Журналістські науки

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/42995

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    Specialty of materials of the online media “Ukrinform”
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Казімова, Юліана; Kazimova, Juliana; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено особливості висвітлення матеріалів в інтернет-ЗМІ “УКРІНФОРМ”. Це питання актуальне, оскільки журналістам необхідно знати, як готують свої матеріали сучасні ЗМІ, які теми вони обирають для висвітлення. Зазначимо, що інтернет-ЗМІ “УКРІНФОРМ” має такі рубрики: “Війна”, “Політика”, “Економіка”, “Україна разом”, “Світ”, “Суспільство”, “Культура”, “Регіони”, “Київ”, “Крим”, “Спорт”, “Діаспора”, “Технології”. Усі матеріали журналісти подають на високому професійному рівні, обирають актуальні теми для висвітлення. Яскравим прикладом великого різноманіття рубрик є інтернет-видання “УКРІНФОРМ”. Кожен заголовок цікаво висвітлює інформацію. Хорошим прикладом журналістських матеріалів є стаття під назвою “Депортація українських дітей до Росії набула ознак геноциду”, в якій журналісти розповідали про те, що ворог мріє перетворити українських дітей на яничарів: для цього вони провадять агресію і фільтрацію, “сортування на здорових і хворих” та вивозять українських дітей до Росії. Журналісти зазначають, що за майже дев’ять років російсько-української війни під виглядом “добровільної евакуації” та “турботи про підростаюче покоління” ворог намагається вивезти з тимчасово підконтрольних територій якомога більше неповнолітніх громадян України. Цих дітей асимілюють, навчають у школах “люби росію-матінку”, усиновлюють... За даними державного порталу “Діти війни”, за період повномасштабної війни станом на 5 лютого було депортовано 16 222 неповнолітніх. Ще одним гарним прикладом роботи журналістів “УКРІНФОРМу” є стаття під назвою – “Я боялася, що якщо я помру на “Азовсталі”, то мій син не матиме про мене спогадів”, у якій журналісти пишуть: “Їй 30 років, її позивний “Гільда” – на честь валькірії, яка мала дар воскресіння. До початку бойових дій на Донбасі працювала юрисконсультом Департаменту культури, національностей та релігії Запорізької облдержадміністрації. У 2014–2015 роках була добровольцем, а потім пішла служити в окремий загін спеціального призначення “Азов”. Тож журналісти-видання висвітлюють інформацію сповна, підбирають гарні фото та викладають матеріали лаконічно та професійно. Особливо якісно та на високому професійному рівні журналісти подають інформацію про війну в Україні. Актуальність дослідження. Нині актуальним питанням для журналістів є тема та особливості подачі матеріалів. Метою дослідження є аналіз специфіки сучасних матеріалів на прикладі “УКРІНФОРМу”. Новизна роботи полягає в тому, що досліджено останні матеріали інтернет-ЗМІ “УКРІНФОРМ”. Предмет дослідження – матеріали в інтернет-ЗМІ “УКРІНФОРМ”. Об’єкт дослідження – висвітлення інформації в інтернет-ЗМІ. Для дослідження використовували такі методи: синтез, аналіз, моніторинг. Отож, із вищенаведеного можна зробити висновок, що журналісти цього видання чітко висвітлюють дані, до інформації підбирають гарні фотографії та викладають матеріали лаконічно і професійно. Особливо якісно та на високому професійному рівні журналісти подають інформацію про війну в Україні.
