Проблеми лінгвістики науково-технічного і художнього тексту та питання лінгвометодики. – 2002. – №465
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/39137
Вісник Національного університету "Львівська політехніка”
У Віснику висвітлюються актуальні проблеми лінгвометодики науково-технічного та художнього тексту. У функціонально-комунікативному аспекті досліджуються елементи лексичного та граматичного рівнів як мови загалом, так і різних субмов зокрема. Розглядаються питання різних методик викладання іноземних мов, контролю знань студентів, програм курсу, а також перекладацької майстерності. Для філологів, викладачів, аспірантів, студентів.
Вісник Національного університету “Львівська політехніка” : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет “Львівська політехніка”. – Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2002. – № 465 : Проблеми лінгвістики науково-технічного і художнього тексту та питання лінгвометодики / відповідальний редактор Ф. С. Бацевич. – 140 с.
Browse
Item Подання елементів країнознавчої лексики на заняттях з іноземної мови у вищих технічних закладах(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Драпалюк, Г. С.Для досягнення позитивних результатів у вивченні країнознавчої лексики на заняттях з іноземної мови необхідно брати до уваги: перспективи ознайомлення з чужоземною дійсністю, напрямки самовдосконалення студентів, набутий досвід тощо. Um positive Ergebnisse beim Erlernen der landeskundlichen Lexik im Fremdsprachenunterricht zu erreichen, muss man die Perspektiven des Kennenlernens fremder Wirklichkeit, die Richtungen der Selbstvervollkommnung der Studenten, Erfahrungserwerb u.a. berücksichtigen.Item Микола Дашкевич як медієвіст(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Домбровський, Ю. О.Найвидатнішим дослідником середньовічних романських літератур початку XX ст. на Україні був професор Київського університету Св. Володимира М. Дашкевич. Викладено погляди вченого на французький феодальний епос, акцентовано те, що М. Дашкевич стояв на позиціях поміркованого компаративізму. Зазначено, що у питаннях походження французького епосу М. Дашкевич приписує надто велике значення епосу германському. Учений проводить також паралелі між “Піснею про Роланда” та “Словом о полку Ігоревім”. Investigateur le plus eminent des littératures romaines du debut du 20-e siecle en Ukraine etait le professeur de l’Universite de Kyiv St. Volodymyr M. Dachkievycz. On a enonce les vues du savant sur la poésie epique française, on accentue que M. Dachkievycz s’en tenait le comparatisme moderne. Soulignant des origines de la poésie epique française M. Dachkievycz accorde une trop grande attention а la poesié epiques germanique. Le savant tire aussi une parallèle entre La Chanson de Rolland et Dit de la Bande d’Igor.Item Суперечка між серцем і тілом Війона(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Війон, ФрансуаItem Василіянські школи в системі шкільної освіти України періоду XVII–XVIII ст.(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Антонюк, Г. Д.Розглянуті соціально-історичні передумови становлення і розвитку шкільної освіти в Україні XVII–XVIII ст., показано місце василіянських (греко-католицьких) шкіл у цій системі. Василіянська система шкільної освіти у всі періоди свого існування була нерозривно пов’язана з західноєвропейською культурою, сприяла засвоєнню надбань європейських народів у східнослов’янському середовищі. Im vorliegenden Artikel werden die sozial-historischen Voraussetzungen des Entstehens und der Entwicklung des Schulsystems in der Ukraine des XVII.–XVIII. Jahrhunderts, sowie die Stelle der griechisch-katholischen Schulen in diesem System untersucht. Die basilianischen (griechisch-katholischen) Schulen waren in ihrer ganzen Geshichte mit westeuropäischen Kultur eng verbunden, sie fördern die Aufnahme von Leistungen der europäischen Völker in den ostslavischen Kulturrahmen.Item Ненормативне вживання окремих граматичних форм сучасної англійської мови як об’єкт навчання філологів(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Хомин, К. І.Проаналізовано ненормативне вживання окремих граматичних форм у сучасній англійській мові та методика опрацювання “дискусійних” граматичних явищ під час підготовки філологів. The article deals with the analysis of some deviations from classical grammar of the English language and teaching technologies while training linguists.Item Аналіз лінгвістичного механізму створення іронічного смислу(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Байбакова, І. М.Досліджено аналіз лінгвістичного механізму створення іронічного смислу, яке розглядається в контексті вивчення смислового аспекту мови і реального функціонування мовних фактів. Доведено доречність застосування комплексного, системного аналізу, релевантних підходів і типів аналізу, таких як семантико-функціональний, семасеологічний і контекстуальний у тлумаченні іронії, а також використання психологічних, логічних і семіотичних характеристик. Linguistic mechanism analysis of ironic meaning creation has been investigated in the context of language meaning learning and real functioning of language facts.The necessity of complex, systems analysis, relevant approaches, such as semantic-functional, semasiological, and contextual ones for irony interpretation, and usage of psychological, logical and semiotics tools have been соnsіdегеd.Item Застосування літературних текстів під час вивчення країнознавчої тематики на заняттях з іноземної мови(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Вовк, У. С.