новини Прибужжя» (виходить у місті Червонограді) – загалом йдеться про 517 публікацій впродовж моніторингових періодів, що мали місце 10-16 травня та 13-19 вересня 2021 року. Також йдеться про чотири онлайн видання – зокрема, такі сайти: «Вголос», «Гал-інфо», «Захід.нет» та «Львівський портал» (сукупно 800 публікацій впродовж згаданих вище тижнів моніторингу у травні і вересні 2021 року). Методологія: ключовими методами, що були застосовані у даному дослідженні, є кількісний аналіз, якісний аналіз та контент-аналіз з фокусуванням на дотриманні стандартів роботи медіа, на ознаках наявності пропаганди або прихованої реклами, а також на темах, жанрах, тональності та оригінальності контенту включених до переліку видань. Результати: беручи до уваги формальну відданість професійним стандартам, водночас місцеві друковані та онлайн медіа Львівщини наражаються на певні видимі труднощі. Основні виклики, що полягають у завоюванні уваги їх аудиторії та освоєнні рекламних бюджетів, змушують медіа послуговуватись специфічним визначенням поняття основного клієнта. Питання того, у чиїй власності перебуває медіа, чи хто контролює іншим чином певне медіа, також тут відіграє не останню роль з погляду впливу на якість медійного контенту. У статті подано кілька яскравих прикладів ймовірного порушення журналістських стандартів, або принаймні випадків, які можна назвати контентом, що перебуває на межі нормативної теорії сучасної журналістики.
Over the years, experts from the Pylyp Orlyk Institute for Democracy (POID) have been conducting quantitative and qualitative monitoring of Ukraine's information space at the local level. By selecting certain regions, as well as print and online media in each of them, particular groups provide not only accounting and description of content – their task is to compare the results of regional newsrooms’ work. Separate mission of POID specialists is the separation of illustrative cases and preparation of professional recommendations for editorial offices in order to give another chance for their audience to avoid contact with low-quality or harmful content. The subject of the research: the content of four newspapers of Lviv region “Vysokyi Zamok”, “Express”, “Lvivska Poshta” (all – from Lviv) and “Novyny Prybuzhzhya” (city of Chervonohrad) (517 articles in total during the monitoring periods of May 10–16 and September 13–19 2021), as well as four online media – on particular sites “Vgolos”, “Gal-info”, “Zaxid.net”, “Lviv portal” (800 materials in total during the mentioned above weeks of May and September 2021). Methodology: main methods used for the research are quantitative, qualitative and content analysis with the focus on media standards abidance, presence of propaganda or hidden advertisement as well as themes, genres, tonality and originality of the enlisted media’s content. Results: taking into consideration formal devotion to the professional standards local print and online media of Lviv region is facing some visible difficulties. Main challenges in its chase for the audience attention and advertising budgets force it to have a specific definition of the primary client. The question of media ownership or other kind of control over particular media outlets also plays not the last fiddle in terms of influence on the media content quality. The article contains several vivid examples of possible media standards violations or at least cases that may be called a content from the “grey zone” of normative theory of contemporary journalism.

Description

Keywords

місцеві медіа, друковані видання, онлайн видання, контент, аудиторія, журналістські стандарти, пропаганда, прихована реклама, порядок денний, сенсаційність, інтерес громади, regional media, print media, online media, content, audience, journalism standards, propaganda, covert advertising, agenda, sensationalism, community interest

Citation

Zaliznyak Y. Lviv regional media and their content from/for the “Primary client” / Yuriy Zaliznyak // Bulletin of Lviv Polytechnic National University: journalism. — Lviv : Lviv Politechnic Publishing House, 2022. — Vol 2 (4). — P. 46–54.