Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2003. – №478

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/42079

Вісник Національного університету "Львівська політехніка"

До тринадцятого випуску збірника науково-прикладних праць “Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку” увійшли статті, які відображають проблеми підприємництва, менеджменту, інвестиційної та інноваційної діяльності, регулювання економіки України тощо. Для працівників підприємств, банків, інвестиційних та інноваційних структур, органів державного управління, викладачів вищих навчальних закладів, науковців, аспірантів та студентів економічних спеціальностей.

Вісник Національного університету "Львівська політехніка" : [збірник наукових праць] / Міністерство освіти і науки України, Національний університет "Львівська політехніка. – Львів : Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2003. – № 478 : Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку / відповідальний редактор О. Є. Кузьмін. – 244 с. : іл.

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Firma internetowa, wirtualna czy cybernetyczna?
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2003) Kupczyk, A.; Kręcicka, A.; Lutek, P.; Національний університет "Львівська політехніка"
    Wspolczesne, rewolucyjne zmiany swiata gospodarczego zacz^ly burzyc paradygmat mikroekonomii funkcjonuj^cy przez ostatnie kilka stuleci, wobec czego mowi si§ obecnie o tzw. Starej Ekonomii (teoria neoklasyczna), ktora stopniowo ma wypierac Nowa Ekonomia-nowe spojrzenie na rynek. W warunkach zmiennosci pospiesznie poszukuje się nowych metod organizacji i zarządzania, pozwalajcych na przywrocenie efektywnych dzialan firm, ktore zmuszone są do doskonalenia sposobow funkcjonowania i produkowania, c ig le g o przeprojektowania procesow (reengineeringu) w celu lepszej obslugi klienta czy poszukiwania rezerw kosztowych. Revolutionary changes in a global business environment begin to destroy the concept of micro economy functioning through years. We can now separate those two approaches indicating on the Old Economy (classic theory) and the New Economy treated as a contemporary view on a market. In these changeable circumstances everyone is looking for different methods of planning and managing, helping with efficiency improvement of companies forced to search the excellence of manufacturing, reengineering, servicing their customers and finally costs reducing.
  • Thumbnail Image
    Item
    Wykorzystanie koncepcji wartości do oceny efektywności zarządzania w Polskich przedsiębiorstwach
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2003) Lutek, P.; Szczepanski, A.; Національний університет "Львівська політехніка"
    Wartosc jest podstawow^ kategori^ we wspolczesnym zarz^dzaniu; jest pomostem w komunikacji pomiçdzy przedsiçbiorstwem i jego otoczeniem, jest czynnikiem spajaj^cym srodowisko wewnçtrzne kazdej organizacji, jest kryterium decyzji kierowniczych i formulowania strategii, jest tworzywem wszelkich procesow pracy, jest kluczem w transmisji celôw i programow strategicznych na poziom programow i zadan operacyjnych a takze - w odwrotnym kierunku - wyrazania charakteru i tresci presji operacyjnej na wierzcholek strategiczny przedsiçbiorstwa, wyjasnia istotç kryzysow i konfliktow w organizacji, stanowi punkt orientacyjny w procesie zmiany organizacyjnej (utrzymanie glownej funkcji zmiany oraz wprowadzanie nowej kultury organizacyjnej i wzorcow zachowan), jest podstaw budowania przywôdztwa i kompetencji kierowniczych, itp. The value as a concept of management theory functions in a great number of areas and can be treated as a key element of a company influence both internal and external as well. Additionally, one find this term useful in formulating overall strategies, in transmission of objectives and strategic plans onto the operational level and the other way around as a translator of messages and pressures coming from the company bottom line to its top management. The concept explains also an essence of internal conflicts and crisis situations within an organization, being a key point in a process of building a leadership, core competencies and implementing new organizational culture.