Поняття країнознавство охоплює цілком різні галузі: культура, історія, географія, політика, побут. Країнознавство окреслює суспільство - життя, поведінку, світобачення та систему цінностей людей країни, яку вивчаємо. Літературні тексти є на багатогранний спосіб за змістом, мовою та формою, носіями країнознавчої інформації. Література та країнознавство - тема на заняття не лише для прогресуючих студентів, її можна вводити і на початковому рівні. Запропонована модель опрацювання та подання країнознавчих тем на основі літературних текстів на занятті з іноземної мови. Der Begriff Landeskunde umfasst ganz unterschiedliche Bereiche: Kultur, Geschichte, Geographie, Politik, das Wissen um Alltagssituationen. Bei Landeskunde geht es um die Gesellschaft - das Leben, das Verhalten, die Weltbilder und Wertsrnsteme von Menschen der Zielsprachenkultur. Literarische Texte sind auf vielfältige Weise in ihren Inhalten, in Sprache und Form Träger von landeskundlichen Informationen. Literatur und Landeskunde ist nicht nur ein Thema für den Unterricht mit Fortgeschrittenen, sondern kann bereits im Anfangsunterricht eingeführt werden. Dieser Artikel bietet das Modell der Erarbeitung und der Vermittlung der landeskundlichen Themen durch die literarischen Texte im Fremdsprachenunterricht.Item Використання усних вправ під час вивчення граматики англійської мови(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Федина, Н. Д.Узагальнені деякі теоретичні аспекти та власний досвід автора стосовно використання усних вправ різного типу під час вивчення граматики англійської мови. The greater part of grammatical practice has always been in writing. The given article is concerned with the contribution that can be made by oral practice exercises of many kinds.Item Особливості синтаксичних структур модифікації (на матеріалі словосполучень типу N + N у сучасній англійській мові)(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Маляр, М. М.Розглянуті питання, пов’язані з вживанням безприйменникових словосполучень іменників у сучасній англійській мові. Показано структурну різноманітність та складність семантики таких структур, виділено основні суперечливі моменти, пов’язані з їх лінгвістичним аналізом. The paper deals with the wide range of problems peculiar to the use of nominal groups with noun premodification in modern English. The structural diversity and semantic complexity of contact noun combinations have been shown. The main stumbling blocks of linguistic treatment of such noun sequences have been distinguished.Item Деякі аспекти словоскладання як продуктивний засіб творення неологізмів(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Олеськів, О. Є.Проаналізовано 1500 неологізмів, наведених в додатку до Longman Dictionary of Contemporary English 2001, і виявлено найпродуктивніші моделі утворення іменників-композитів у англійській мові в 80-90-х роках. In this article we analised 1500 neologisms, given in Supplement to Longman Dictionary of Contemporary English 2001, and reaveled the most productive models of compound-nouns word-formation in the English language in 80-90 s.Item Типологія початкових фрагментів романів Джозефа Конрада(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Кузнєцова, Л. А.Розглянуті початкові фрагменти (ПФ) у творах Дж. Конрада. Аналіз свідчить, що, як правило, вони мають зачин, середню частину і кінцівку. Середня частина характеризується зміною форми викладення і часто зміною дієслівно- часової форми, яка відкривала даний ПФ. Зачин і кінець утворюють рамкову композицію завдяки логіко-тематичній єдності, що досягається лексичним повтором, хронотопом, типом мовленнєвої форми і антропоморфізмом. ПФ підлягають типології. Beginnings as, a rule, present a logical structural and intonational unity the length of which varies from one sentence to a several paragraphs. Opening fragment of J.Conrad’s novels are suggestive of their semantic-structural organization. They presuppose the compositional and structural peculiarities of the whole text. Beginnings introduce the reader into the time and place of action and are bent for typology. The most frequently resorted to types are: narrative, descriptive, explanatory, contact- establishing, opening with direct/or represented speech.Item Використання документальних та художніх фільмів на практичних заняттях з іноземної мови в технічному вищому навчальному закладі(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Ільницька, Л. В.Розглянуті деякі переваги та недоліки використання документальних та художніх фільмів на практичних заняттях з іноземної мови. Зроблено спробу визначити фактори, що впливають на ефективність використання відеотехніки. Проаналізовано хід роботи над відеоматеріалами на практичному занятті. The article deals with some advantages and disadvantages of work on documentary and feature films at foreign language practical classes. There is an attempt to identify the factors which influence the efficiency of using video facilities. The course of work on video-materials at a practical class is analyzed.Item Деякі аспекти фольклоризму в сучасній українській поезії(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Карий, І. П.