Юридичні науки. – 2017. – № 884

Permanent URI for this collectionhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/44703

Вісник Національного університету «Львівська політехніка»

У збірнику наукових праць серії “Юридичні науки” запропоновано результати наукових досліджень актуальних проблем з різних напрямів юридичної науки, розроблено наукові концепції щодо вдосконалення вітчизняного та зарубіжного законодавства. До нього увійшли аналітичні статті та фахові коментарі вчених Навчально-наукового інституту права та психології Національного університету “Львівська політехніка”, вітчизняних і зарубіжних науковців, експертні оцінки та рецензії провідних фахівців у галузі права. На авторів опублікованих матеріалів покладається повна відповідальність за підбір, точність наведених фактів, цитат, економіко-статистичних даних, відповідної галузевої термінології, власних імен та інших відомостей. .

Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Юридичні науки : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Національний університет «Львівська політехніка» ; голова Редакційно-видавничої ради Н. І. Чухрай. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. – № 884. – 300 с. : іл.

Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія: Юридичні науки

Зміст


1
4
11
15
24
30
38
47
52
59
64
72
80
88
93
101
108
113
120
127
132
138
147
155
163
170
176
182
186
193
205
212
218
223
230
237
243
250
254
259
265
272
281
286
292
296

Content


1
4
11
15
24
30
38
47
52
59
64
72
80
88
93
101
108
113
120
127
132
138
147
155
163
170
176
182
186
193
205
212
218
223
230
237
243
250
254
259
265
272
281
286
292
296

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 46
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблема визначення поняття публічної влади в теорії держави і права
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Ковальчук, Софія; Kovalchuk, Sofia; Ковальчук, София; Національний університет “Львівська політехніка”; National University “Lviv Polytechnic”
    Проаналізовано питання природи та змісту публічної влади, наукові підходи до розуміння цього поняття, з’ясовано структуру публічної влади, ознаки та основні форми реалізації. Зокрема звернено увагу на співвідношення суспільно-політичної, державної та публічної влади. Визначено спільні та відмінні риси, зокрема автор розглядає характер такої влади, суб’єктний склад та територію. Запропоновано авторське визначення поняття публічної влади.
  • Thumbnail Image
    Item
    Розуміння соціального інтелекту в науці
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Любочкіна, Ганна; Liubochkina, Hanna; Любочкина, Анна; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розкрито поняття та зміст розуміння соціального інтелекту в науці. Визначено особливості та сучасні тенденції соціального інтелекту. Окреслено основні принципи та форми соціального інтелекту винахідників.
  • Thumbnail Image
    Item
    Конституціоналізм і українська модель конституціоналізму: до проблеми формування національної державно-правової традиції
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Терлюк, Іван; Terlyuk, Ivan; Терлюк, Иван; Національний університет “Львівська політехніка”; National University “Lviv Polytechnic”
    Досліджено феномен конституціоналізму та української моделі конститу- ціоналізму в контексті формування національної державно-правової традиції. Вислов- лено думку, що основною формулою побутування української моделі консти- туціоналізму є ідея забезпечення прав і свобод людини через обмеження державної влади, передовсім, засобами парламентаризму, місцевого самоврядування й організацією державних відносин з чітким поділом повноважень. Наголошується на тому, що в основі української національної державно-правової традиції – особливе ставлення українців до свободи як центральної ознаки конституціоналізму.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аспекти будівельного права Російської імперії в “Уложении о наказаниях уголовных и исправительных (видання 1866 р.) та працях тогочасних російських юристів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Макарчук, Володимир; Makarchuk, Vladimir; Макарчук, Владимир; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто норми чинного в Російській імперії у ХІХ ст. будівельного права та правові (кримінальні й адміністративні) санкції щодо його порушників.
  • Thumbnail Image
    Item
    Територіально-адміністративні зміни у Львівському повіті у 1920-х. – поч. 1930-х. рр. XX ст.: приєднання приміських гмін до “Великого Львова” та ставлення до цього противників проекту
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Захарчин, Наталія; Zakharchyn, Natalia; Захарчин, Наталья; Національний лісотехнічний університет; National Forestry University of Ukraine
    Розглядається один з етапів територіально-адміністративних змін у Львівському повіті у міжвоєнний (1918–1939 рр.) період. Приміські села (гміни) планувалось приєднати до Львова з огляду на соціально-економічну, політичну та правову доцільність. Навколо проекту створення “Великого Львова” точились дискусії серед прихильників та противників розширення меж міста. Проаналізовано аргументи сторін, що охоплюють економічні, соціальні, адмністративні та ін. аспекти питання.
  • Thumbnail Image
    Item
  • Thumbnail Image
    Item
    Порядок формування, структура та повноваження двопалатного парламенту в Україні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Ковальчук, Олена; Kovalchuk, Olena; Ковальчук, Елена; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Дослідження присвячено розглядові проблемних питань запровадження двопалатного парламенту в Україні. Запропоновано формувати Верховну Раду України з двох палат: нижньої – Палати представників і верхньої – Палати регіонів, щоб нижня Палата складалася зі 189 депутатів, верхня з 27 депутатів. Загалом парламент налічував би 216 депутатів. Депутатом нижньої палати може бути громадянин України, який на день виборів досяг 35 років, верхньої – 40 років, та повинні проживати в Україні останні десять років. Нижню – Палату представників формувати на основі пропорційної системи. Для проведення голосування утворювати 27 багатомандатних округів і від кожного округу обирати по 7 депутатів. Вибори проводити за відкритими партійними списками, а виборчу квоту визначати окремо в кожному виборчому окрузі. Для розподілу мандатів між партіями – кількість голосів виборців за кожну окрему партію, що подолала 10 % бар’єр ділити на виборчу квоту. Верхню – Палату регіонів формувати виключно з голів обласних рад, яких обирати не депутатами відповідної ради, а громадянами відповідної територіальної громади за мажоритарною системою відносної більшості.
  • Thumbnail Image
    Item
    Конституювання юридичної концепції народного суверенітету в європейській правовій традиції кінця ХІХ – початку ХХ століття
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Богів, Ярина; Bohiv, Yarina; Богив, Ярина; Національного університету “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Стаття присвячена аналізу ідей вчених юристів кінця ХІХ – початку ХХ століття (А. Есмена, Л. Дюгі, М. Оріу), які розробили юридичну концепцію народного суверенітету і заклали основи європейської моделі конституціоналізму. При розгляді концепцій народного суверенітету А. Есмена, Л. Дюгі, М. Оріу встановлено особливості розуміння правової природи та змісту народного суверенітету; досліджено юридичні механізми забезпечення принципу народного суверенітету та роль в цьому процесі органів публічної влади; проаналізовано основні форми участі народу у здійсненні суверенітету та їх правові межі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Нові функції конституційного суду України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Гуменний, Олег; Humennyi, Oleg; Гуменний, Олег; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто важливу проблему – вплив збільшення повноважень Конституційного Суду України на розширення кола функцій самої судової влади загалом при проведенні судової реформи в Україні. Звернено увагу на появу таких нових повноважень, як розгляд Конституційним Судом України конституційної скарги і способів забезпечення такого розгляду. Сформульовано пропозиції щодо механізму застосування способів забезпечення конституційної скарги.