Вісник Національного університету “Львівська політехніка”: журналістика. – 2023. – Випуск 1 (5)

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/61391

Науковий журнал

Є правонаступником збірника наукових праць «Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: «Журналістські науки», який започатковано у 2017 р. Відповідно до Наказу Міністерства освіти та науки України № 1017 від 27.09.2021р. "Вісник Національного університету "Львівська політехніка": журналістика" включено до Переліку наукових фахових видань України (категорія "Б"). Галузь науки: соціальні комунікації, спеціальність 61 (журналістика). Виходить двічі на рік з 2021 року.

Вісник Національного університету «Львівська політехніка»: журналістика : науковий журнал. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2023. – Випуск 1 (5). – 94 с. : іл.

Вісник Національного університету “Львівська політехніка”: журналістика

Зміст


1
9
16
23
33
40
50
57
65
70
80
89
91

Content


1
9
16
23
33
40
50
57
65
70
80
89
91

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Специфіка та різновиди кіносюжетів у сучасних ЗМІ
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Максимович, Мирослав; Maksymovych, Myroslav; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Указано на те, що кінематограф та його виражальні засоби як вид мистецтва та галузь людської діяльності, що може створювати рухомі зображення, завдяки сучасним технічним пристроям, став невід’ємним атрибутом сучасних засобів масової інформації. Кіносюжети стали важливою візуальною складовою медійного продукту нашого сьогодення. Їхня затребуваність вимагає не лише збільшення кількісних показників у процесі виробництва, а й нових підходів до поліпшення якості такої продукції, адже від її популярності серед глядацької аудиторії напряму залежить кількість фінансової винагороди від рекламодавців та рейтингові показники телеканалів. Здійснено короткий огляд джерельної бази з проблематики дослідження. Розглянуто основні визначення й характерні особливості кіносюжетів як одного з важливих елементів сучасної візуальної журналістики. Закцентовано увагу на різновидах кіносюжетів у сучасних засобах масової інформації. Здійснено класифікацію кіносюжетів за різними характеристиками. Проаналізовано специфічні риси кіносюжетів та базові елементи їхнього створення. Вказано на те, що однією з особливостей створення якісного кіносюжету є вміння правильно і грамотно створити його сценарій. Наведено погляди теоретиків та практиків сучасної телевізійної журналістики на технологію створення кіносюжетів відповідно до правил драматургії та сценічної майстерності. У висновках наголошено на професійних аспектах підготовки журналістів, які хочуть спеціалізуватися на виготовленні кіносюжетів для сучасних засобів масової інформації
  • Thumbnail Image
    Item
    National and regional telemarathons during the war: comparative characteristics
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Галів, Олег; Galiv, Oleg; Терно́пільський націона́льний педагогі́чний університе́т і́мені Володи́мира Гнатюка́; Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University
    Телебачення було і залишається одним із найпотужніших засобів масової комунікації. Особливо його вплив відчутний у період широкомасштабних війн, адже тоді інформація стає не просто відомістю, незалежно від форми її подання, а інструментом контрпропаганди, елементом національної безпеки, а поширення інформації – можливістю донесення життєво необхідної для суспільства і держави правди до споживача інформації про справжнє становище речей. Саме на такому етапі на сьогодні перебуває телепростір України, значення якого у війні проти ворога вийшло на зовсім новий – більш важливий і системний рівень. З урахуванням стандартів і принципів телевізійної журналістики і українського законодавства, яке регламентує і контролює телевізійне виробництво у час воєнного стану по-іншому, телебачення продовжує працювати для забезпечення безперебійного інформування суспільства. Зважаючи на це, актуальною є тема дослідження того, як телевізійна журналістика використовує широкий спектр доступних їй можливостей наживо вести інформаційну боротьбу заради поширення правдивих даних. Зокрема, з використанням у сучасному українському телевізійному виробництві телемарафонів або, як ще їх називають, телемаратонів. Дослідження показало, що телемарафони в Україні в період широкомасштабної війни, розгорнутої Росією проти України, стали популярним і дієвим типом поширення інформації про стан речей на фронті, аналітику подій минулого і сьогодення, найважливіших рішень владних структур, аналізу рішень, ухвалених урядами солідарних у цій війні держав із Україною і міжнародних організацій. Завдяки своїй новизні в телевізійному просторі, телемаратони стали доступними не лише глядачам загальнонаціональних телеканалів, а й прихильникам регіональних медіа. Специфіка телевізійних марафонів, їхнє виробництво і використання у телевізійному просторі має хороші перспективи для підсилення телевізійного мовлення і протистояння пропаганді з боку країни-агресора, а також задля оперативного поширення актуальної і точної інформації, дає можливість присутності у телеефірі представників органів влади і Генерального штабу, які нині є першоджерелом інформації, а також аналітикам і представникам громадського середовища, що допомагають відстоювати інформаційну безпеку держави. Також це показник високого рівня організації телевізійного виробництва, його постійного розвитку і можливості реагувати на потреби споживачів інформації. Адже світ не стоїть на місці і стрімкий розвиток і популярність соцмереж, месенджерів і онлайн-медіа потребують гідної конкуренції з боку традиційних медіа. Завдяки телемарафонам телевізійна журналістика приймає цей виклик і, хоч навіть за таких умов трохи втрачає в оперативності поширення інформації, утім завдяки її точності і перевірці унеможливлює масове поширення дезінформації та фейків, яких є багато, наприклад у телеграм-каналах, і вони працюють на ворога.