Browsing by Author "Гащук, П. М."
Now showing 1 - 20 of 21
- Results Per Page
- Sort Options
Item Аналіз залежності обертального моменту від конструктивних параметрів запобіжних муфт(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2010) Гащук, П. М.; Малащенко, В. В.Описано будову й принцип дії запобіжної муфти в складі гайковерта та викладено результати аналізу залежності обмежуваного гайковертом обертального моменту від конструктивних параметрів муфти. The structure, principle of action of the patented muff and results of quantitative analysis of dependence of rotator moment is laid out from structural its parameters.Item Взаємозумовленість структури рядів передатних відношень та оптимальних законів перемикання ступеневої трансмісії автомобіля(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2004) Гащук, П. М.; Пельо, Р. А.Наведено результати досліджень взаємовпливу між параметрами механічної трансмісії автомобіля та оптимальними законами перемикання передач щодо паливної ощадності. У результаті досліджень виявлено характеристику двигуна, яка поряд з іншими дає змогу синтезувати значення структури рядів передатних відношень механічної трансмісії, за яких досягається повний пріоритет вищої передачі над нижчою. Here are the results of the research of interaction between automobile mechanical transmission parameters and gear changing optimal rules that deals with fuel consumption. Results of the research display the engine and other characteristic enable it to synthesize mechanical transmission gear ratio series according to which complete priority of higher gear of over lower is reached.Item Вплив змушувальної сили на параметричні коливання гнучкого робочого елемента механічного привода(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Гащук, П. М.; Назар, І. І.Досліджується вплив змушувальної сили на параметричні коливання гнучкого робочого елемента привода, який рухається зі сталою швидкістю. Вважається, що його поперечний переріз є сталим, а маса рівномірно розподілена вздовж довжини. Отримано диференціальне рівняння поперечних коливань гнучкого елемента у випадку змінної в часі сили натягу. Використовуючи метод Бубнова–Гальоркіна, приведено його до нелінійної моделі рівняння типу Матьє. Для конкретного вигляду нелінійних сил отримано співвідношення, що визначають вплив кінематичних і силових факторів на АЧХ коливань. Influence of compel force is explored on the parametrical vibrations of flexible working element of drive which moves with permanent speed. It is considered that his transversal cut is permanent, and mass is evenly distributed along length. Differential equalization of transversal vibrations of flexible element is got in the case of variable in time force of draw. Using the method of Bubnov-Galerkin he is resulted to the nonlinear model of equalization Mat'e. For the concrete type of nonlinear forces correlations which determine influencing of kinematics and power factors on AFD of vibrations are got.Item Вплив нелінійного демпфування на резонансні явища гнучкого елемента механічного приводу(Видавництво Львівської політехніки, 2009) Гащук, П. М.; Назар, І. І.; Сокіл, Б. І.Досліджено вплив нелінійного демпфування на динамічні процеси з гнучким робочим елементом у разі змінної сили його натягу. З використанням методу Бубнова-Гальоркіна отримано амплітудні співвідношення,на основі яких побудовано залежності резонансної амплітуди коливань від величини розбалансування частот. Influence of nonlinear dampfiring is explored on dynamic processes in drives with a flexible working element in the case of variable force of his draw.With the use of Bubnov-Galerkin method correlations of peaks,on the basis of which dependence of resonance amplitude of vibrations are built on the size of disbalancing of frequencies,are got.Item Динамічність процесу рушання автомобіля(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Гащук, Л. П.; Гащук, П. М.