Логістика. – 2012. – №735
Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/15985
Вісник Національного університету "Львівська політехніка"
У Віснику опубліковано результати наукових досліджень професорського – викладацького складу та співробітників Національного університету “Львівська політехніка”, українських та закордонних вищих навчальних закладів, в яких висвітлені сучасні проблеми теорії логістики та маркетингу та їх адаптація до умов функціонування вітчизняного ринку, обґрунтовані методи маркетингового та логістичного управління, розглянуті механізми формування та проектування логістичних систем, проаналізовано практичний міжнародний досвід інтеграції логістики і маркетингу, єврологістики та євромаркетингу. Матеріали становлять інтерес і можуть бути корисними для широкої наукової громадськості, керівників державних виконавчих органів і Організацій усіх форм власності, викладачів, слухачів системи підвищення кваліфікації, студентів вищих навчальних закладів.
Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка» – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2012. – № 735 : Логістика / відповідальний редактор Є. В. Крикавський. – 251 с. : іл.
Browse
Item Вибір спеціалізованих інтернет-порталів як засобів маркетингових комунікацій підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Савченко, Ю. Т.; Шуліченко, А. Є.; Карий, О. І.Проаналізовані характеристики Інтернет-порталів як засоби маркетингових комунікацій підприємства та досліджено специфіку спеціалізованих Інтернет-порталів з продажу будівельних матеріалів та послуг. На основі проведеного аналізу визначено ключові характеристики Інтернет-порталів, на які слід звертати увагу підприємствам під час вибору місця розташування інформації про себе та свої товари. The characteristics of Internet-portals as tools of marketing communications of an enterprise are analyzed as well as the specifics of specialized Internet portals for constructional material and services are investigated in the article. It is proved that choosing an Internet-portal for promotion an enterprise have to evaluate number of its visitors and the geography of these visitors; whether these visitors find the portal via searching servers or directly (they are patrons); how much time visitors spend on the portal and whether they go further to enterprise sites from this portal. The popularity of searching servers for finding out new information among Internet users rises up the importance of such characteristics of a portal as PageRank and the number of indexed objects on the portal. Of course, the important role also plays the price for presenting information about an enterprise on the portal and the convenience of presented information about an enterprise editing.Item Детермінанти логістики постачання інвестиційних товарів(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Рикованова, І. С.Проаналізована відмінність понять “закупівля” та “постачання” на підприємстві, яке представлене як відкрита логістична система. Класифіковано товари інвестиційного призначення, які закуповує підприємство, та розглянуто чинники, які слід враховувати під час планування стратегії постачання таких товарів. Визначено, що процес проектування, дистрибуції, постачання, обслуговування інвестиційних товарів вимагає індивідуального підходу, що тягне за собою труднощі у стандартизації процесів закупівлі і постачання. The differences of notions “purchase” and “supply” at an enterprise, which is considered as an open logistic system where supply logistics is a link between distribution logistics and production logistics of an enterprise, are analyzed in the article. The main typical decisions that are made during the creation of supply system of enterprise circulating assets are considered and repeated or universal character of these decisions is identified. The investment goods, which are purchased by an enterprise, are classified and the factors that should be taken into account in planning the strategy of supplying such goods are studied. It is proofed that the process of designing, distribution, supplying and servicing of investments goods requires individual approach that is connected with some difficulties with standardization of purchasing and supplying processes.Item Дихотомія міграційних процесів у розвитку людського потенціалу України(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Леонова, С. В.Розглядаються основні питання виявлення, обґрунтування, оцінювання міжнародних міграційних процесів та дослідження їх впливу на розвиток людського потенціалу України. Здійснюється класифікація міграційних мотивів, аналізуються позитивні наслідки міграції та досліджується їх вплив на розвиток людського потенціалу України, що виступає передумовою ведення відповідної політики на державному рівні, спрямованої на максимізацію користі від міжнародної міграції. The main issue identification, study, evaluation of international migration and study the impact of migration on human development in Ukraine. Classification of migration motives, positive effects of migration are analyzed and studied their impact on human development of Ukraine, which is a prerequisite of appropriate policies at the national level, aimed at maximizing the benefits of international migration.Item Енергоаудит у системі енергоменеджменту підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Акіншина, О. В.; Третякова, Л. І.; Антоненко, О. М.