Transport Technologies

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/51077

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Study of time indicators of public transport operation depending on the season of the year
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Afonin, Maksym; Amrutsamanvar, Rushikesh; Lviv Polytechnic National University; Technische Universtität Dresden
    Проблеми мобільності у великих містах України та Східної Європи ускладнюються тим, що збільшення інтенсивності приватного транспорту значно перевищує пропускну здатність вулично-дорожньої мережі, а найбільше це відчутно у пікові періоди не лише світлового дня, але і року. З погляду стійкої мобільності це негативне явище істотно впливає на міський громадський транспорт, який не має окремих виділених ліній руху. В статті проаналізовано питання щодо погіршення транспортної ситуації у великих містах, спричиненого підвищенням інтенсивності руху на магістральних вулицях в пікові періоди доби, а також наявністю сезонних чинників руху. Якщо питання виникнення та тривалості заторів та збільшення часу кореспонденцій приватного транспорту є досить вивченим, то проблеми зміни графіків руху громадського транспорту та врахування збільшення тривалості рейсів залежно від пори року потребують уточнення. Для дослідження вибрано маршрути руху громадського транспорту, який не має окремої інфраструктури і здійснює рух в загальному потоці разом із приватними автомобілями. За результатами дистанційного спостереження за громадським транспортом встановлено зміну тривалості рейсів та втрат часу за рахунок посадки-висадки пасажирів на подібних тролейбусних маршрутах в різні сезони. На основі отриманих даних сформовано матрицю коефіцієнтів нерівномірності тривалості рейсів для маршрутів громадського транспорту та встановлено ступінь впливу сезонності на ці показники. Отримані результати надають можливість кількісно визначити вплив пори року та часу доби на зміну тривалості рейсів, що може бути застосованим як у подальших дослідженнях з використанням засобів імітаційного моделювання, так і у практиці під час складання сезонних розкладів руху. Результати досліджень доповнюють актуальні на цей час наукові праці, які стосуються проблем сезонної мобільності, а також впливу функціонування об’єктів соціальної інфраструктури (школи, дитячі садочки та інші заклади освіти) міст на пікове навантаження вулично-дорожньої мережі, що подовжує тривалість руху не лише приватного, але і громадського транспорту.
  • Thumbnail Image
    Item
    Patterns of changes in the acoustic characteristics on public transport linear segments
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Afonin, Maksym; Postranskyy, Mykola; Lviv Polytechnic National University
    Проблема акустичного забруднення міст постає досить гостро, як тільки мова йде про підвищення рівня автомобілізації. Проте, більшість дослідників вивчають негативний вплив шуму від транспортного потоку в цілому. В епоху сталої мобільності спостерігатиметься тренд щодо зменшення кількості приватного транспорту на міських вулицях, але проблема акустичного навантаження на території житлової забудови таким чином не вирішиться, оскільки засоби громадського транспорту є досить потужним джерелом транспортного шуму. В статті вирішується проблема визначення закономірностей зміни акустичного навантаження від засобів громадського транспорту за різних швидкісних режимів та типів покриття. В статті об’єктом дослідження є прямі ділянки ліній громадського транспорту. Предметом дослідження – закономірності зміни рівня шуму від засобів громадського транспорту за різних швидкостей руху, їх позиції в просторі та типу покриття. Отримані результати вказують на те, що основний діапазон шумового забруднення від засобів громадського транспорту на прямих відрізках становить 75–85 дБА, при чому, цей рівень може відрізнятися на 15–20 % залежно від виду лінії (тролейбус, автобус, трамвай) та типу покриття. Закономірності зміни рівня шумового забруднення, які були виявлені у роботі вказують на те, що для кожного типу покриття та виду лінії громадського транспорту існують такі значення швидкостей руху, при досягненні яких здійснюється понаднормове акустичне навантаження на райони житлової забудови за певних відстаней до них. Отримані результати є відмінними від існуючих в цей час наукових досліджень тим, що в них розглянуті акустичні характеристики конкретних ліній громадського транспорту, а не транспортного потоку в цілому. Відтак стає можливим визначити максимальний, а не еквівалентний рівень шуму від засобів громадського транспорту. Сферою застосування результатів є транспортне планування як нових житлових районів, так і ділянок існуючої прилеглої забудови. Так, в першому випадку сформовані рекомендації щодо територіальних розривів від лінії забудови до магістральних вулиць з інтенсивним рухом громадського транспорту, залежно від його виду та типу покриття. З інакшого боку, встановлені рекомендації щодо швидкісного режиму засобів громадського транспорту на різних відстанях від лінії існуючої забудови.
  • Thumbnail Image
    Item
    Change of drivers functional condition during dangerous goods transportation
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Afonin, Maksym; Lviv Polytechnic National University
    Дослідження ролі чинника людини в безпеці руху є відносно молодим науковим напрямком, який почав розвиватись за декілька десятиліть до появи масового автомобіля. Витоки транспортної психології та психофізіології водіїв здебільшого мали на меті створення максимально комфортних та безпечних умов руху за рахунок композиції автомобільних доріг. З часом надійшла потреба враховувати самі умови праці водія, а саме ергономіку рухомого складу. Найбільш пізні роботи вже враховували попередній досвід і розглядали питання технологічних процесів вантажних та пасажирських перевезень з урахуванням чинника людини. Серед об’єктів та предметів дослідження у попередніх працях розглядались процеси керування легковими автомобілями з різними ергономічними характеристиками та автобусами різної вмістимості, що створювало своєрідну матрицю випадків для планування експериментів. Якщо ж говорити про вантажні автомобілі, матриця випадків, які треба дослідити, має значно більші розмірності, оскільки до множин ергономічних та динамічних особливостей рухомого складу додається значно ширша за масштабами множина спеціалізації вантажів та рухомого складу. В такому випадку найбільш важливим є питання визначення впливу дорожніх умов на функціональний стан водіїв, які здійснюють перевезення небезпечних вантажів, що є метою цієї статті. У роботі під час досліджень використовувались: методи натурних досліджень для встановлення значень інтенсивностей руху транспортних потоків на автомобільних дорогах; методи камеральних досліджень для визначення значення пропускної здатності автомобільних доріг; електрофізіологічні методи для визначення зміни функціонального стану водіїв; методи системного аналізу для опрацювання результатів проведених досліджень та їх інтерпретації. В статті здійснено типування дорожніх умов за їх складністю, а також диференціацію водіїв за їхніми психологічними та професійними якостями. Проведено експериментальні дослідження зміни показників функціонального стану водіїв різних вікових та соціонічних груп за різної складності дорожніх умов під час перевезення небезпечних вантажів другого класу. Основні результати вказують на те, що при аналізі впливу умов руху на функціональний стан водіїв спостерігається різна динаміка зміни рівня психоемоційного напруження для людей, які характеризуються окремими типами нервової системи та відношенням їхнього віку до стажу роботи.
  • Thumbnail Image
    Item
    Influence of public transport ergonomic features on passenger's functional state
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-09-14) Afonin, Maksym; Lviv Polytechnic National University
    The article means an analysis of the passenger transport services quality issue. Researches of public transport routes ergonomic features and their influence on a passenger functional condition are provided. The analysis of such indicators as cabin occupancy rate, noise level, vibration, and acceleration was carried out. Mathematical dependences of the passenger functional condition change considering vehicles ergonomic features were constructed. Threshold values of passenger compartment microclimate, providing the stress index normative values were determined. The most valuable result of the study is a comparative assessment of each type of public transport in terms of comfort and obtaining threshold values of noise, vibration, and acceleration which are acceptable for the normal passenger’s functional condition.