Йдеться про оцінювання процесу рушання автомобіля – важливої складової частини процесу розгону автомобіля. Вивчаються потенційні можливості інтенсифікації процесу рушання автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння і механічною трансмісією. Для ідентифікації найдинамічнішого процесу рушання автомобіля двигуну “надано” можливість працювати сумісно з фрикційним зчіпником на режимі максимального обертального моменту. Визначаються тривалість найдинамічнішого рушання і шлях, на якому він здійснений. Наведені аналітичні критерії динамічності автомобіля на режимах рушання. An estimating process breakaway car – an important part of the process of vehicle acceleration – are considered. The potential of intensification of the process starting from the place car with an internal combustion engine and a manual transmission are exploring. To identify the most dynamic process breakaway car engine “given” the opportunity to work together with friction clutch on the maximum torque. Identify the most dynamic pick-length and the way in which it is incurred. Analytical criteria for dynamic vehicle pick modes are described.Item Зумовлені зволоженістю дороги, акустичним випромінюванням та проковзуванням шин складові коефіцієнта опору коченню колеса транспортної машини(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Гащук, П. М.; Нікіпчук, С. В.На підставі відомої експериментальної інформації розглянуто апроксимаційний інструментарій аналітичного відображення енергоперетворювальних властивостей колеса у симуляційних моделях транспортних засобів. В енергетичних термінах проаналізовані явища аквапланування, акустичного випромінювання, неупорядкованого проковзування, що супроводжують кочення колеса. Показано, що у поліномінальних описах цих явищ необхідно передбачити члени, які містять швидкість пересування колеса у дробових степенях. On the basis of the known observational information the approximating tooling of analytical representation energy reformative properties of a wheel in Simulation models of transport facilities is observed. In energy terms wheels of an appearance of hydroplaning accompanying rolling motion, acoustical radiation, disorder slippage are analyzed. It is shown, that in polynomial expositions of these appearances it is necessary to provide the terms containing a travel speed of a wheel in nonintegral extents.Item Лінійний електромагнітний привід в автоматичних системах(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Гащук, П. М.; Білозор, Р. Р.Йдеться про безпосередній (без проміжних передач) електропривід, в якому лінійний чи поворотний рух робочого тіла здійснюється за рахунок електромагнітної взаємодії між рухомими елементами відповідно до сигналів цифрового керування. Такий привід найкраще пристосований до роботи з комп’ютерними та мікропроцесорними пристроями автоматичних систем. Описано структуру лінійних і поворотних електродвигунів з покращаними силовими та динамічними характеристиками. Розглядається режим штучного дроблення кроку двигуна, який дає змогу реалізувати неперервне переміщення рухомого органа приводу. Наводиться приклад побудови мікропроцесорної системи керування електромагнітними двигунами. Direct electric drive in which linear or rotating motion of working medium performed by means of electromagnetic interaction between movable mobile parts corresponds to the signals generated by digital programmed control means and which has no cinematic converters are considered. This drive is adapted at most for work with computers and microprocessor devices of automatic systems. The structure of linear and rotating electric motors is described, which has good power and dynamic characteristics. The regimes of artificial motor step division are discussed, allowing to realize smooth movement of drive mobile part. The example of performance of microprocessor control system of the electromagnetic motors is given.Item Лінійний електромагнітний привід зворотно-поступального руху(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2005-03-01) Гащук, П. М.; Білозор, Р. Р.; Національний університет “Львівська політехніка”Розглянуто принципи побудови циліндричних електромагнітних лінійних двигунів зворотно-поступального руху, що застосовуються як безпосередній вібропривід в техніці й медицині. Описано режими крокової роботи двигуна та штучного дроблення його кроку, наводиться приклад побудови електронної системи керування.Item Математичні моделі як засіб аналітичного конструювання гідродинамічного трансформатора механічної потужності(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2001) Гащук, П. М.; Нікіпчук, С. В.Розглянуто задачу такої параметрнзації математичної моделі гідродинамічного трансформатора механічної потужності, яка б дозволяла здійснювати аналітичне конструювання цього класу гідромашин на засадах математичного програмування і теорії оптимальних процесів. Параметризація дає можливість звести синтез характеристик перетворювальних та навантажувальних властивостей трансформатора, власне, до ідентифікації оптимальних конструктивних параметрів лопатевих систем. The problem of such parameterization of a mathematical model of the hydrodynamic transformer of mechanical power is considered, which one would allow to manufacture analytical constructing of this class of hydraulic machines, using mathematical programming and theory of optimum processes. The parameterization enables to reduce synthesis of performances of conversing and load properties of the transformer, just, to identification of optimum design parameters of bladed systems.Item Моделювання елементів робочого циклу автонавантажувача(Видавництво Державного університету "Львівська політехніка", 2000) Гащук, П. М.; Зінько, Р. В.Створено математичну модель роботи і руху, яка стала основою для розробки пакета прикладних програм LLTruck™. Запропоновано розбити довільний робочий цикл автонавантажувача на операції, а їх – на елементи. Довільний цикл можна алгоритмізувати, задіявши пакет LLTruck™, в якому використано методику кодування елементів операцій циклу. Розглянуто приклад аналізу експлуатаційної ефективності автонавантажувача в робочих циклах.Item Нелінійні коливання гнучкого робочого елемента приводу під дією імпульсних сил(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007) Гащук, П. М.; Назар, І. І.Досліджено вплив імпульсного збурення на нелінійні коливання гнучких робочих елементів приводу. Останні моделюються як однорідне одновимірне середовище, що рухається з постійною швидкістю. Отримано диференціальне рівняння коливань гнучкого робочого елемента приводу та математичні співвідношення, які визначають закони зміни амплітуди і частоти поперечних (поздовжніх) коливань гнучкого елемента приводу залежно від природи імпульсних сил і нелінійно-пружних його характеристик. Influence of impulsive indignation is explored on the nonlinear vibrations of flexible working element of engine. The last are designed as a homogeneous oncemeasurable environment which moves with permanent speed. It is got differential equalization of vibrations of flexible working element of engine, mathematical correlations which determine the laws of change of amplitude and frequency of transversal (longitudinal) vibrations of flexible element of engine depending on nature of impulsive forces and his nonlinear-resilient descriptions.Item Обґрунтування вибору програми перемикань ступенів в механічній трансмісії під час реалізації заданої програми руху автомобіля(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Гащук, П. М.; Пельо, Р. А.Розглянуто питання впливу вибору моментів перемикання передач в механічній трансмісії автомобіля на його енергоощадні властивості за заданої програми руху. Аналізом суміщення характеристик двигуна і трансмісії обґрунтовано оптимальну програму перемикань в трансмісії у заданих умовах експлуатації. The article deals with a problem of the influence of the moments of gear switching choice in automobile transmission on its fluel and economical properties under certain movement programme. The analysis of engin performances and transmission has enabled to determine the optimum program of changeovers in a transmission in the given operation conditions.Item Паливовитратна характеристика автомобіля на режимах сповільнення з одночасним перемиканням передач(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2010) Гащук, П. М.; Пельо, Р. А.Проаналізовано перехідний процес у двигуні при автоматичному перемиканні передач в механічній трансмісії автомобіля. Обгрунтовано програму роботи фрикціонів з огляду на паливоощадність та дотримання заданої прорами сповільнення автомобіля. The transients in the engine are parsed at an automatic gear-shifting of a transmission of the automobile. Are justified timing and durations of gear-shiftings from the point of view of maintenance of the given program of motion of the automobile and least propellant consumption.Item Параметричне збурення гнучкого робочого елемента механічного приводу(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Гащук, П. М.; Назар, І. І.Досліджені параметричні коливання гнучкого робочого елемента приводу. Розглядається випадок, коли сила натягу гнучкого елемента змінюється за певним законом. Використовуючи метод Бубнова-Гальоркіна та деякі перетворення, отримано амплітудні співвідношення, за якими можна досліджувати ширину резонансної області. The parametrical vibrations of flexible working element of drive are explored. A case is examined, when force of draw of flexible element changes after a certain law. Using the Bubnov-Galerkin method and some transformations, amplitude correlations, after which it is possible to explore the width of resonance area, are got.Item Принципи ідентифікації регуляторних характеристик двигуна внутрішнього згоряння(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Гащук, П. М.Йдеться про пріоритети режимів роботи й т. зв. регуляторну характеристику двигуна внутрішнього згоряння, яка відображає режимні пріоритети. Піддаються аналізові класичні приклади різного тлумачення пріоритетів режимів на основі питомої витрати пального. Їм протиставлені нові підходи до упорядковування режимів роботи двигуна. Запропоновано змістовніші алгоритми ідентифікації регуляторної характеристики двигуна внутрішнього згоряння. It is a question of operating regime priorities and so-called regulative characteristic of an internal combustion engine, called to display regime priorities. Classical examples of different interpretation of regime priorities on the specific fuel consumption basis are giving into the analysis. To them new approaches to regime streamlining is opposed. More substantial algorithms of identification internal combustion engine regulative characteristics are offered.Item Про алгоритмічне і змістовне означування поняття ідеального теплообмінника в теорії теплових машин(Видавництво Державного університету "Львівська політехніка", 2000) Гащук, П. М.Розглянуто алгоритм організації ідеального обміну теплотою в теплових машинах. Алгоритм спирається на теоретичні засади класичної термодинаміки і відповідає загальноприйнятій концепції аналізу теоретичних термодинамічних циклів теплових машин різного призначення.Item Підвищення прохідності автомобіля з простим міжколісним диференціалом(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006) Гащук, П. М.; Миськів, Т. Г.Розглянуто різні аспекти застосування простого міжколісного диференціала. Запропоновано імпульсну систему довантаження колеса, яке знаходиться у гірших за зчепленням умовах. Проаналізовано прохідність автомобіля у складних дорожніх умовах з імпульсним довантаженням. Various aspects of use simple differential gear are examined. Pulsed system of loading is suggested for wheel with bad adhesion. Passability of automobile is analyzed in complicated condition for pulsed system of loading.Item Силовий аналіз кулькового обмежувача обертального моменту(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2006) Гащук, П. М.; Малащенко, В. В.Розглянуто силову взаємодію між кульками та півмуфтами запатентованого обмежувача обертального моменту з урахуванням сил тертя на робочих поверхнях елементів. Запропоновано аналітичні залежності для проведення силового аналізу подібних пристроїв машинобудування на етапі проектування. Power co-operation between balls and semi muffs of limitation of twisting moment taking into account forces of friction is considered in the article. Analytical dependences for conducting of power analysis of analogical devices on the stage of planning are offered.Item Структурні особливості рядів передатних відношень в автомобільних транcмісіях(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Гащук, П. М.; Нікіпчук, С. В.Досліджуються можливості й засоби загальної ідентифікації структури рядів передатних відношень у сходинчастих трансмісіях автомобілів. Проводиться аналіз відповідності реальних рядів передатних відношень відомим фундаментальним числовим послідовностям. Запропоновано метод наочного порівняння структур рядів. Possibilities and facilities of general authentication of structure of rows of transmissions relations are explored in the gear transmissions of cars. The analysis of accordance of the real rows of transmissions relations to the known fundamental numerical sequences is conducted. The method of evident comparison of structures of rows is offered.Item Феноменологічне й модельне означення поняття “коефіцієнт опору коченню” колеса транспортної машини(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Гащук, П. М.; Нікіпчук, С. В.Проналізовано аналітичні засоби спрощеного тлумачення явища деформування колеса транспортної машини, які дають можливість змістовно пов’язати у цілісну систему коефіцієнт опору коченню колеса, радіус кочення, динамічний радіус, коефіцієнт проковзування, в’язке тертя у масиві колеса, деформівність і гістерезність матеріалу шини тощо. Кожна з наведених примітивних моделей може стати змістовно “багатшою”, якщо її у відповідний спосіб удосконалити чи уточнити. There are analyzed analytical means of simplified interpretation of a vehicle wheel deformation phenomenon, which enable us to meaningfully link the coefficient of wheel rolling resistance, rolling radius, dynamic radius, slippage coefficient, viscous friction in the wheel array, deformability and hysterability of the tyre material, etc. into a comprehensive system. Each of the presented primitive models can become significantly "richer" if it is improved and specified.