Розглядаються пріоритетні напрями енергетичної стратегії та політики енергозбереження промислових підприємств, досліджуються першочергові завдання щодо підвищення ефективності використання енергетичних ресурсів проведенням енергетичного аудиту, представлені інструментарій і порядок проведення енергоаудиту. The paper examines the priority directions of the Ukrainian energy saving policy as well as a potential for increase in energy efficiency of industrial production through the use of technological component of the energy-saving potential where more effective utilization of material and energy resources is achieved via introducing the energy audit. The stages and order of implementation of the energy audit are defined, including the compilation of balance of energy and material resources.Item Зміст до Вісника "Логістика" № 735(Видавництво Львівської політехніки, 2012)Item Логістика квітів в Україні(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Висоцький, А. Л.; Боднар, А. Б.; Дзелендзяк, Ю. А.Розглянуто моделі організації логістики квітів від виробника до споживача. Проаналізовано особливості підготовки квітів до продажу, їх реалізації та транспортування до споживача. Досліджено розвиток ринку квітів в Україні. The models of logistics of flowers organization from producers to customers are considered in the article. Special features of flowers’ sale preparation and transportation to customers were also analyzed. The development of flowers market in Ukraine was investigated. The main technologies and packaging for flowers shipment are presented as well. The article describes main routes of flowers transportation into Ukraine. The main goal of the article is to research logistics of flowers in Ukraine that is to investigate flowers market, to identify the market share of domestic products, and to find out the role of logistics during the organization of flowers supply chains. The main directions for future scientific and practical researches in the field of flowers logistics are identifies in the article.Item Логістична політика постачання машинобудівного підприємства(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Сапотніцька, Н. Я.Досліджено стан логістики постачання на вітчизняних машинобудівних підприємствах. Логістику постачання представлено як першочерговий крок до стабільності підприємства у ринковому середовищі. Чим більше зінтегровані учасники ланцюга поставок, тим більший ефект підприємство отримає від логістичної політики. Удосконалення політики постачання зараховано до інноваційних процесів та представлено як один із чинників впливу на маркетингові інновації. Розраховано сукупний інтегрований вплив набору чинників, зокрема якості логістичної політики, темпів НТП та інновацій, на дохід підприємства за допомогою виробничої функції. Розроблена модель ланцюга створення вартості для підприємства ПАТ “Дрогобицький завод автомобільних кранів”, враховуючи задекларовані напрями діяльності. In article explores the state of logistics supply for domestic machine-building enterprises. Logistics supply presented as a first step for the stability of the enterprise in the market environment. The more members integrated supply chain, the greater the effect the company receives from logistics policy. Improving policy delivery attributed to innovative processes and presented as one of the factors influencing marketing innovation. Calculated the total integrated effect of a set of factors, such as: logistics policy, the rate of NTP and innovation in the enterprise income through the production function. The model of the value chain for the company PC "Drogobych truck crane plant" to given the declared activities.Item Логістичні “супермаркети” в обслуговуванні виробництва автомобільної промисловості(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Гречин, Б. Д.; Петецький, І.Наведено результати формування та впливу логістичних “супермаркетів”, системи точно в послідовність (JIS), системи точно в термін (JIT) та системи Kanban на монтажні системи підприємств-виробників транспортних засобів, зокрема автомобілів. Проведене дослідження дало змогу зробити багато висновків щодо особливостей побудови ефективної системи обслуговування та постачання виробництва автомобільної промисловості на сучасних підприємствах. Die Beitrag präsentiert die Ergebnisse der Bildung und Wirkung der Logistiksupermärkte der exakten Sequenz (JIS), das System just in time (JIT) und Kanban-System für die Montage von Unternehmen, Hersteller von Fahrzeugen, einschließlich Autos. Die Forschung hat es ermöglicht, einige Schlussfolgerungen in Bezug auf die Merkmale eines effizienten Wartungbzw. Versorgungsystem der Automobilindustrie in modernen Unternehmen machen.Item Логістичні проблеми розвитку персоналу(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Копець, Г. Р.; Леськів, М. Р.