Browsing by Subject "educational environment"
Now showing 1 - 8 of 8
- Results Per Page
- Sort Options
Item Issues of design of informal learning spaces in the university cultural centers(Видавництво Львівської політехніки, 2020-10-10) Дмитраш, Ольга; Dmytrash, Olga; Національний університету “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityЗ часів Середньовіччя складовою ідеї університету було активне суспільне життя студентів. Однак багато сучасних кампусів позбавлені загальнодоступних громадських культурних просторів. Студенти проводять більшу частину свого часу за межами лекційної зали чи навчальної аудиторії (групи приміщень, які ми можемо віднести до офіційного або формального простору для навчання). В цей час вони спілкуються, самостійно навчаються, відпочивають. А відбувається це, на жаль, за межами університету. Причиною цього є відсутність у більшості студмістечок так званого неформального простору. Це простір, який провокує соціальну взаємодію: несподівані зустрічі, імпровізовані розмови. Він сприяє особистісному і професійному зростанню. Заклади харчування, коридори, холи, площі, двори, гуртожитки стають важливими елементами для формування неофіційних зон для самостійного і групового навчання. Проте, характер перерахованих існуючих груп приміщень здебільшого є хаотичним та непристосованим, або просто не передбаченим для такої функції. Тому інтеграція неофіційних навчальних просторів у склад функціонального наповнення університетського чи міжвузівського центру культури значно покращить відвідуваність таких закладів і заповнить прогалини в організації навчального процесу на території університету. У статті представлено огляд та аналіз стану досліджень у галузі проектування та експлуатації сучасних освітніх просторів в університетах світу, а саме просторів з гнучким плануванням, які називаються неформальним навчальним простором. Внаслідок проведених досліджень була розроблена загальна характеристика, класифікація, розкрито основні принципи проектування цього простору. Зокрема, визначено низку проблем, що виникають під час його експлуатації, які слід враховувати при проектуванні. Висвітлено досвід навчального проектування міжвузівських культурних центрів із застосуванням розроблених теоретичних основ проектування неформального освітнього простору.Item Sculpture workshop: professional requirements for creating a learning environment(Видавництво Львівської політехніки, 2021-10-10) Диба, Юрій; Гоголь, Василь; Dyba, Yurii; Hohol, Vasyl; Національний університет “Львівська політехніка”; Львівська національна академія мистецтв; Lviv Polytechnic National University; Lviv National Academy of ArtsОднією з необхідних та обов’язкових умов якісної професійної мистецької освіти є навчання в середовищі, що спонукає до творчої роботи, забезпечує необхідний рівень комфорту, ергономічні, технологічні, санітарно-технічні вимоги та належну організацію охорони праці. Порівняно з іншими мистецькими професіями, робоче середовище скульптора є складнішим. Воно має бути оснащене необхідним технічним устаткуванням (здебільшого досить габаритним) і ручними та механічними інструментами, враховувати функціональні вимоги та складні технологічні процеси, а також забезпечувати необхідні та різноманітні показники рівня освітлення, температури, вологості, шуму тощо. Усі ці вимоги стосуються і скульптурних академічних майстерень, де студенти освоюють ази професії. Згодом випускники скульптурних факультетів використовують набуті навички у творчій діяльності. Констатуючи певну деградацію професійних вимог до професії скульптора, автори публікації висловлюють застереження щодо очевидного заниження планки вимог до робочого місця скульптора-професіонала, яке можна спостерігати на численних прикладах, та нагадують читачеві ці основні вимоги.Item Students’ social mobility within the culture and education in modern university(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Munirova, LeilaThe paper analyzes the problem of student mobility within the dialogue of cultures and Education in Bashkortostan in the development of evaluation UNESCO centre in the structure of modern pedagogical university, theory and technology of social mobility in higher education. Bashkir State Pedagogical University named after M. Akmullah is working to coordinate the UNESCO movement in universities and schools of Bashkortostan and the development of mechanisms for integration social and educational activities. The focus is on border-crossing cultural research in social mobility, globally open to students and youth from all areas in the large field of global education.Item Адміністративно-правове регулювання інформатизації у сфері освіти(Національний університет "Львівська політехніка", 2021) Капуш, Інна Ігорівна; Парпан, Уляна Михайлівна; Приватний заклад вищої освіти «Львівський університет бізнесу та права»; Христинченко, Надія Петрівна; Кавчак, Оксана РоманівнаДисертація присвячена комплексному вивченню адміністративноправового регулювання інформатизації у сфері освіти. У дисертації визначено категоріально-змістові та методологічні передумови дослідження питання адміністративно-правового