Штучний інтелект – чинник трансформації освітнього середовища

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Видавництво Львівської політехніки
Lviv Politechnic Publishing House

Abstract

The role of artificial intelligence as a key factor in the transformation of the modern educational environment is examined. The impact of intelligent technologies on the evolution of pedagogical strategies, the organization of the educational process, and the structure of educational interaction is analyzed. The necessity of developing digital and ethical competence among both learners and educators is substantiated. Special attention is paid to the issues of academic integrity in the context of the growing use of generative AI. The study identifies directions for adapting educational institutions to digital transformation in order to improve the quality of education and ensure its alignment with future challenges.

Description

Citation

Тур О. Штучний інтелект – чинник трансформації освітнього середовища / Оксана Тур, Вікторія Шабуніна, Олександр Орел // Інформація, комунікація, суспільство 2025: ICS-2025 : матеріали XIV Міжнародної наукової конференції, 22-24 травня 2025 року, Львів. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2025. — С. 87–88. — (Системи штучного інтелекту та машинне навчання).

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By