Розглянуто розвиток персоналу як невід’ємної ланки процесу формування стійкої конкурентної позиції підприємства на ринку. Обґрунтована необхідність створення умов для оптимізації витрат на розвиток персоналу. Розглянуто логістичні проблеми розвитку персоналу. Визначено суть та чинники, які впливають на сутність поняття “розвиток персоналу”. Охарактеризовано стратегічні напрямки та переваги розвитку персоналу для підприємств, пов’язані з ними логістичні витрати. In the article of staff growth is considered as an integral link of the process of sustainable competitive position on the market. The necessity of creating conditions for the optimization of the cost for staff growth is grounded. Logistical problems of staff growth are considered. In this article the object of personnel growth and its principle descriptions are determined. Strategic directions and advantages of introduction of staff growth of enterprises and connected with they logistical costs are characterized.Item Маркетологи на ринку праці: проблеми підготовки та професійної адаптації(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Хтей, Н. І.; Дриль, О. І.; Земляк, І. Я.Проаналізовано тенденції затребуваності молодих фахівців окремих напрямів підготовки, попит на маркетологів, що сформувався на ринку праці. Визначено значення професії промоутера для формування майбутнього маркетолога, труднощі професійної адаптації молодих фахівців економічного профілю у новому колективі та умови і чинники, необхідні для цього. Проведене дослідження дало змогу визначити актуальність маркетингу як спеціальності, яка сприяє швидкому кар’єрному зростанню та роботи промоутером, що є першою сходинкою у формуванні кар’єри маркетолога. To the article a tendency is driven in relation to highly sought of young specialists of separate directions of preparation, demand on marketing specialists, that was formed at the market of labour, is analysed. The value of profession of promoter is analysed for a future marketing specialist. Difficulties over of professional adaptation of young specialists of economic profile and condition and factors necessary for professional adaptation of young workers in a new collective are brought. Undertaken a study gave an opportunity to do the row of conclusions in relation to actuality of marketing as speciality, that assists a rapid quarry increase and working as a promoter that is the first step in forming of career of marketing specialist.Item Методичні підходи до оцінки персоналу промислових підприємств(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Доскуч, Л. В.Для визначення ефективності та забезпечення економічного розвитку будь-які процеси, явища та ресурси на підприємстві повинні бути вимірюваними та підлягати оцінці. Це стосується також персоналу підприємства та процесів, пов’язаних із управлінням ним. Тому актуальним питанням постає вибір оптимальних інструментів оцінювання, окреслення етапів процесу його здійснення, висвітлення потреб, задля яких здійснюється оцінювання. To determine the efficiency and economic development, any processes, events and resources at the enterprise must be measurable and be assessed. This statement also applies to company`s staff and processes related to staff management. Therefore, the current issues face the choice of optimal instruments of evaluation, outlining the stages of its implementation, coverage requirements, for which the assessment has to be done. This study outlines the concept of “Staff Assessment”, singled out the criteria for selecting assessment methods. Some methods, that allow making the most complete evaluation of personnel, are represented. The sequence of stages of personnel assessment on the industrial enterprise is proposed. In the article the relationship between existing assessment methods and requirements of the new law “About the workers’ professional development” is also analyzed. Finally the concept and stages of career development is discussed as the next step of the process of industrial enterprise staff management.Item Мінімізація витрат у логістичному ланцюгу поставок з використанням економіко-математичного моделювання(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Кузьо, Н. Є.Обґрунтована доцільність використання багатокритеріальної оптимізації для моделювання логістичного ланцюга поставок. Розглянуто етапи функціонування логістичного ланцюга поставок, типові логістичні задачі та моделі для їх вирішення. Запропоновано економіко-математичну модель мінімізації витрат у ланцюгу поставок для випадку, коли необхідно мінімізувати витрати на закупівлю та постачання матеріальних ресурсів, собівартість продукції та витрати на її збут. The expediency of using multiobjective optimization for modeling logistics supply chain is justified In the article. The stages of operation of the logistics supply chain, typical logistics problems and models for its solution are considered. The maximum satisfaction of production in material resources (in quantity, quality, deadlines, etc.) with minimum cost of their acquisition has to be provided on the first stage for the effective organization of the company. On the second stage a production plan in which the cost of production is lowest in the known reserves of each type of resource and cost of each resource to produce each product should be created. On the third stage the optimal scheme of transportation products to brokerage firms, and then - to customers with minimum total cost has to be determined. The mathematical model to minimize costs in the supply chain for the case when it is necessary to minimize the cost of procurement and supply of mate rial resources, cost of production and distribution costs of products is proposed.Item Місце та проблеми малих прибудинкових магазинів на ринку споживчих товарів міста Львова(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Надашкевич, В. О.; Таранський, І. П.