Висвітлені актуальні проблеми взаємодії художньої літератури і фольклору на прикладах самобутньої поетичної творчості Івана Драча, Ліни Костенко, Дмитра Павличка, Миколи Вінграновського, Ірини Жиленко, Романа Лубківського. Аналіз їх поезій дає змогу дійти висновку, що фольклор як феномен народної культури відкрив поетам безмежні можливості проникнення в духовне життя народу, став щедрою скарбницею образно-стильового та ідейно-тематичного збагачення індивідуальної художньої творчості, сприяв становленню їхнього неповторного таланту. The scientific research reveals a topical issue of the interaction of fiction and folk literary creations on the material of poetic works by Ivan Drach, Lina Kostenko, Dmitro Puvlichko, Mikola Vinhranovskyy, Irina Zchilenko, Roman Lubkivskyy. The analysis of their poetry leads to the conclusion that folk literature as a phenomenon of folk culture has a great deal to offer to the poets and namely, unlimited possibilities of penetration into the spiritual life of the people. Folk literature is proved to be a generous source of enrichment of individual artistic creations with stylistic means, ideas, themes and to facilitate the development of the unique poetic talents.Item Деякі лексичні засоби реалізації суб’єктно-авторської оцінки в “Одіссеї” Гомера(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Магійович, Н. О.Розглянуто використання лексичних засобів вираження суб’єктивної модальності у “Одіссеї” Гомера. Виокремлюються тематичні та ключові слова, слова-фаворити та слова-символи. Розглядається їх роль у формуванні суб’єктивно-авторської оцінки описуваних подій. The article deals with some lexical means used by Homer in his “Odyssey” that can be considered as bearing subjective modality. Thematic and key words, words-favourites and words-symbols are singled out and suggested to represent the subjective author’s evaluation of the events described.Item Платон як філософсько-літературний феномен(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Миськів, І. С.Розглядається філософська спадщина Платона та її осмислення українськими літературознавцями, на прикладі його діалогу “Бенкет”. Герой Платона зображений в опозиції до соціальної дійсності, бачить недосконалість світу, руйнує усталені стереотипи, шукає гармонізації філософського дискурсу та філософського способу життя. It deals with philosophical works by Plato and Ukrainian literary critics comprehending of them at the example of his work “Banquet”. The main character protests against social reality, notices world imperfection, destroys established stereotypes. He is looking for harmonization of philosophical wisdom and philosophical way of living.Item Методи навчання читанню ділової літератури як частини інтегрованого підходу до вивчення англійської мови(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Морська, H. O.Висвітлена проблема навичок читання і методів навчання розуміння тексту. Працюючи в комп’ютерному середовищі, студенти можуть розпізнавати свої проблеми при читанні тексту іноземною мовою, маніпулювати текстом для того, щоб висвітлити проблемні місця і мати справу з загальними навичками читання як частини інтегрованого підходу до навчання англійської мови. The article deals with the problem of reading skills and methods of teaching the understanding of the text. Working in a computer environment students can identify their reading problems, manipulate the text in order to highlight the problematic sections and thus deal with global reading skills as a part of integrated approach of teaching English.Item Зміст до Вісника "Проблеми лінгвістики науково-технічного і художнього тексту та питання лінгвометодики" № 465(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002)Item Методологічне обгрунтування навчання студентів іноземних мов з точки зору системного підходу(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Мунтян, С. Г.Розглянута проблема необхідності методологічного обґрунтування різноманітності сучасних методичних підходів у сфері викладання іноземних мов та пропонується рішення цієї проблеми на основі системного підходу. A problem of necessity for methodological substantion of modern methodical approaches variety in the sphere of foreign language teaching is considered in the article. The solution of the given problem on the system approach basis is proposed.Item Структури вторинної предикації у англійській мові: до питання класифікації(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Карамишева, І. Д.Об’єктом дослідження цієї статті є структури вторинної предикації (СВП). Наведений загальний огляд поглядів на визначення та класифікацію СВП у вітчизняній та зарубіжній лінгвістиці. Пропонується новий підхід до їх класифі¬кації, що оснований на функціонуванні як компоненті синтаксичних структур первинної предикації, комплементації та модифікації. The object of the investigation are structures of secondary predication. The article presents different points of views concerning definition and classification in works on grammar and syntax of home and foreign linguists. A new approach to the classification is suggested based on the functioning of these structures as a component of syntactic structures of primary predication, complementation and modification.Item Фразеологічна одиниця і слово: еквівалентність чи співвідношення(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2002) Вислободська, І. М.Досліджено поняття фразеологічної одиниці (ФО). Розглянуто теорію еквівалентності та співвідношення ФО і слова. Проаналізовані особливості фразеологічного та лексичного значень. The object of investigation is the notion of a phraseological unit (PhU). Relationship between a PhU and a word is considered on the basis of equivalence theory and the theory of correlation. Main peculiarities of phraseological and lexical meanings are analysed.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »