Держава та армія. – 2014. – №784

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/24509

Вісник Національного університету "Львівська політехніка"

Тематичний випуск “Держава та армія” фахового Вісника Національного університету “Львівська політехніка” виданий з ініціативи Інституту гуманітарних та соціальних наук Львівської політехніки. У цьому випуску Вісника публікуються наукові статті, в яких основну увагу приділено проблемі історії України та її державності і національним Збройним cилам. Виходить у двадцять другий раз. Цей випуск також містить матеріали Міжнародної науково-практичної конференції “Проблеми музеєфікації, реконструкції та експонування пам’яток ранньосередньовічної доби”, що відбулась на базі Культурно-археологічного центру с. Пересопниця на Рівненщині 1–2 червня 2013 р. Розрахований на науковців, викладачів гуманітарних дисциплін, студентів, усіх тих, хто цікавиться проблемами військової історії України.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка» : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка». – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2014. – № 784 : Держава та армія / відповідальний редактор С. В. Терський. – 288 с.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості організації виховної роботи з особовим складом в умовах переходу до контрактної форми комплектування Збройних сил України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Буковський, І. В.
    Розглянуто питання організації виховної роботи з особовим складом в умовах переходу до контрактної форми комплектування Збройних сил України. Останні події в державі підтвердили стару істину про те, що від морального стану особового складу, його патріотизму і готовності жертвувати собою заради Батьківщини в вирішальному сенсі залежить міць армії. У зв’язку з цим надзвичайно важливою постає проблема всебічного вдосконалення виховної роботи, загалом, і військово-патріотичного виховання, зокрема. In this article, the author examines the organization of educational work with staff in the transition to the contract form of the Armed Forces of Ukraine. The topic of research at present is extremely relevant, because over the past few months in the public eye in Ukraine began its armed forces. Their state is actively discussing by media, representatives of political forces, political analysts, NGOs, civil society representatives. The reasons for this are several. And most of them - the aggression of Russia against Ukraine and its annexation of the Crimea. Suddenly everyone interested in the problem of combat capability of the army and navy, their ability to safeguard the independence and territorial integrity. Never, since Ukraine’s independence so sharply was not on the issue of preserving the sovereignty of Ukraine. Amid threats facing it became apparent to all problems and difficulties which are in the Armed Forces. It became apparent crisis in the military, where it was unable to protect our territory. Recent developments in the country have confirmed the old truth that the morale of troops, his patriotism and willingness to sacrifice themselves for the sake of the homeland depends crucially on the power of the army. Due to this crucial problem arises comprehensive improvement of educational work in general and military-patriotic education in particular. Raising troops in any country depends on the economic, political, ethnic, religious, and many other factors. Radical changes are taking place now in the Armed Forces, for the establishment of adequate in these processes of social and educational conditions and determine the need for optimal development of education, the implementation of current ideas and technologies, the transition from an authoritarian to a person-oriented differentiated system of education.