Висвітлено дослідження малих прибудинкових магазинів продовольчих товарів в м. Львові, що проводилося у квітні 2012 р. Розкрито тенденції розвитку роздрібної торгівлі споживчими товарами та проблеми, з якими стикаються малі магазини. Розглянуто проблеми конкурування на ринку як між однотипними магазинами, так і в стосунку до супер- та гіпермаркетів, Інтернет-магазинів. Результати дослідження адресуються органам місцевої влади та суб’єктам підприємництва, а саме – власникам малих магазинів, дистрибуційним компаніям та виробникам продовольства. Малі прибудинкові магазини відіграють значну роль як в забезпеченні ринкової інфраструктури роздрібної торгівлі, так і в соціально-економічному розвитку суспільства, адже виступають наймасовішим різновидом малого підприємництва, забезпечують господарче пожвавлення та посилюють середній клас. Лише за наявності добре організованої, ефективно діючої роздрібної торгівлі може діяти і розвиватися гуртова торгівля та виробництво. The article considers the actual research of small adjacent food shops in Lviv, which was conducted in April 2012. Trends in the retail trade of consumer goods and issues with which face small stores are revealed. Also the problems of competing in the market, as between the same type shops, and in the matter of super- and hypermarkets, online stores are described. The results are addressed to local authorities and business entities, including owners of small shops, distribution companies and food producers. Small adjacent food shops take an impotent role both in providing market retail infrastructure and society socio-economic development, as are the most mass kind of small business, provide economical revival and strengthen the middle class. Only in situation with well-organized, effective retail trade the wholesale trade and manufacturing could develop and raise up.Item Національний бренд та брендинг у контексті міжнародних подій(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Люльчак, З. С.; Ліпенцев, А. А.; Галущак, Ю. І.Представлено удосконалення поняття “національний бренд” з позиції проведення міжнародних подій, а саме – результату узгоджених дій, поведінки, інвестицій, інновацій, політичних та міжнародних комунікацій країни задля реалізації національної безпеки, культурної автентичності, конкурентної переваги країни-організатора. Розглянуто процес проведення національного брендингу та запропоновано алгоритм його впровадження. Проведено поетапний аналіз проведення національного брендингу України у контексті Євро-2012. The improved notion of national brand from the point of view of international events, i.e. the result of coordinated actions, behavior, investments, political and international communications of a state in order to realize national safety, cultural authenticity, competitive advantages of the country that organizes international events, is presented in the article. The process of national branding is investigated and the consequence of its making is suggested: the justification of necessity to create national brand; audit of country positioning alternatives; definition of strategic direction of national branding; development and realization of marketing actions; management of national brand; evaluation of national brand. The staged analysis of the national branding of Ukraine in context of European Football Championship Euro-2012 by the suggested algorithm is made.Item О роли ценных бумаг в финансовом обеспечении развития(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Балаева, Э. Я.Формирование рынка ценных бумаг открывает новые возможности экономического развития в постсоветском пространстве. Оценка этих возможностей является актуальной задачей. The formation of securities market opens up new possibilities for economic development in the post-Soviet territory. The estimation of these possibilities is an actual problem. In article some advantages of securities in comparison with other sources of financing are revealed. The main directions of effective formation securities market are defined. Формування ринку цінних паперів відкриває нові можливості економічного розвитку у пострадянському просторі. Оцінка цих можливостей є актуальним завданням. Виявлено деякі переваги цінних паперів порівняно з іншими джерелами фінансування. Визначено основні напрями ефективного формування ринку цінних паперів.Item Оптимізація перевезень: проблеми використання “транспортної задачі”(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Подвальна Г. В.