Проблеми економіки та управління. – 2000. – №391

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/8438

Вісник Національного університету "Львівська політехніка"

У Віснику опубліковані результати науково-дослідних робіт професорсько-викладацького складу та співробітників факультету економіки і менеджменту Державного університету “Львівська політехніка”, інших вітчизняних та закордонних вищих закладів освіти. Розглядаються актуальні питання економіки, а саме інвестиційного забезпечення розвитку її реального сектору, формування конкурентної стратегії підприємств, впровадження інноваційних процесів в сучасних умовах, визначення перспектив розвитку грошово-кредитної політики нашої держави, а також проблеми управління, серед яких функціонування підприємств в нестабільному середовищі, застосування нових технологій в інформаційних системах менеджменту, використання маркетингового аналізу, логістичних методів та контролінгових заходів, стимулювання інноваційної діяльності у виробничих системах. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для наукових працівників і спеціалістів відповідних галузей промисловості, викладачів та аспірантів вищих закладів освіти і слухачів системи підвищення кваліфікації.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка». – Львів : Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000. – № 391 : Проблеми економіки та управління / відповідальний редактор Й. М. Петрович. – 320 с. : іл.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 64
  • Thumbnail Image
    Item
    Зміст до Вісника "Проблеми економіки та управління" № 391
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2000)
  • Thumbnail Image
    Item
    Реструктуризація підприємств як засіб забезпечення віддачі виробничого потенціалу
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Лакуста, В. С.
    Ефективність реформування економіки України значною мірою залежить від спроможності менеджменту ефективно задіяти колосальний виробничий потенціал, і зокрема, в галузі машинобудування. Дієвим інструментом відродження “лежачих” машинобудівних гігантів повинна стати їхня реструктуризація. В роботі досліджуються можливі варіанти і пропонується алгоритм заходів з реструктуризації машинобудівних підприємств. The efficiency of reforming of economics of Ukraine largely depends on a competence of management effectively to involve an enormous manufacturing potential, and in particular in the field of engineering. The effective tool of revival “лежачих” of the mechanical engineering jumbos should become their re-structuring. In the robot the optional versions are investigated and the algorithm of measures on re-structuring mechanical engineering firms is offered.
  • Thumbnail Image
    Item
    Оцінка економічної доцільності залучення позикових коштів для фінансування інвестиційних проектів
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Прокопенко, В. І.; Ємельянов, О. Ю.; Гавриляк, А. С.
    Розглянуто існуючі методичні підходи до оцінки доцільності залучення кредитних ресурсів. Обгрунтована необхідність урахування часових параметрів кредитування. Подано низку нових критеріїв доцільності взяття позики з метою фінансування інвестиційних проектів. The existing methodical approaches to the estimation of benefit of an emploiment of a credit is considered. The necessity of taking into account of dynamic parameters of credit process is substantiated. The row of the new indexes of benefit of an employment of a loan for realization of investment projects is offered.
  • Thumbnail Image
    Item
    Логістика і контролінг як інтегровані функції менеджменту
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Поліщук, Н. В.
    Перехід до ринкової економіки вимагає нових підходів до управління. Вимоги, які стоять перед підприємствами. стосуються гнучкої реакції на бажання споживачів. Розвиток логістики і контролінгу, впровадження світових досягнень в практичну діяльність підприємств допомагають їм досягти необхідного рівня конкурентоспроможності. Proceeding to the market economy will require new access to the management. Living demands which are put before the enterprises will require a flexible reaction upon the customer’s needs. The development of logistic and controling, the introduction of world’s achievments in practical activity of the enterprises will help them to achieve required level of competitiness.
  • Thumbnail Image
    Item
    Логістика розподілу газу
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Шандрівська, О. Є.
    Розкрито можливість застосування логістики в сфері розподілу газу на фізичному та інституціональному рівні. Поставлені головна та окремі цілі у сфері розподілу газу, визначені логістичні функції в системі. Наведені конфлікти економічних цілей як всередині функціональних галузей розподілу, так і між ними. Подані перспективні напрями проектування логістичних рішень у сфері розподілу газу. The possibility of using of logistics in an orb of distribution of gas is uncovered. Are put main, and also separate purposes in an orb of distribution of gas. The logistics functions in a system are determined. The conflicts of economic targets both inside functional areas of distribution, and between them are adduced. The perspective directions of designing of the logistics solutions in an orb of distribution of gas are shown.