  • Thumbnail Image
    Item
    Specifics of materials of the internet media “Zaxid.net”
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-02-22) Казімова, Юліана; Kazimova, Yuliana; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті досліджуються особливості висвітлення матеріалів в інтернет-ЗМІ “Zaxid.net”. Це питання актуальне, оскільки журналістам необхідно знати, як готують свої матеріали сучасні ЗМІ, які теми вони обирають для висвітлення. Зазначимо, що інтернет-ЗМІ “Zaxid.net” має розподіл рубрик за містами України (за назвами міст) та за висвітленням (спорт, медицина тощо). Усі матеріали журналісти викладають на високому професійному рівні, обирають актуальні теми для висвітлення. Необхідно відзначити, що вдалим прикладом великої різноманітності рубрик є інтернет-ЗМІ “Zaxid.net”. У кожному заголовку цікаво висвітлено інформацію. Інтернет-ЗМІ “Zaxid.net” складається з таких рубрик: “Львів”, “Івано-Франківськ”, “Тернопіль”, “Волинь”, “Закарпаття”, “Чернівці”, “Рівне”, “Економіка”, “Нерухомість”, “Авто”, “Дім”, “Курйози”, “Дозвілля” тощо. Заголовки із назвами міст містять поточну інформацію про кожне місто. Інші ж рубрики містять інформацію на дуже різні теми, такі, як життя, політика, уряд тощо. Хорошим прикладом журналістських матеріалів є стаття під назвою – “Укрзалізниця призначила швидкісний потяг з Києва до Тернополя”, в якій журналісти повідомляють, що “Укрзалізниця” призначила фірмовий швидкісний поїзд категорії “Інтерсіті”, маршрут Київ–Тернопіль. Також додали, що з Києва він вирушатиме 2 липня, а з Тернополя – 3 липня. Як повідомляє прес-служба Укрзалізниці, потяг відправлятиметься з Києва щодня о 16:41. та прибуватиме до Тернополя о 22:47 год. Він також повертатиметься щодня о 4:00 і прибуватиме до Києва о 10:03. Поїзд зупинятиметься у Козятині Вінницької області, Вінниці, Хмельницькому та Волочиську Хмельницької області. Загалом, потяг курсуватиме з Києва до Тернополя та в зворотному напрямку шість годин. Ще одним вдалим прикладом роботи журналістів “Zaxid.net” є стаття під назвою “Логістика під час війни”, в якій журналісти пишуть, що з початком бойових дій Україні довелося зіткнутися з російською армією. Відкрите протистояння з Росією стало серйозним викликом для країни, що вимагає загальної консолідації та оптимізації всіх соціальних процесів. І один з найважливіших моментів, на який потрібно звернути увагу, – це переформатування логістики. Журналісти додають, що початок бойових дій не став повною несподіванкою для українців та української влади. Не можна сказати, що з постачанням військ і населення все погано, але проблеми є, і вони досить серйозні, для їхнього вирішення потрібно не лише отримувати військову техніку, гуманітарну та фінансову допомогу, а й будувати економіку на військові потреби та використовувати переваги, зокрема потужний волонтерський рух та досвід успішних бізнес-структур. Оптимізація матеріально-технічного забезпечення – друга проблема після ведення бойових дій, яка є життєво важливою для виживання Української держави. Отож, із вищенаведеного видно, що журналісти цього видання чітко висвітлюють дані, до інформації підбирають гарні фотографії та викладають матеріали лаконічно та професійно. Особливо якісно та на високому професійному рівні журналісти подають інформацію про війну в Україні.
  • Thumbnail Image
    Item
    Rubrics and features of information presentation in the internet media «Ukrainskyi tyzhden’»
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-21) Казімова, Юліана; Kazimova, Yuliana; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті досліджено особливості висвітлення журналістських матеріалів у Інтернет-ЗМІ «Український тиждень» та специфіку рубрик видання. Це питання актуальне сьогодні, оскільки деякі журналісти люблять повторювати назви рубрик, полюбляють брати ці назви з інших видань. Але так чинити неправильно. Кожне видання повинно бути унікальним. Необхідно зазначити, що Інтернет-видання “Український тиждень” відповідально підійшло до питання підбору рубрик. У цьому Інтернет-виданні лише п’ять рубрик, серед них такі: “Статті”, “Колонки”, “Фоторепортаж”, “Журнал”, “Прес-релізи”, проте одна із рубрик – “Статті” містить багато підрубрик. Отже, серед підрубрик рубрики “Статті” є такі: “Усі статті”, “Політика”, “Економіка”, “Світ”, “Суспільство”, “Культура”, “Історія”, “Наука”, “Пандемія”, “Вибори‒2020”. Під підрубрикою “Усі статті” журналісти подають найбільш загальну інформацію, яка є важливою впродовж певного дня. Щодо підрубрик “Політика” та “Економіка”, то під ними подана лише відібрана, актуальна інформація. Підрубрика “Світ” є не дуже великою, проте завдяки їй можна дізнатися найважливіші події, які відбуваються у світі. Найактуальнішою підрубрикою є “Пандемія”. Саме під цієї підрубрикою журналісти подають інформацію про кількість хворих на коронавірус, способи лікування цієї хвороби, а також постійно попереджають людей про те, що краще берегти здоров’я завчасно, аби уникнути зараження. Матеріали у цьому Інтернет-виданні завжди подані професійно та оперативно. Їх цікаво читати, чому також сприяє й інтерфейс цього Інтернет-ЗМІ. Варто зазначити, що специфіка роботи журналістів вищезазначеного Інтернет-видання дає зрозуміти, що вони намагаються не висвітлювати однотипні новини, бути цікавими, писати матеріали лише на актуальні теми. У більшості випадків, інформація у різних ЗМІ однакова, адже від актуальних щоденних подій не втечеш. Проте навіть та сама інформація, яку подають усі ЗМІ, у Інтернет-виданні «Український тиждень» завжди подана оригінально та цікаво, аби читачі могли легко її зрозуміти та правильно сприйняти.