Висвітлено поняття “транспортна задача” або “транспортне завдання”, чи “транспортне питання”. Вплив зовнішніх чинників, планування і реалізація транспортних процесів, і зокрема, оптимізація операційних рішень. Застосовуючи оптимізаційні методи, пошук оптимальних розв’язків, розробити оптимальний транспортний план сполучень певної кількості споживачів від певної кількості постачальників. Систематизація оптимального розв’язку задач маршрутизації та транспортної задачі, дасть змогу ефективніше розподілити час обслуговування клієнтів транспортних підприємств, що, своєю чергою, збільшить дохід та ефективність роботи підприємства загалом та транспортного відділу окремо. A transport is industry of economy, in that efficiency is theresult of influence of various factors, in the large measure ofexternal in relation to transport subjects and from themindependent. Influence of these factors causes that planning andrealization of transport processes, and in particularoptimization of operating decisions, is a very difficult task. Aconcept "a transport task" or "transport task", or a "transportquestion", is reflected. Influence of external factors, planning and realization of transport processes, and in particular optimization ofoperating decisions. Application of optimization methods, search of optimal decisions, to work out an optimal transportplan of connections the determined amount of consumersfrom the determined amount of suppliers. Systematization of optimal decision of tasks of routing andtransport task, will allow more effectively to distribute serviceof customers of transport enterprises time, that, in turn, willincrease a profit and efficiency of work of enterprise on thewhole and a transport department separately.Item Організаційно-інституційні зміни містообслуговуючого комплексу в умовах ринкової економіки(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Глинський, Н. ЮЗдійснено аналіз європейської практики організації діяльності у межах містообслуговуючих галузей у ринкових умовах. Показано відмінності у підходах щодо надання публічних послуг комунальними підприємствами та залученням до цього процесу незалежних організацій. Співвіднесено існуючі за кордоном підходи щодо організації обслуговування органами самоврядування жителів міст та бізнес-сектору із можливістю їх застосування в умовах України. The analysis of European practice of organization of activity within the framework cityservice industries in market environment is carried out in the article. The differences of approaches to providing public services by public utility enterprises and the independent organizations involvement to this process are shown. On the basis these differences the advantages and disadvantages of organization of process of public services providing in terms competition that means allowing to these activities not only institution affiliated to the local government, but also independent companies are presented. The existing foreign approaches to the organization of service providing of cities self-government to their citizens and the local business are evaluated in terms of their possibility of application in the Ukrainian conditions. The main directions of the best European practices of stakeholders services by the local selfgovernment implementation in the domestic circumstances are grounded, the examples of such Ukrainian cities experiences in this sphere are presented, main barriers which do not allow to enforce this process to considerable scales are defined.Item Організація логістики у кластерних структурах(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Похильченко, О. А.Актуалізовано доцільність використання логістичного підходу у кластерних структурах. Зокрема, розглянуто роль логістики на етапах формування кластера і його безпосереднього розвитку. Cхематично наведено місце логістики у ланцюгу створення вартості у межах кластера. Основний акцент зроблено на дослідженні особливостей організації логістики всередині кластера, висвітлено поняття логістичного аутсорсингу та доведено його значення на етапі розвитку кластера. Зокрема, аргументована доцільність покладення функції щодо організації логістики у кластері та логістичного оператора відповідно до концепції 3PL. Окреслено основні функції логістичного оператора. Також розглянуто два підходи до залучення логістичного оператора у кластер, а саме – через тендер та на основі створення координаційного центру відповідно до концепції 4PL. Наведено переваги та недоліки кожного підходу. Advisability of applying logistic approach in cluster structures is actualized. In particular, the role of logistics in the stage of the cluster and its immediate stage of development is examined. The logistics position presented in the value chain within the cluster is presented. The main emphasis is on studying characteristics of logistics within the cluster. The concept of logistics outsourcing described and proved its value at the stage of the cluster. In particular, advisability of laying function of logistics in a cluster of logistics operator in accordance with the concept of 3PL argued. The basic functions of logistics operator are described. Also considered two approaches to engagement logistics operator in the cluster, namely through a tender and on the basis of a coordination center in accordance with the concept of 4PL. Given the advantages and disadvantages of each approach.Item Особливості комплексу маркетингу бальнеологічного курорту(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Добуш, Ю. Я.