  • Thumbnail Image
    Item
    Деякі підходи до формування інфраструктури товарного ринку в Україні
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Васильців, Т. Г.; Мамчин, Р. О.
    Дана стаття розглядає деякі підходи до формування маркетингової інфраструктури товарного ринку в Україні. З метою розв’язання цієї проблеми на прикладі лікеро-горілчаної галузі аналізується конкретна можливість створення Торгового дому, який би представляв інтереси виробників лікеро-горілчаної галузі Львівського регіону, а також версія об’єднання виробників, дистриб’юторів та інших організацій у холдинги. This article examines some approaches of forming a goods marketing infrastructure in Ukraine. Just for solving this problem on liquer and vodka branch example is examining a concrete possibility of creating a Trading House which would represent an interests of liquer and vodka branch producers of Lviv region and also a version of uniting producers, distributors and other organisations to Holding.
  • Thumbnail Image
    Item
    Транспорт як об’єкт маркетингових досліджень
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Андрусів, С. В.; Струтинський, Т. І.
    Розглянуто можливість підходу до організації-постачальника транспортних послуг як до об’єкта маркетингу. Охарактеризовані можливі цілі та обґрунтовано необхідність маркетингових досліджень з метою визначення портфеля замовлень для транспортної організації. Звернено увагу на можливі методи при виборі стратегії розвитку згаданих організацій із врахуванням факторів зовнішнього середовища. The possibility of approach to the transport service supplier-company as to the object of marketing is described in this paper. The possible aims are characterized and the necessity of marketing research for backlog determination are grounded. The possible methods of strategy determination and the influenced external factors were taken to the consideration.
  • Thumbnail Image
    Item
    Впровадження систем МRР II у практику виробничо-торговельних підприємств
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Васєлєвскі, М.
    Розглядаються питання впровадження та використання сучасних технологій у галузі управління виробничим процесом. Описуються особливості функціонування системи планування виробничих ресурсів MRP II, аналізуються переваги, які отримуються при впровадженні даної системи. Детально аналізуються основні етапи впровадження системи на промисловому підприємстві. The question of introduction and using of the modern technologies in the field of production control are considered. The features of the Manufacturing Resources Planning (MRP II) are described; the advantages of the introduction of this system are analyzed. The basic stages of introduction of system at the industrial enterprise are described.
  • Thumbnail Image
    Item
    Соціально-економічні аспекти становлення підприємництва в Україні на фоні сучасних тенденцій розвитку світового господарства
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Панас, Я. В.
    У статті запропонована оцінка ситуації, що склалася у сфері підприємництва України на фоні розвитку світової економіки. Визначені і описані причини, які сприяли формуванню сучасної неефективної моделі національного господарства. Запропоновані заходи, що дають змогу сформуватися і успішно розвиватися цивілізованому підприємництву в нашій державі. The estimation of the situation that formed in the sphere of business undertakings of Ukraine against a background of world economy’s development is proposed in the article. Defined and described reasons that contributed to formation of contemporary ineffective model of national economy. Proposed measures that would allow to form and develop successfully civilised business undertakings in our country.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інтерпретація зв’язку між комплексом маркетинг-мікс і кінцевими результатами діяльності підприємств
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2000) Король, Б. О.
    У статті розглядається методологія і результати комплексного аналізу впливу маркетингових дій промислового підприємства, оптимізація витрат для компонентів маркетинг-мікс і тенденції їхнього впливу на остаточні результати діяльності. Враховуються іноземні й українські публікації з питань ефективності маркетингу. This graduation paper considers the methodology and results of general analysis of the industrial enterprise marketing activity, the optimization of expenditures for marketing-mix components and their influence on final activity results as well as the methods of these expenditures planing and prognosing. There is also taken in view the foreign and ukrainian economists publications in the question of marketing efficiency.