  • Thumbnail Image
    Item
    The origin and development of media for children in Ukraine
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Іваницька, Божена; Казімова, Юліана; Ivanytska, Bozhena; Kazimova, Juliana; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    На теренах української преси вирізняється понад 70 видів дитячих журналів та газет. Сьогодні вони здатні задовольнити навіть найвибагливіших читачів. Така преса найяскравіше і по-особливому реагує на події, що відбуваються у соціумі, завжди була і залишається одним із основних комунікативних каналів, за допомогою яких до дитини надходить інформація різного змісту та форми. Не є винятком і телепередачі, які з часом згуртувалися у повноцінні телеканали для дітей. Сучасні діти не залишаються байдужими до суспільних подій і очікують відповіді на свої запитання саме від улюблених журналів, газет та телеканалів. Саме вони замінюють дітям книжки, батьків у вільний час, навчають і виховують, тобто з їхньою допомогою дитина формує власний світогляд, побудований на інформації, яку вона поглинає. Тому дуже важливим є дослідження та вивчення актуальних проблем ТБ, журналів та газет, призначених для дитячої аудиторії. Нині преса та телеканали для дітей майоріють картинками та іграми, через що втрачається та послаблюється пізнавальна функція видань, а це нині є важливою темою для дослідження. Мета статті – дослідити особливості підготовки журналів, газет та телепередач для дітей, окреслити напрями вдосконалення журналістської майстерності для підготовки медіа-продукції та її успішної реалізації, виявити недоліки та запропонувати способи їх виправлення.
  • Thumbnail Image
    Item
    Соціальна мережа Instagram як сучасна платформа для популяризації журналістського контенту
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Семен, Наталія; Казімова, Юліана; Semen, Nataliya; Kazimova, Yuliana; Національний університет “Львівська політехніка”
    Сучасна вітчизняна журналістика намагається наслідувати тенденції світових мас-медіа. Це надзвичайно позитивне явище, яке свідчить про глобалізацію та прогресивність. Дослідження сконцентроване довкола соціальної мережі Instagram, яка від часу свого заснування здобула велику популярність як серед пересічних користувачів, так і серед журналістів. Робота сучасного журналіста в соціальних мережах сьогодні надзвичайно необхідна йому як для власного інформування, так і для популяризації свого контенту серед аудиторії. Платформа Instagram має низку специфічних особливостей, що відрізняє її від інших соціальних мереж. Саме тому для ефективності роботи в Instagram потрібно дотримуватись певних правил та тенденцій. Крім того, Instagram надзвичайно стрімко та систематично покращує свої функції. Відтак, аби досягти ефективності у просуванні власного контенту, потрібно постійно досліджувати та аналізувати усі інструменти популяризації через соціальну мережу Instagram. Поки що українські журналісти не виробили чіткої стратегії роботи у соціальній мережі Instagram, тому це питання сьогодні надзвичайно актуальне. Адже журналістика, представлена в соціальних мережах, – одна з ознак демократичного суспільства, а також запорука успіху в аудиторії, оскільки майже кожна сучасна людина є користувачем тієї чи іншої соцмережі. Саме тому потребує поглиблення науковий арсенал праць у сфері просування контенту через соціальні мережі, зокрема Instagram, який допоможе згодом застосувати на практиці здобуті теоретичні знання. Оскільки таких досліджень в українському журналістикознавстві надзвичайно мало, то потрібно аналізувати досвід закордонних колег, висвітлений в багатьох іноземних наукових працях, і виокремлювати власні критерії успішного просування контенту в Instagram, враховуючи реалії вітчизняного медійного ринку.
  • Thumbnail Image
    Item
    До поняття формату жанру інтерв’ю у журналістиці
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02 26) Казімова, Юліана; Kazimova, Juliana; Національний університет «Львівська політехніка»
    Досліджено формат сучасного газетного інтерв’ю. Це питання актуальне сьогодні, адже, незважаючи на те, що є багато журналістських інтерв’ю, у яких чітко дотримано вимог жанру, проте є також випадки не професійно поставлених запитань, неготовності журналістів до проведення інтерв’ю, нелогічність постановки запитань. Для визначення специфіки підготовки журналістами ефективного інтерв’ю, досліджено формат цього жанру в журналістиці, проаналізовано ознаки інтерв’ю як жанру журналістики, охарактеризовано види інтерв’ю за комунікативним наміром (метою) і типом комунікативної стратегії, форми, за кількістю учасників, визначено правила проведення інтерв’ю та формулювання запитань.