регулювання інформатизації у сфері освіти. Розкрито ґенезу та стан адміністративно-правового регулювання інформатизації у сфері освіти. З’ясовано зміст та сутність інформатизації у сфері освіти. Охарактеризовано інформатизацію освіти як чинник інноваційного поступу держави. Здійснено аналіз вітчизняного законодавчого, організаційноправового та змістового забезпечення інформатизації у сфері освіти. Проаналізовано адміністративно-правовий механізм реалізації програм, спрямованих на впровадження ІКТ в освітнє середовище. Здійснено аналіз практики зарубіжних країн щодо запровадження процесу інформатизації в освіті. Розглянуто адміністративно-правове забезпечення інноваційних технологій у сфері освіти в контексті інформатизації освіти. Окреслено напрями удосконалення адміністративно-правового регулювання інформатизації у сфері освіти. Дисертація має науково-теоретичне значення для подальшого розвитку адміністративного права та інших правових наук в частині питань, що стосуються адміністративно-правового регулювання інформатизації у сфері освіти. Диссертация посвящена комплексному изучению административноправового регулирования информатизации в сфере образования. В диссертации определено категориально-содержательные и методологические предпосылки исследования вопроса административно-правового регулирования информатизации в сфере образования. Раскрыты генеза и состояние административно-правового регулирования информатизации в сфере образования. Выяснено содержание и сущность информатизации в сфере образования. Охарактеризована информатизация образования как фактор инновационного развития государства. Осуществлен анализ отечественного законодательного, организационно-правового и содержательного обеспечения информатизации в сфере образования. Проанализирован административноправовой механизм реализации программ, направленных на внедрение ИКТ в образовательную среду. Осуществлен анализ практики зарубежных стран по внедрению процесса информатизации в образовании. Рассмотрено административно-правовое обеспечение инновационных технологий в сфере образования в контексте информатизации образования. Определены направления совершенствования административно-правового регулирования информатизации в сфере образования. Диссертация имеет научно-теоретическое значение для дальнейшего развития административного права и других правовых наук в части вопросов, касающихся административно-правового регулирования информатизации в сфере образования. Для того, чтобы понять смысл и сущность информатизации в сфере образования, определить ее характерные черты и выяснить детерминанты, обращено внимание на происхождение ряда терминов, среди которых: «информатизация», «инновации», «виртуализация», «образовательная среда», «глобализация» и ряд других, характеризующих отношения в этой сфере. Акцентировано внимание на том, что в рамках концепций информационного общества существуют две противоположные тенденции в оценке самого факта превращения информации в мощную социальную силу. Согласно первой, оптимистичной, информатизация общества, в частности, компьютеризация, составляет безусловное социальное благо. Противоположной есть теория, согласно которой рассматривают информационное общество как общество манипулятивное, причем такое, в котором уровень манипулирования человеком быстро повышается. Отмечено, что не могут не поражать возможности, которые человечество достигло в сфере информатизации, телекоммуникации и информационных технологий, в получении, распространении и скорости доставки разнообразной информации. Глобальные информационные системы и информационные технологии создают информационную среду, в которой практически отсутствуют государственные границы, ограничения на информационные воздействия, ограничения на распространение информации. Современные информационные технологии позволяют контролируемо устанавливать информационные отношения и влиять на информационное пространство. The dissertation is devoted to the complex study of administrative lawregulation of informatization in the field of education. The dissertation defines the categorical-semantic and methodological prerequisites for the study of the issue of administrative law regulation of informatization in the field of education. The genesis and state of administrative law regulation of informatization in the field of education are revealed. The content and essence of informatization in the field of education are clarified. The informatization of education is characterized as a factor of innovative progress of the state. The analysis of domestic legislative, organizational, legal and content support of informatization in the field of education is carried out. The administrative law mechanism of realization of the programs directed on introduction of ICT in the educational environment is analyzed. The analysis of practice of foreign countries concerning introduction of process of informatization in education is carried out. The administrative law support of innovative technologies in the field of education in the context of informatization of education is considered. The directions of improvement of