Комплекс маркетингу бальнеологічного курорту формують ті самі елементи, що й традиційний маркетинг. Відмінності полягають у сутнісному розумінні кожної складової маркетингу-мікс. Зокрема під товаром у територіальному маркетингу розуміється курорт як територія, його ресурсний потенціал, інфраструктура, природні умови тощо. Тобто курорт як товар містить матеріальну і нематеріальну складові. Тому курорт як товар розглядається як із споживацького погляду, так і з господарського. Враховуючи складність розуміння курорту як товару виникає необхідність розуміння ціни на такий “товар”. Оскільки деякі складові, які формують курорт як товар, неможливо оцінити фактично, адже вони є нематеріальними компонентами, то доцільно визначити вартість курорту у вигляді рейтингової оцінки, яка в певний спосіб дасть змогу визначити вартість курорту як товару. Відповідно виникає питання щодо вибору методів розповсюдження товарної пропозиції курорту, яка полягає в укладанні угод через ділове інформування, представлення можливостей і переваг курорту організацією виставок, ярмарків. У просуванні курорту як товару використовуються фактично ті самі інструменти, що й у традиційному маркетингу. Особливість полягає у суб’єктах їх реалізації, якими виступають місцеві органи влади та органи місцевого самоврядування. Крім того, до комунікаційного процесу залучається і бізнес-середовище курорту. Визначені особливості складових комплексу маркетингу бальнеологічного курорту із врахуванням особливостей територіального маркетингу та території дають змогу підійти до ефективної маркетингової політики управління розвитком бальнеологічного курорту. Marketing mix of a balneological resort is formed by the same elements, as traditional marketing. Distinctions are shown in intrinsic sense of each component of marketing-mix. Particularly product in territorial marketing are understood as a resort area, its resource potential, an infrastructure, an environment etc. There is a resort as the product contain a material and non-material component. Therefore the resort as the product is considered as from the consumer point of view, and economic. Proceeding from complexity of understanding of a resort as goods there is a necessity of understanding of the price for such “product” .As some components which form a resort as cannot be estimated the product practically, after all they are non-material components definition of cost of a resort in the form of a rating estimation which definitely will allow to define resort cost as the product is expedient. Accordingly there is a question on a choice of methods of distribution of the commodity offer of a resort which consists in fulfilment of transactions through business informing, representation of possibilities and advantages of a resort by the organisation of exhibitions, fairs. In promoting the resort as a product used the same tools as in traditional marketing. Feature consists in subjects of their realisation as whom local authorities and local Lviv Polytechnic National University Institutional Repository http://ena.lp.edu.ua 73 governments act. Besides in communication process are involved also business environment of the resort. The features component of the marketing mix balneological resort to the specific regional marketing and territories allow to approach the effective marketing of the development of balneological resort.Item Практична цінність маркетингу в умовах розвитку фармацевтичного ринку(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Мних, О. Б.Досліджено проблеми фармацевтичного ринку України і доведено необхідність впровадження маркетингових інструментів для регулювання його розвитку у контексті покращання якості життя. Велику увагу приділено проблемі соціальних аптек, доступності цін на фармацевтичну продукцію, забезпечення медичними препаратами соціальнонезахищених верств населення. In this article we examine the problems of the pharmaceutical market of Ukraine and the necessity of implementation marketing tools for the regulation of its development in the context of improving the quality of life. The purpose of this article is determining the practical value f marketing in conditions of pharmaceutical market development. Much attention is paid to the problem of social pharmacy accessibility of prices for pharmaceuticals, providing with the medicines for social and vulnerable people. There is given a chart, which represents morbidity of population of Ukraine for the last twenty years. At the end of the article there are conclusions and perspectives of the next researches. We can draw a conclusion that the key-note of the article, basic material and conclusions were set out clearly, correctly and correspond to the subject of the text.