administrative law regulation of informatization in the field of education are outlined. The dissertation has scientific and theoretical significance for the further development of administrative law and other legal sciences in terms of issues related to the administrative law regulation of informatization in education.Item Запровадження інформаційно-довідкової системи "UniBell" у освітнє середовище вищого навчального закладу(Видавництво Львівської політехніки, 2020-09-23) Придатко, О. В.; Бурак, Н. Є.; Дзень, В. Є.; Кунинець, М. С.; Prydatko, O. V.; Burak, N. Ye.; Dzen, V. Ye.; Kunynets, M. S.; Львівський державний університет безпеки життєдіяльності; Lviv State University of Life SafetyПроаналізовано освітнє середовище ВНЗ на предмет його відповідності умовам організації освітнього процесу за принципами відділеного навчання. Встановлено низку чинників, що можуть впливати на якість результатів навчання за означених умов. Серед отриманих чинників на прикладі освітнього середовища Львівського державного університету безпеки життєдіяльності визначено один із пріоритетних, що потребував негайної реакції – розроблення інформаційно-довідкової системи "UniBell" для організації віддаленого доступу до бази даних навчального розкладу із використанням мобільних технологій. З'ясовано, що розроблення сервісу для обліку та контролю навчального розкладу, а також інших сервісів, цільовим призначенням яких є забезпечення якості освітнього процесу, задекларовано в рамках реалізації проєкту "Розумний університет". Подано означення терміна "Smart-університет" або "Розумне освітнє середовище". На прикладі створення інформаційно-довідкової системи "UniBell" та її функціональних можливостей досліджено множину зацікавлених сторін. З використанням понятійного апарату теорії множин визначено обсяги внутрішніх стейкхолдерів і їх зв'язок із Smart-середовищем. Описано функціональні можливості та особливості роботи окремо клієнтської та серверної частин інформаційно-довідкової системи "UniBell". Висвітлено особливості додаткових підсистем управління серверною частиною, що реалізовані за допомогою програмних технологій.Net, Java та мови структурованих запитів SQL. Подано архітектуру інформаційно-пошукової системи "UniBell". Описано особливості оброблення даних й адміністрування реляційної бази даних розробленої системи та графічно візуалізовано блок-схеми алгоритмів роботи клієнтської та серверної її частин, що сукупно стало основою розроблення діючого застосунку під операційну систему Android із можливістю завантаження через Google Play.Item Застосування 3D технологій в реалізації якісно-орієнтованого освітнього процесу підготовки рятувальників(Видавництво Наукового товариства ім. Шевченка, 2016) Придатко, Олександр; Мартин, Євген; Ренкас, АндрійВ роботі описано особливості застосування розроблених 3D інтерактивних технологій навчання в процесі підготовки рятувальників. Висвітлено послідовність реалізації освітнього процесу та місця в цьому процесі 3D технологій навчання шляхом побудови структурно-логічної схеми у вигляді графа можливих станів системи. Маршрути переходу між можливими станами освітнього середовища та місця 3D технологій навчання в цьому процесі подано у вигляді матриць суміжності та інцидентності. This paper describes the features of the developed 3D technology training to prepare rescuers. The article deals with sequence of execution the educational process. The article deals with place of 3D technology in the educational process by constructing a structural logic architecture. The logical circuit is constructed as a graph of possible states of the system. Routes transition between states of the system and place 3D technology training is depicted as a matrices.Item Компетентнісний підхід до підготовки іт-фахівців на основі проектного навчання(Видавництво Львівської політехніки, 2015) Слюсарчук, Юрій; Джавала, Любомира; Угрин, ЛесяДосліджено проблеми якості ІТ-освіти, а саме підвищення рівня професійних компетентностей майбутніх фахівців на основі технологій проектного навчання. Оцінювання показників сформованості компетентностей під час проектно-орієнтованого навчання ґрунтується на Скрам-методології з використанням інструментів середовища Moоdle. The work is devoted to research of the IT education quality, namely professional competencies improvement of future professionals through project-based learning technologies. Evaluation indicators of competencies formation in project-based learning is based on Scrum-methodology using the tools of Moodle environment.Item Культурно-освітня діяльність НТБ Національного університету «Львівська політехніка»(Національний університет "Львівська політехніка", 2013) Найда, Л. В.У доповіді підкреслюється важливість культурно-освітньої та виховної діяльності бібліотек ВНЗ та висвітлюється досвід культурно-освітньої роботи бібліотеки Національного Університету “Львівська політехніка”. The paper underlines the importance of cultural and educational activity in higher educational institutions' libraries and highlights the experience of cultural and educational activity at the Library of Lviv Polytechnic National University.